PDA

View Full Version : Vintage transistorenversterker



Shaggy
21 april 2004, 12:50
Hoi,

Nu ff geen buizebakkie maar tranisistor .. ik heb zelf een peavey renown 450 solo series (2x12 scorpion 450watts) en vind het clean best een goed geluidje hebben. Vooral als je de volume verder opent merk je dat het geluid niet vervormd maar gewoon goed crispy blijft. De overdrivekanaal is meer een type overdrive voor metal enzo dus die gebruik niet zo. Maar voor een transistor uit 1982 (redelijk vintage) klinkt ie clean met een goedkope ibanezsje best goed ..

Hebben jullie ook ervaring met transistoren bakken uit de jaren 80 die goed klinken en niet onder een buizenbak doen??

Greetz Shaggy :cool:

Shaggy
21 april 2004, 12:55
test

nicoverduin
21 april 2004, 16:29
Ik heb nog een Vox te koop staan. Heeft nog het chassis van de AC50. Best goed geluid trouwens. Wattje of 50.
Nico

PeeVee
24 april 2004, 17:25
Hebben jullie ook ervaring met transistoren bakken uit de jaren 80 die goed klinken en niet onder een buizenbak doen??

Nee, niet echt, sterker nog, ik heb in het algmeen maar weinig dingen gezien uit jaren 80 die ik goed vond incl. de buizenversterkers uit die tijd (maar ook auto's, motoren, gitaren etc.)

Shaggy
25 april 2004, 16:28
misschien lag het aan de wereldeconomie ofzo :D

andy
25 april 2004, 23:33
Ik denk meer aan de stijl muziek, met flink veel galm in alle soorten en maten. Maar voor buizen liefhebbers was het een paradijs toen. Heb zelf toen een LC plus vier keer 12 inch Celestion speaker kast gekocht voor 300 gulden. Die speakers zijn nu alleen al dik het dubbele waard.
En wat wilden mijn bandleden toen graag dat ik een Roland Jazz Chorus kocht, hehehehe. Ze hadden pech.........
Maar om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: Nee.

andy
25 april 2004, 23:48
Nee, niet echt, sterker nog, ik heb in het algmeen maar weinig dingen gezien uit jaren 80 die ik goed vond incl. de buizenversterkers uit die tijd

Is de Marshall JCM 800 een uitzondering op die regel??? De Peavy TNT was toch ook wel een aardig bakkie.........

Lucky
28 april 2004, 16:09
Polytones

maar dan moet je wel van Jazz houden

Bigfoot414
2 mei 2004, 02:04
Als ik ff 20 jaar wacht, is mijn Marshall 15-watter ook vintage :D

emeas
5 juni 2004, 10:13
Ik heb zeer goede ervaringen met de lab series L5 en L7 en met music man amps.
Klinkt clean zeer goed maar dat doen bijna alle transistoren zolang je de boel maar niet overstuurd.
Maar vor ECHT mooi clean kom je toch meestal wel weer terug op een Fender buizen amp.

jpb
5 juni 2004, 15:13
Ik heb jaren lang op een Peavey Backstage 30 uit ongeveer 1980 gespeeld; veel mee opgetreden en flink afgeragd; nooit een probeem geweest en moet ik zeggen, was best redelijk geluid.
Hifi apparatuur uit de jaren 70 en 80 is van veel betere kwaliteit dan tegenwoordig (=wegwerptroep); waarschijnlijk geldt dat ook voor transistor versterkers

Marc Oblivian
7 juni 2004, 13:22
Hebben jullie ook ervaring met transistoren bakken uit de jaren 80 die goed klinken en niet onder een buizenbak doen??

Nee, niet echt, sterker nog, ik heb in het algmeen maar weinig dingen gezien uit jaren 80 die ik goed vond incl. de buizenversterkers uit die tijd (maar ook auto's, motoren, gitaren etc.)

er zijn uiteraard uitzonderingen: ik heb een Kawa Gpz1100i uit '82 en die loopt nog als een zonnetje :-D
Maar goed, het ging over versterkers geloof ik.....
Heb zelf een 50 watt Marshall transistorbak ergens uit de jaren '80 geloof ik en die doet het best aardig (okee....tis geen Powerball, maar voor thuis is ie prima)

Bigfoot414
7 juni 2004, 19:47
Ik ben de trotse eigenaar van een originele Kitty Hawk Supreme. 2 x EL34, 2x 6L6, Electrovoice speaker. Combootje uit '83, werkt nog prima! Er zit hier en daar wel wat ruis in, maar dat is niet zo erg. Ik mocht em meenemen voor €325

Enne, ik ben zelf van '85. Dus er zijn nog heus wel goede dingen uit de jaren '80. :D :D :D

Maar ik ben niet arrogant ofzo.

Harry
7 juni 2004, 20:55
Supreme heeft toch buizen? Of vergis ik me?



Ik vond de Sessionette 75 vroeger wel lekker klinken.....

Bigfoot414
8 juni 2004, 12:37
Ja, supreme is buizen. maar ik reageerde op de post boven mij waar het over een buizenversterker ging.

emeas
10 september 2004, 09:09
Supreme heeft toch buizen? Of vergis ik me?



Ik vond de Sessionette 75 vroeger wel lekker klinken.....

zeker als je de gammele eindtrapjes vervangt door en Amplimo eigen ontwerp, die zijn luider en strakker

Lucky
10 september 2004, 15:54
Ik heb kort geleden een Marshall Super lead combo gekocht (30watt, een speakertje, lekker handzaam klein maar hard zat) en die klinkt echt erg lekker. vooral met m'n Tele

jpb
10 september 2004, 17:01
Ik heb kort geleden een Marshall Super lead combo gekocht (30watt, een speakertje, lekker handzaam klein maar hard zat) en die klinkt echt erg lekker. vooral met m'n Tele

Ben je aan de telecaster??? Schijnen wel leuke gitaren te zijn :D