PDA

View Full Version : aarding van versterker.



Supermarco
30 maart 2002, 21:01
Fijne mede-gitaren liefhebbers.

Nu heb ik sinds vorige week mijn eerste complete set electrisch gitaar plus versterker. Na 18 jaar akoustisch leek de tijd me rijp, maar goed het volgende:

de meeste ruimtes waar ik thuis speel, hebben stopcontacten die niet geaard zijn, waardoor er een heel klein beetje storing te horen is in de versterker, als ik het ijzer van de versterker aanraak gaat het gezoem uiteraard weg. Is de enige remedie hiertegen om het stopcontact te aarden (het zal wel) of zijn er nog methodes om d.m.v. een draad de versterker te aarden???

Supermarco
30 maart 2002, 21:03
oeps, ik zit in de verkeerde topic .....

Supermarco
30 maart 2002, 21:17
maar reageren mag natuurlijk wel

jaccoos
30 maart 2002, 21:48
Je neemt een koperen draad, doet die uit het raam en beneden stop je hem 5 meter de grond in. nee, ik denk dat aarden toch het makkelijkst is.

Peter_1
30 maart 2002, 21:58
wanneer je in de buurt van de badkamer bent kun je een draad van aardkabel aldaar trekken. Maar ik raad je toch aan om gewoon een aarde door de elektriciteitsbuis te trekken en in de meterkast op de aarpen aan te sluiten. Is niet zo moeilijk als het klinkt. Het beste gaat het met een metalen trekveer, die nylon krengen krijg ik praktisch niet de bocht om. Wel even de spanning van de desbetreffende groep afhalen mocht je het gaan doen.

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 22:19
je kan ook een draad van je stopcontact aan je verwarmingsbuis vastmaken (heb je wel zo'n 'aardeklem' voor) en dan is je stopcontact ook geaard. moet je natuurlijk wel een aarde stopcontact hebben hè, met van die pinnetjes eraan :smile:

Supermarco
31 maart 2002, 18:49
okidoki folks

Lacrymosa
1 april 2002, 16:44
als je hier allemaal geen zin in heb kan je ook gewoon een draad van de behuizing van je versterker naar je plug maken.

CheerS!!

Sandman
1 april 2002, 18:20
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij thuis niets uitmaakt of ik em nou in een geaard stopcontact steek of een niet-geaarde. Maar misschien ligt dat aan het verhaal voor het contact.

Lacrymosa
1 april 2002, 19:27
Op 2002-04-01 18:20, schreef Sandman:
Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij thuis niets uitmaakt of ik em nou in een geaard stopcontact steek of een niet-geaarde. Maar misschien ligt dat aan het verhaal voor het contact.


De een kan meer ruis hebben dan de ander, dat ligt maar net aan je netspanning (hoe zuiver hij is).

Ik heb gemerkt dat hier in den haag de netspanning redelijk zuiver is, want ik heb ook mn versterkers niet geaard en als ik ze in een wel geaard stopcontact doe, is er eigenlijk nix veranderd

CheerS!!

Sandman
1 april 2002, 21:04
Dat zou het kunnen zijn idd. Dan zou het daar aan moeten liggen denk ik.
grtz