PDA

View Full Version : goede service



skabouter
21 april 2004, 12:38
ik had laatst een G-major van TC electronics gekocht (2e hands bij particulier). er ontbrak een parameter wheel. ik had toen TC gemaild, en gevraagt of ik ergens een nieuwe kon kopen ofzo (want het werkt lastig zonder)

maar ik kreeg er gewoon 1 thuis gestuurd, alles op hun kosten, brief persoonlijk geformuleerd, en mijn mailtjes werden ook persoonlijk behandelt.

ERG netjes vind ik dit. Goede services :) :) maar ik hoor vaker goede verhalen over TC. goede reputatie

nog iemand mooie service verhalen ? bij welke bedrijven moeten we kopen :wink:

Mitch
21 april 2004, 12:49
Ik bracht een keer mijn kapotte Tube King naar Peter Verspuy. Ik belde een week later eens: nee, de 'eigen' techneut van de winkel had er naar gekeken maar die kon er niks mee, dus ze zouden 'm nu meegeven aan de externe techneut.
Twee weken later maar weer eens gebeld: hé, daar zie ik niet over vermeld. Ga wel even zoeken. O sorry meneer, hij staat hier nog, vergeten.
Week later: ja, hij had het schema nodig, dat heeft -ie nu van de importeur gekregen.
Week later: u kan hem komen halen.
Gewoon het volle pond betalen en sorry voor het ongemak.

Goeie service hè ? :lol:

Mark S
21 april 2004, 13:01
Een mede-bandlid kocht halverwege de jaren '90 een Warwick bas voor fl 2000,- bij een niet nader te noemen gitaartoko in het zuiden des lands.Hij betaalde 400 gulden contant aan en de resterende 1600 zou hij in 4 maandelijkse termijnen aflossen.De zaak ging een paar weken later over de kop en hij heeft nooit meer iets vernomen...

dat noem ik pas service! :D

Dirk_Hendrik
21 april 2004, 13:03
Is dat niet die tubeking waar ik in een middag het schema van heb uitgeplozen omdat een schema handiger werkt...... :roll:
Nog los van het feit dat die uitgevoerde tubeking reparatie duidelijk blijk gaf van wel weten dat een component door een ander type kan worden vervangen maar er geen moment bij stil staan dat dat invloed kan hebben op de klank....
Lekkere techneuten.....

Never mind, Ben blij voor je skabouter :wink:

pikasso
21 april 2004, 13:10
Muziekhuis Westerhaven in Groningen.

Mijn gitaar kon ik zonder problemen in 4 termijnen betalen (het restant van Hfl 1200,-)
Mijn JCM 800 heb ik via hem met een lening geregeld. Hij betaalde de rente!!!
Perfecte service aldaar.

skabouter
21 april 2004, 13:39
ah, klinkt goed :) (behalve het verhaal van Seymour)

maar ik bedoel vooral service van fabrikanten, niet van winkels. bij winkels spelen dingen als "vaste klant" en vriendjespolitiek ook mee.

Jeroenvanhulsteijn
21 april 2004, 14:32
bij Everman en Barber Electronics reageerden ze tot nu toe altijd snel op email als ik een vraag had. Morley is daar ook goed in. Maar ik weet niet hoe dat gaat als ik spare parts nodig heb.

Anavrin
21 april 2004, 14:42
er was een paar jaar geleden iets met m'n wah-pedaal. Ik kon 'm wel inschakelen, en dan kwam er wel een soort van wah uit, maar als ik het pedaal bewoog, dan hoorde ik geen verschil. Ik naar de gitaarwinkel, maakt die vent van alles los, incl een minuscuul weerstandje, zegt ie, ja ik weet het niet, dus hij soldeert het weer aan elkaar, maar wel verkeerd, dus nu deed dat ding helemaal niks meer (hij dacht dat het aan dat weerstandje lag, dus die had ie er maar tussenuit gelaten).

Toen heb ik naar Dunlop gemaild, of ze een wiring-schema konden mailen, en toevallig wisten welk weerstandje erin moest (want dat was zo klein dat er niks te lezen viel op dat half afgebroken ding). Ik kreeg binnen een week een mailtje terug met 3 verschillende schema's (voor de 3 verschillende aansluitmogelijkheden die ze door de jaren heen hadden gebruikt), en veel succes gewenst van Barry Gibson. Aan de kleuren van de draadjes kon ik snel zien welk schema ik moest hebben, dus ik heb een nieuw weerstandje en een nieuwe potmeter gehaald, en het probleem was verholpen.

Nog een voorbeeldje van anti-service: Fender. Ik heb ze in de zomervakantie al gemaild met de simpele vraag of een standaard Mustang-brug ook op een Jaguar kan, en ik heb nog steeds niks gehoord. :-(

Phyrexian
21 april 2004, 14:53
Tech 21 NYC
Altijd goede service gehad. Ik heb zeker meer dan tien keer naar hen gemailed met allerlei vragen over hun apparatuur. Altijd had'k een vriendelijke man, Lloyd, die binnen de 24u antwoordde op al m'n mails.
Echt top support daar!

