PDA

View Full Version : Gevaarlijke stelling over VROUWELIJKE gitaristen?



Megalodon
30 maart 2002, 16:54
De stelling:
------------

Vrouwen/meisjes zijn over het algemeen minder interessante gitaristen.

De beste gitaristen, buiten de klassieke muziek, zijn mannelijk.


Argumentatie:
-------------

Dit kan komen omdat ze kleinere handjes hebben.

en/of:

Meisjes zijn over het algemeen niet echt geinteresseerd in dat extreme 'gitaargedoe'.

Misschien ook omdat ze over het algemeen meer waarde schijnen te hechten aan hun ijdelheid en hun behoefte om de wereld hun lieflijke stem te laten horen die zeggen wat ze allemaal wel niet van binnen voelen.

Ze geven dus eerder de voorkeur om de stembanden te gebruiken dan te leren praten/zingen met de gitaar (gitaarsolo's kunnen net zo persoonlijk en vol emotie zijn als een stem).

Hierdoor krijgt de gitaar bij meisjes over het algemeen slechts een begeleidende rol d.m.v. simpele basis-akkoorden en zijn ze, zeker gitaartechnisch, minder interessant.

Wat vinde jullie van deze uitspraken? Klopt het denk je, of is het onzin?

Megalodon
30 maart 2002, 17:00
Shit...ik kom er nu pas achter dat zo'n topic al bestaat...sowwy :smile:

Dila
30 maart 2002, 17:46
mijn hemel dit hebben we nou wel gehad dacht ik...

dirkw83
30 maart 2002, 19:33
:grin:

Wat een binnenstuiver zeg :grin:

mirage
1 april 2002, 01:03
zelfs als het klopt zou ik het nooit toegeven, veel te gevaarljk :smile:

Ditmar
2 april 2002, 18:49
Op 2002-03-30 15:54, schreef Megalodon:
De stelling:
------------

Vrouwen/meisjes zijn over het algemeen minder interessante gitaristen.

De beste gitaristen, buiten de klassieke muziek, zijn mannelijk.


Argumentatie:
-------------

Dit kan komen omdat ze kleinere handjes hebben.

en/of:

Meisjes zijn over het algemeen niet echt geinteresseerd in dat extreme 'gitaargedoe'.

[Mijn geblaat]Hmmm....ik zie er toch altijd een heleboel voor me staan, en ze kunnen niet állemaal in mij geïnteresseerd zijn denk ik, dus zullen ze ook wel in het extreme gitaargedoe geïnteresseerd zijn he [/Mijn geblaat]

Misschien ook omdat ze over het algemeen meer waarde schijnen te hechten aan hun ijdelheid en hun behoefte om de wereld hun lieflijke stem te laten horen die zeggen wat ze allemaal wel niet van binnen voelen.

[Mijn geblaat]Ik lul je ook zo de oren van de kop hoor, daar niet van. Maar waarom zijn de meeste bands dan voorzien van een zanger en niet van een zangeres. Die zangers kunnen ook altijd hun hele ziel tevoorschijn spuien toch ??? En over ijdelheid gesproken..... ik ga m'n dreads maar eens bijwerken[/Mijn geblaat]

Ze geven dus eerder de voorkeur om de stembanden te gebruiken dan te leren praten/zingen met de gitaar (gitaarsolo's kunnen net zo persoonlijk en vol emotie zijn als een stem).

[Mijn geblaat] Nou ja, ik vind zingen ook best cool, maar ik ben van mening dat het allebei een kunst is en ik kan niet zo direct zeggen dat het met elkaar te vergelijken is. Het is allebei heel anders, praten met je gitaar of praten met je muil is zo verschillend.[/Mijn geblaat]

Hierdoor krijgt de gitaar bij meisjes over het algemeen slechts een begeleidende rol d.m.v. simpele basis-akkoorden en zijn ze, zeker gitaartechnisch, minder interessant.

Wat vinde jullie van deze uitspraken? Klopt het denk je, of is het onzin?


Bla ????

Kitaarhiero
2 april 2002, 22:00
onzin.

suzanne
2 april 2002, 22:32
geen commentaar!

PeArLjAm
2 april 2002, 22:39
Op 2002-03-30 15:54, schreef Megalodon:
De stelling:
------------

Vrouwen/meisjes zijn over het algemeen minder interessante gitaristen.

