PDA

View Full Version : de hofner is klaar!!!!



wietse
21 april 2004, 18:16
nou ja bijna moet de topkam nog vervangen die is wat te diep uitgevijld.
maar de body en hals zijn klaar.
ik ben erg tevreden met het resultaat , wel meer werk dan ik verwachte, fretboard vlakken , refretten , refinishen.
moets zelfs de slagplaat licht schuren en lakken (met blanke lak)want de vorige eigenaar had de gitaar ook al eens over gekwast en die had met grof schuurpapier de slagplaat beschadigd.
wat dus geen mooi gezicht was.
een verrassing was de brug ,hele ongewone constructie (dacht dat hij los zat) die loopt op lagertjes zodat de brug iets mee beweegt met het gebruik van de tremelo dit had ik nog nooit gezien zo'n constructie.
foto's op m'n webshots.

THW
21 april 2004, 18:43
felici :)

foto's voor en na nog ff laten zien

sash
21 april 2004, 20:20
Foto's staan op z'n webshots.

Ziet er cool uit Wietse!

wietse
21 april 2004, 20:21
foto's voor en na staan beide op webshots ,voor staat ie op de bank na staat ie op een emmer tegen de muur (buiten).
verschil is lastig te zien omdat de oude lak op de foto ook erg mooi lijkt en de kleur is nu een tint donkerder.

THW
21 april 2004, 20:37
kheb net op de site gekeken het is heel mooi geworden
goed werk! :)

michielv
22 april 2004, 09:05
Ziet er goed uit man! Zeg, die Tele thinline copy, een maat van me had volgens mij ook zo'n ding (Maya?) en dat klonk echt verschrikkelijk. Toen heb ik eens een nieuwe body in elkaar gezet a la een Danelectro en toen zat er ineens een hoop leven in die gitaar!

Was een mooi experiment (kosten 5 gulden, een plaatje hardboard en een balkje vurenhout van de bouwmarkt), dagje werk en heel veel plezier. Mocht je eens een dagje over hebben: een aanrader!