Slechte sevice bij Leo Caerts uit Leuven
Dit wordt wel vaker gezegd. Ik mailde hen onlangs ivm een prijsaanvraag van een cabinet. Ze mailden gezwind de prijs terug. Natuurlijk was het bedrag serieus overpriced, zoals wel vaker bij Caerts. Ik antwoordde dat ik de cab wel zou bestellen in Duitsland, voor 100 euro minder.
Reply van Caerts: 'Ik hoop dat je bestelling vermist raakt bij de post!'
... leuk toch!? :roll: eikels

Slechte sevice bij Lesley's Music Store uit Brussel
Vorige zomer m'n BC Rich binnengedaan omdat er iets scheelde met m'n neck pickup. Bleek dat de pickupswitch kapot was en moest vervangen worden. Vervolgens heb'k drie (!!) maanden moeten wachten om m'n gitaar terug te krijgen; de switch moest van de states komen. Waarom vraag'k me af... zo'n stomme elementenswitch moet toch helemaal niet uit de States komen?? Plus had ik gevraagd om de actie en de intonatie af te stellen bij een stemming in B. Waren ze blijkbaar vergeten. :cry:

skabouter
21 april 2004, 15:23
Engl heeft ook niet zo`n goede service. paar keer heen gemaild, en niets terug gehad. en ze hebben nog wel 6 verschillende mailadressen, voor elk onderwerp wel 1 ofzo :o

bobdieleman
21 april 2004, 16:12
Heey Mark, je hebt het over Mary H. denk ik he? Wat een kutzaak was dat!

birt
21 april 2004, 17:10
zvex, mailtje met een vraag
dezelfde dag nog een vriendelijk antwoord van zachary zelf :)

Nielsje
21 april 2004, 17:20
Jacques stomboxes (www.ts808.com)

erg snelle reply's op de mail

had hem gemaild met een vraag over amdek pedalen, 5 in later mail terug

ik terug sturen, had ik alweer een terug voordat ik uitgepist was :)

skabouter
21 april 2004, 19:25
en zo hoort het :) :)

LordRiffenstein
21 april 2004, 19:54
en zo hoort het :) :)

Moet je toch met een korrel zout nemen. Alles hangt er vanaf hoe groot de firma is, hoe groter, hoe slechter customer service. Daarbij komt nog het feit dat als iemand als Jacques of Everman niet snel reageren, mensen gewoon ergens anders gaan. Hun customer support is dat extraatje wat je bv bij Boss of Ibanez niet krijgt.

Klanten vergeten soms dat deze mensen niet de hele dag achter hun pc zitten. Ze zijn nl. bezig met hun JOB terwijl voor de meesten onder ons muziek een hobby is. Voor elk uur dat Jacques of Z Vex of Everman of... aan hun pc zitten is dat 1 pedaaltje minder gemaakt (als voorbeeld, geen idee hoe lang ze over 1 pedaaltje doen). Ik zeg altijd, wil je snel een antwoord, pick up the freaking PHONE!!! :-D

Dirtypool
21 april 2004, 21:01
>Nog een voorbeeldje van anti-service: Fender. Ik heb ze in de zomervakantie al gemaild met de simpele vraag of een standaard Mustang-brug ook op een Jaguar kan, en ik heb nog steeds niks gehoord.<
www.fenderforum.com enter forum ask Fender stel je vraag en waarschijnlijk dezelfde dag al antwoord van iemand die er werkt of andere forummers
Richard

Dirtypool
21 april 2004, 21:02
>Nog een voorbeeldje van anti-service: Fender. Ik heb ze in de zomervakantie al gemaild met de simpele vraag of een standaard Mustang-brug ook op een Jaguar kan, en ik heb nog steeds niks gehoord.<
www.fenderforum.com enter forum ask Fender stel je vraag en waarschijnlijk dezelfde dag al antwoord van iemand die er werkt of andere forummers
Richard

skabouter
22 april 2004, 01:01
en zo hoort het :) :)

Ik zeg altijd, wil je snel een antwoord, pick up the freaking PHONE!!! :-D

ja, idd, groot gelijk. maargoed, had ik ff geen zin (en ik had er nie aan gedacht). hoorde al dat TC goede service had, dus k mailde maar gewoon. en het voorliep heel vlotjes enzo. prima zaak.

Nocki
22 april 2004, 09:01
1 als je vragen hebt over fender dingen moet je gewoon han even bellen. die weet er een hoop van af.

2 Peter Gespuys in rotterdam is een rotzak. heb er oooit een amp gekocht. dezelfde week gebeld dat het niks was (marshall 9005 poweramp) en terug gebracht. kreeg ik mn geld terug minus vbtw. was toch zo 200 piek weggegooid. (geen probleem hoor. doorgereden naar zeeland en daar de zelfde amp in orde gekocht voor 450. die weer naar tools for tones gebracht en ik had mn geld van gespuys weer dubbel en dik terug verdient.)