De beste gitaristen, buiten de klassieke muziek, zijn mannelijk.


Argumentatie:
-------------

Dit kan komen omdat ze kleinere handjes hebben.

en/of:

Meisjes zijn over het algemeen niet echt geinteresseerd in dat extreme 'gitaargedoe'.

Misschien ook omdat ze over het algemeen meer waarde schijnen te hechten aan hun ijdelheid en hun behoefte om de wereld hun lieflijke stem te laten horen die zeggen wat ze allemaal wel niet van binnen voelen.

Ze geven dus eerder de voorkeur om de stembanden te gebruiken dan te leren praten/zingen met de gitaar (gitaarsolo's kunnen net zo persoonlijk en vol emotie zijn als een stem).

Hierdoor krijgt de gitaar bij meisjes over het algemeen slechts een begeleidende rol d.m.v. simpele basis-akkoorden en zijn ze, zeker gitaartechnisch, minder interessant.

Wat vinde jullie van deze uitspraken? Klopt het denk je, of is het onzin?


Ben ik het mee eens, het is niet voor niets zo dat de mannen de betere gitaristen zijn (over het algemeen dan). Vrouwen kunnen beter achter het aanrecht staan ofzo.. :grin: Mannen willen zowieso meer op de voorgrond treden en ze willen meer aandacht, vrouwen daarin tegen niet echt en houden zich op de achtergrond.

Megalodon
2 april 2002, 22:40
Dat vind ik dan toch wel erg zwak van sommigen. Ik zei dus al sorry omdat er al ergens anders zo'n soort topic was, maar ALS je dan toch reageert, geef dan ook een argument waarom m'n stelling dan eventueel niet klopt.

Of kunnen jullie dat niet?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-02 21:43 ]</font>

Megalodon
2 april 2002, 22:46
Op 2002-04-02 21:39, schreef PeArLjAm:
Ben ik het mee eens, het is niet voor niets zo dat de mannen de betere gitaristen zijn (over het algemeen dan). Vrouwen kunnen beter achter het aanrecht staan ofzo.. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> Mannen willen zowieso meer op de voorgrond treden en ze willen meer aandacht, vrouwen daarin tegen niet echt en houden zich op de achtergrond.


Mmm...dat van het aanrecht is jouw mening, hoor, niet de mijne :smile:

Maar dat vrouwen geen aandacht willen klopt ook niet helemaal wat mij betreft. Dat willen ze volgens mij juist wel, maar gewoon niet d.m.v. goed gitaarspelen.

suzanne
2 april 2002, 22:47
toch ff commentaar:

wat nou beter of niet beter! in de muziek kan je niet een beste zijn! dat zal toch altijd een mening blijven!
je kan harder zwemmen dan een ander maar niet beter muziek maken!!

PeArLjAm
2 april 2002, 22:53
Op 2002-04-02 21:46, schreef Megalodon:


Op 2002-04-02 21:39, schreef PeArLjAm:
Ben ik het mee eens, het is niet voor niets zo dat de mannen de betere gitaristen zijn (over het algemeen dan). Vrouwen kunnen beter achter het aanrecht staan ofzo.. &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> Mannen willen zowieso meer op de voorgrond treden en ze willen meer aandacht, vrouwen daarin tegen niet echt en houden zich op de achtergrond.


Mmm...dat van het aanrecht is jouw mening, hoor, niet de mijne &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Maar dat vrouwen geen aandacht willen klopt ook niet helemaal wat mij betreft. Dat willen ze volgens mij juist wel, maar gewoon niet d.m.v. goed gitaarspelen.


Ja dat klopt wel, vrouwen willen altijd (teveel) aandacht. Met gitaar spelen is dat gelukkig wat minder, houden zo zou ik maar zeggen.. :razz:

Megalodon
2 april 2002, 23:09
Op 2002-04-02 21:47, schreef suzanne:
toch ff commentaar:

wat nou beter of niet beter! in de muziek kan je niet een beste zijn! dat zal toch altijd een mening blijven!
je kan harder zwemmen dan een ander maar niet beter muziek maken!!


Kijk, kijk; de reacties komen los :smile:

Ik heb niet gezegd dat sneller, of harder gitaarspelen beter is. Toch? Dat maak jij er meteen weer van door die vergelijking te maken met zwemmen (?}.

