PDA

View Full Version : vraag voor techneuten->Korg 301dl klonen?



Speeddemon
21 april 2004, 21:22
test

sash
21 april 2004, 21:23
In de woorden van Robbert: tik es door! :D

Speeddemon
21 april 2004, 21:43
Ik heb een vraag; Ik heb een Korg 301dl delaypedaal die ik erg gaaf vind, maar die nog wel voor verbetering vatbaar is:
-hij mag meer laag hebben
-hij mag meer high roll-off hebben (als de hi damp knop open staat)
-de switches kunnen wat degelijker/betrouwbaarder
-true bypass zou geen kwaad kunnen

Nou neem ik aan dat ie sowieso wel te 're-housen' is in een Hammond 1590BB ofzo, maar ik vroeg me af of ie ook na te bouwen is, of zijn de gebruikte chips (t is een digitale delay) te specifiek ervoor en niet algemeen verkrijgbaar?

Ik heb m net effe opengemaakt, maar volgens mij is t niet te doen. D'r zitten een paar honderd componenten op (van die mini-dingetjes), en verschillende grotere chips...

jammer. :(

Nielsje
21 april 2004, 22:26
heb je misschien een foto van het geheel? als het idd een paar honderd onderdelen zijn en allemaal miniscuul op elkaar..dan kan je het vergeten, tenzij je een delay in de afmetingen van een dubbele memoryman wil :)

Speeddemon
21 april 2004, 23:36
helaas geen foto. Maar ik kan je wel vertellen dat t er meer uitzag als een printplaat van een computer ofzo. De weerstanden waren van die superplatte kleine friemeltjes van 3mm bij 1mm.

Echt jammer, want t lijkt me echt een mega-gaaf pedaal om te klonen en verbeteren, en zoveel 'boutique' delays zijn er niet (zonder gelijk $500+ bedragen te vragen).

Nielsje
21 april 2004, 23:39
hm...

is het misschien een idee of een analoge delay te klonen?

Speeddemon
21 april 2004, 23:46
ja maar...
ik wil 450-600ms, en die ducking is zo gaaf en handig. + 2 presets, zie ik ook nog niet op een analoge delay (zonder dubbele knoppen).

Ik vind dat Korg mij een stuk of 50 van die kant-en-klare prints moet verkopen, en dan regel ik de rest wel. 8-)

Prijsje van $250 eraan, "first analog voiced digital boutique true bypass delay with 2 presets".