3 Goede service! Tc Electronics is idd geweldig. heb een G-major gekocht bij feedback (ook niet verkeerd trouwens maar altijd te druk) en na 2 maanden bleek dat het niet al te best was. vanaf dat moment bellen, mailen, schrijven. maar ik kwam er niet uit. na een jaar contact gehad met tc en dat is doorgegeven aan fred thomas van TC. na 1,5 jaar gebruik van de G-major is er een G-force opgestuurd (free of charge) waar ik een maandje mee heb mogen spelen. bleek dat dat wel redelijk werkte. ik mocht toen de G-major terug brengen naar feedback (en de G-force ook) en kreeg het hele bedrag terug inclusief verzend kosten. gewoon het bedrag dat op de rembours zegel stond.

dat was pas service.

NOcki

Nocki
22 april 2004, 09:02
1 als je vragen hebt over fender dingen moet je gewoon han even bellen. die weet er een hoop van af.

2 Peter Gespuys in rotterdam is een rotzak. heb er oooit een amp gekocht. dezelfde week gebeld dat het niks was (marshall 9005 poweramp) en terug gebracht. kreeg ik mn geld terug minus vbtw. was toch zo 200 piek weggegooid. (geen probleem hoor. doorgereden naar zeeland en daar de zelfde amp in orde gekocht voor 450. die weer naar tools for tones gebracht en ik had mn geld van gespuys weer dubbel en dik terug verdient.)

3 Goede service! Tc Electronics is idd geweldig. heb een G-major gekocht bij feedback (ook niet verkeerd trouwens maar altijd te druk) en na 2 maanden bleek dat het niet al te best was. vanaf dat moment bellen, mailen, schrijven. maar ik kwam er niet uit. na een jaar contact gehad met tc en dat is doorgegeven aan fred thomas van TC. na 1,5 jaar gebruik van de G-major is er een G-force opgestuurd (free of charge) waar ik een maandje mee heb mogen spelen. bleek dat dat wel redelijk werkte. ik mocht toen de G-major terug brengen naar feedback (en de G-force ook) en kreeg het hele bedrag terug inclusief verzend kosten. gewoon het bedrag dat op de rembours zegel stond.

dat was pas service.

NOcki

Phyrexian
22 april 2004, 10:27
Robert Keeley
Ik had eens een vraagje over die Java Boost pedaal van hem (dacht er één tweedehands te kopen), en mailde gewoon even. Zelfde dag nog een nette reply van een kleine A4 vol tips en tricks.

jpb
22 april 2004, 11:21
Ik heb goede ervaringen met Mike Fuller. Ik mailde hem dat ik een nieuwe potmeter nodig had voor een -nota bene- tweedehands gekocht fulltone pedaal. Natuurlijk geen garantie etc. In de eerste mail schold hij me uit omdat ik de naam van die pot verkeerd schreef!!! Geeft niks, temperamentvolle man; rustig gebleven en opniew gevraagd nclusief hoe 'ie betaald wilde worden. Volgende antwoord was kort: "what's your adres?". Dat mailde ik met wederom de vraag hoe ik moest betalen. weer een kort antwoord: "No Charge". Vijf dagen later lag het in de bus met nog een begeleidend e-mail hoe ik het moest installeren. Goede service. Hij heeft het druk en kan soms wat kortaf zijn, maar ik heb eigenlijk alleen goede ervarineg met hem. :)
Met Robert Keeley overigens ook.

Robbert
22 april 2004, 11:48
Ik heb goede ervaringen met Mike Fuller. Ik mailde hem dat ik een nieuwe potmeter nodig had voor een -nota bene- tweedehands gekocht fulltone pedaal. Natuurlijk geen garantie etc. In de eerste mail schold hij me uit omdat ik de naam van die pot verkeerd schreef!!! Geeft niks, temperamentvolle man; rustig gebleven en opniew gevraagd nclusief hoe 'ie betaald wilde worden. Volgende antwoord was kort: "what's your adres?". Dat mailde ik met wederom de vraag hoe ik moest betalen. weer een kort antwoord: "No Charge". Vijf dagen later lag het in de bus met nog een begeleidend e-mail hoe ik het moest installeren. Goede service. Hij heeft het druk en kan soms wat kortaf zijn, maar ik heb eigenlijk alleen goede ervarineg met hem. :)
Met Robert Keeley overigens ook.

Haha, leuke anekdote Hans!

De Fulldrive 2 was mijn eerste (2e hands weliswaar) boutique pedaal en in mijn opwinding schreef ik ook een mailtje naar Fuller. Ik schreef dat ik het een geweldig pedaal vond, en hem hartelijk bedankte.

"Means very much to me, thanks" en dat was de reply van Mike.

Ik zie er de humor wel van in. Die kerel is gewoon lekker direct.

gitaarwonder
22 april 2004, 23:08
Ik enkele weken geleden een onerr pedaaltje gekocht via internet bij euro-instruments. Gemaild, 's avonds antwoord. Prijs gevraagd, 's avonds antwoord. Laten versturen onder rembours, eerst netjes de prijs gekregen en twee dagen later scheuren maar met m'n wah. Echt een aanrader en vriendelijke service. Echt effe kijken.