Maar wat ik gewoon erg mis bij veel meisjes, is interessant gitaarspel. Dus niet perse sneller of harder.

Kitaarhiero
2 april 2002, 23:10
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!

Dila
2 april 2002, 23:15
weetje, je mag wel DENKEN dat vrouwen geen gitaar kunnen spelen, maar zeg dat dan ff tegen je stoere vriendjes en niet op dit forum. ik heb ook gevoel weetje, en suzanne neem ik aan ook. het is gewoon niet leuk om te horen enzo.

flightcase
2 april 2002, 23:30
Vrouwen op gitaar minder interessant??
Ooit van Jennifer Baten gehoord misschien?

Megalodon
3 april 2002, 00:19
Op 2002-04-02 22:15, schreef Dila:
weetje, je mag wel DENKEN dat vrouwen geen gitaar kunnen spelen, maar zeg dat dan ff tegen je stoere vriendjes en niet op dit forum. ik heb ook gevoel weetje, en suzanne neem ik aan ook. het is gewoon niet leuk om te horen enzo.


Luister, ik probeer niet om vanuit de hoogte te doen, ik wil gewoon eens weten waarom veel meisjes niet de moeite nemen om verder te leren dan de basisdingen, DAAR gaat het me om. Want vrouwen kunnen heel erg muzikaal zijn, kijk maar naar de klassieke snaarinstrument-bespelers. Dus daarom mijn stelling.

Ik wil je helemaal niet de grond in trappen, misschien speel jij wel heel goed; ik weet het niet.

Dus: te kleine handen, meer geinteresseerd in zingen en/of gewoon geen interesse om verder te ontwikkelen dan de basis?

Ik vind het gewoon een interessant vraagstuk. Ok?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-04-02 23:22 ]</font>

Megalodon
3 april 2002, 00:20
Op 2002-04-02 22:10, schreef Kitaarhiero:
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!



Dat slaat nergens op. Je kunt toch niet ontkennen dat het vaker de mannen zijn die zich met succes profileren in hun gitaarspel. De vraag is dus nogmaals: waarom.

Jouw vraag staat hier totaal los van.

Megalodon
3 april 2002, 00:21
Op 2002-04-02 22:30, schreef flightcase:
Vrouwen op gitaar minder interessant??
Ooit van Jennifer Baten gehoord misschien?


Nee. Maar dan nog: ook al zou die super goed zijn; ze is in de minderheid. Vat je 'm nou eindelijk?

Megalodon
3 april 2002, 00:25
Aan iedereen die van plan is te reageren:

Lees eerst goed en 's denk na voordat je reageert.

De meesten die tot nu gereageerd hebben hebben dat niet gedaan.

Ik ben serieus op zoek naar een verklaring en hoop die te vinden.

Reco
3 april 2002, 15:59
Vrouwen zijn idd in de minderheid als het om gitaar spelen gaat, feit, maar daar blijft het ook bij. dat ze de voorkeur hebben om meer vocaal te zijn ben ik niet mee eens.

maar de vergelijking tussen mannen en vrouwen is niet te maken, juist omdat er meer mannen gitaar spelen. Naar mijn mening is de hele stelling onzinnig, maar dat is mijn mening.

Ik kijk liever naar vrouwen :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Reco op 2002-04-03 15:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Reco op 2002-04-03 15:01 ]</font>

Kitaarhiero
3 april 2002, 16:43
Op 2002-04-02 23:20, schreef Megalodon:


Op 2002-04-02 22:10, schreef Kitaarhiero:
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!



Dat slaat nergens op. Je kunt toch niet ontkennen dat het vaker de mannen zijn die zich met succes profileren in hun gitaarspel. De vraag is dus nogmaals: waarom.

Jouw vraag staat hier totaal los van.


Ja... maar als het er meer zijn, zijn ze dan beter? wat is beter? wat is goed?

Echoes
3 april 2002, 17:22
alhoewel er ongetwijfeld erg goede vrouwelijke gitaristen zijn, zijn de meeste gitaarhelden toch mannen...ik kom nooit een post tegen dat over een vrouw gaat hier.
tis allemaal, van Halen, Santana, Jimi, SRV, steve vai, Knopfler en vul de rest zelf maar aan...
Daar mag je over het algemeen toch wel een conclusie uit trekken die luid dat mannen over het algmeen (dus niet alle) beter kunnen spelen dan vrouwen...?

Kitaarhiero
3 april 2002, 17:43
Mannen treden meer op de voorgrond dan vrouwen.

veel meisjes hebben camera- en microfoonvrees (je kent het wel, wegduiken voor beide instrumenten) en weinig zelfvertrouwen... maar er zijn wel degelijk zeer goeie vrouwelijke gitaristen...

Reco
3 april 2002, 17:53
Maar er zijn in verhouding meer mannen dan vrouwen die gitaar spelen, dus hoe kan je nou zeggen dan mannen beter zijn, er zijn er meer van dus zijn mannen gelijk beter ?

feit: Er zijn meer mannelijke gitaristen in elk verschillend muziek genre

feit: er zijn meer mannelijke gitaristen.

conclusie: Stelling kan je dus niet serieus nemen...

:wink:

(deze tekst is gebaseerd op mijn mening)

suzanne
3 april 2002, 19:52
megaloden, ff goed lezen: ik bedoel niet dat je harder of sneller kan spelen,met mijn uitspraak bedoel ik te zeggen, dat het er altijd om gaat wie er beter is en wie er de beste is, en dat je in de muziek niet de beste kan zijn! wie bepaald dat? en met die vergelijking bedoel ik te zeggen dat het een feit is als iemand harder loopt bijvoorbeeld dan een ander maar in de muziek kun je dus ook niet zeggen of een vrouw minder goed is in gitaarspelen dan een man!
ik vind het meer dan logisch dat dila en ik zo reageren want opzich mogen wij best ons geslacht verdedigen!!

Megalodon
3 april 2002, 21:27
Op 2002-04-03 18:52, schreef suzanne:
megaloden, ff goed lezen: ik bedoel niet dat je harder of sneller kan spelen,met mijn uitspraak bedoel ik te zeggen, dat het er altijd om gaat wie er beter is en wie er de beste is, en dat je in de muziek niet de beste kan zijn! wie bepaald dat? en met die vergelijking bedoel ik te zeggen dat het een feit is als iemand harder loopt bijvoorbeeld dan een ander maar in de muziek kun je dus ook niet zeggen of een vrouw minder goed is in gitaarspelen dan een man!
ik vind het meer dan logisch dat dila en ik zo reageren want opzich mogen wij best ons geslacht verdedigen!!


Tuurlijk mag je je geslacht verdedigen; dat wil ik juist graag horen. Maar dat er meer mannen zijn dan vrouwen in de gitaarwereld is geen excuus. Ik vraag me gewoon nog steeds af waarom er gewoon bijna geen vrouwen zijn die verder gaan dan de basisdingetjes op de gitaar.

Begrijp me niet verkeerd: ik zie het niet als een wedstrijd tussen mannen en vrouwen. En muziek gaat natuurlijk uiteindelijk om je emoties te converteren naar muziek om een bepaald gevoel over te brengen op de luisteraar. Dat weet ik ook wel.

Maar begrijp je dan echt niet dat ik me gewoon af vraag waarom de meeste meisjes niet verder gaan dan de basis terwijl er nog zo'n fantastische wereld van interessante dingen NA de basis komt? Dat snap ik gewoon niet. En als er dan idd meer mannen zijn dan vrouwen in die wereld, waarom is dat dan zo? Dat vrouwen vrees hebben geloof ik allemaal niet. Kijk naar al die pijpekoppen op tv die meer waarde hechten aan hun fucking danspasjes dan aan de muziek. Ze smullen juist van die aandacht; ze willen niets liever dan aandacht. Sterker nog: als een meisje geen aandacht krijgt word ze over het algemeen onzeker en denkt ze dat er iets mis is. Toch? Dus aandacht willen ze zeker, maar over het algemeen blijkbaar niet d.m.v. interessant gitaarspel dat verder gaat dan de basisakkoordjes.

Maar goed: hier wel eventjes een excuus als ik je gevoelens heb gekwetst; dat was absoluut niet m'n bedoeling. Sorry, ok?

jaccoos
3 april 2002, 21:43
waarom maak je je hier in vredesnaam druk over. Mannen en vrouwen zijn nou eenmaal totaal verschillende wezens. Leg het naast je neer en ga gitaarspelen!

suzanne
3 april 2002, 22:46
nee hoor ik ben niet zo snel gekwetst!!!!

maar idd, leuk dat je er over nadenkt, maar zo kun je ook wel gaan discusieren over het feit dat er meer mannen dan vrouwen op voetbal zitten!!

Megalodon
3 april 2002, 23:07
Goed, ik laat het hierbij.

Echoes
4 april 2002, 13:41
wellus...

Ditmar
4 april 2002, 14:38
nietus

Echoes
4 april 2002, 17:39
lol :smile:

Kjiratsiekoedel
4 april 2002, 18:09
Voor al dit slappe gelul krijgt iedereen de NOBELPRIJS van mij :grin:

Kitaarhiero
4 april 2002, 23:36
wow iedereen?

Nu moet ik weer een nieuw doel in mijn leven zien te vinden...:sad:

scottybombardy
16 mei 2002, 13:56
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!

Kitaarhiero
16 mei 2002, 14:53
Dat vrouwen geen nootjes poepen hoeft niet te betekenen dat ze slecht zijn!
het zit echter zo dat Vrouwen idd liever zingen en dansen... gemmiddeld genomen.
maar waarom zouden alle vrouwen die wat met muziek willen doen zich aan de stereotypen houden?
ok... de meeste vrouwelijke gitaristes zijn slaggitaristes... maar wat is daar mis mee?
en dan hebben we ook nog es ff shannon Curfman, Jenifer Batten en nog een paar meide die toch wel zeer aardig kunnen spelen.

nee... er is geen Stephanie Vai ofzo... maar... moet dat dan?

Yorrit
16 mei 2002, 15:40
Brody Armstrong! ha!

Kitaarhiero
16 mei 2002, 18:02
Brody Armstrong... die's toch van de Distillers? :wink:

Dila
16 mei 2002, 18:22
Op 2002-05-16 12:56, schreef scottybombardy:
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!


weetje wat, ik reageer gewoon niet, ik zeg alleen maar even dat het misschien geen slecht idee zou zijn dit heerschap eens flink met z'n kop tegen de muur te rammen. met z'n debiele opmerkingen...

Yorrit
16 mei 2002, 21:17
Op 2002-05-16 17:02, schreef Kitaarhiero:
Brody Armstrong... die's toch van de Distillers? &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


ja precies :smile:
Sing Sing Death House!

Kitaarhiero
16 mei 2002, 21:32
yeah!!!

Megalodon
16 mei 2002, 22:57
Op 2002-05-16 17:22, schreef Dila:


Op 2002-05-16 12:56, schreef scottybombardy:
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!


weetje wat, ik reageer gewoon niet, ik zeg alleen maar even dat het misschien geen slecht idee zou zijn dit heerschap eens flink met z'n kop tegen de muur te rammen. met z'n debiele opmerkingen...


Dus je reageert wel degelijk, Dilatje :wink:

Ik krijg bijna spijt dat ik dit topic begonnen ben.

Sorry girlies :smile:

Echoes
17 mei 2002, 16:30
vrouwen zijn gemiddeld gewoon een stuk minder in gitaarspelen :smile:

Dila
17 mei 2002, 20:12
Op 2002-05-16 21:57, schreef Megalodon:


Op 2002-05-16 17:22, schreef Dila:


Op 2002-05-16 12:56, schreef scottybombardy:
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!


weetje wat, ik reageer gewoon niet, ik zeg alleen maar even dat het misschien geen slecht idee zou zijn dit heerschap eens flink met z'n kop tegen de muur te rammen. met z'n debiele opmerkingen...


Dus je reageert wel degelijk, Dilatje
Ik krijg bijna spijt dat ik dit topic begonnen ben.

Sorry girlies

kijk van jou pik ik het nog wel haha maar van die andere balhaar niet!!!!!

Megalodon
17 mei 2002, 22:42
Op 2002-05-17 19:12, schreef Dilatje:


Op 2002-05-16 21:57, schreef Megalodon:


Op 2002-05-16 17:22, schreef Dilatje:


Op 2002-05-16 12:56, schreef scottybombardy:
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!


weetje wat, ik reageer gewoon niet, ik zeg alleen maar even dat het misschien geen slecht idee zou zijn dit heerschap eens flink met z'n kop tegen de muur te rammen. met z'n debiele opmerkingen...


Dus je reageert wel degelijk, Dilatje
Ik krijg bijna spijt dat ik dit topic begonnen ben.

Sorry girlies

kijk van jou pik ik het nog wel haha maar van die andere balhaar niet!!!!!


Kennen jullie elkaar soms?

ps: lekker he, al die quotes :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-05-17 21:43 ]</font>

Dila
17 mei 2002, 22:52
Op 2002-05-17 21:42, schreef Megalodon:


Op 2002-05-17 19:12, schreef Dilatje:


Op 2002-05-16 21:57, schreef Megalodon:


Op 2002-05-16 17:22, schreef Dilatje:


Op 2002-05-16 12:56, schreef scottybombardy:
Ik ben het helemaal eens met de stelling!!!!!!!!!!!!!!!!
Kijk als je mij neemt om te spelen of een vrouw dan klopt de stelling honderd procent, maar met mij moet je dan ook niet vergelijken. Vrouwen moeten zingen en dansen, meer niet!!!!!


weetje wat, ik reageer gewoon niet, ik zeg alleen maar even dat het misschien geen slecht idee zou zijn dit heerschap eens flink met z'n kop tegen de muur te rammen. met z'n debiele opmerkingen...


Dus je reageert wel degelijk, Dilatje
Ik krijg bijna spijt dat ik dit topic begonnen ben.

Sorry girlies

kijk van jou pik ik het nog wel haha maar van die andere balhaar niet!!!!!


Kennen jullie elkaar soms?

ps: lekker he, al die quotes

kennen??? nee doe me een lol zeg!!!!!!

Megalodon
18 mei 2002, 04:22
kennen??? nee doe me een lol zeg!!!!!!


Wat moet 'k daarvoor doen?

rockandsoccer
18 mei 2002, 14:02
Ik had al een vermoeden dat ik op deze forums te maken had met pubertjes van 15 en dat is nu dus wel bevestigd.

Dus dit forum gaat over muziek , gitaren en andere dingen begin dan niet van die kinderachtige dialoogjes!

Megalodon
18 mei 2002, 15:33
Op 2002-05-18 13:02, schreef rockandsoccer:
Ik had al een vermoeden dat ik op deze forums te maken had met pubertjes van 15 en dat is nu dus wel bevestigd.

Dus dit forum gaat over muziek , gitaren en andere dingen begin dan niet van die kinderachtige dialoogjes!


Ik heb besloten om af en toe gewoon lekker mee te doen met die gesprekjes, best leuk hoor. Ik begrijp je standpunt wel, maar er is meer in 't leven dan rock en voetbal...zoals een 'kinderachtig dialoogje' met Dila. En daarna ga ik weer verder met serieuze dingen.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Megalodon op 2002-05-18 14:37 ]</font>

Kitaarhiero
19 mei 2002, 15:36
Moet het altijd serieus?

waar is dat goed voor?

Moonchild
19 mei 2002, 22:46
Ik hou van gitaren

Ik hou van vrouwen

Needless to say: Ik hou van vrouwen met gitaren :grin: , ik ben het niet eens met je Megalodon

pepper
19 mei 2002, 23:07
het zit (denk ik) in de manier waarop wij onze kinderen opvoeden. men ziet (over het algemeen ) niet graag zijn of haar dochter een hobby als gitaar nemen "we" vinden dat een jongentjes hobby,dus ik denk dat de hoeveelheid vrouwelijke gitaristen vooral een emancipatie questie in die zin is dat men het moeilijker accepteerd als een vrouw goed is in "mannenzaken"

greetz pepper

Dila&Kitaar
20 mei 2002, 12:21
dat is helemaal niet waar joh. ik ken best veel meisjes die gitaar spelen en dat vinden hun ouders hardstikke leuk, doe niet zo ouderwets joh.

Yorrit
20 mei 2002, 17:59
mannen zijn beter, vrouwen zijn beter...maakt geen kloot uit. tgaat niet om wie dr beter is, maar om wie et best overkomt. tis geen race hoor....

ok, ik vertel waarschijnlijk niks nieuws, maar bij sommige mensen moet je t erin stampen :smile:

Megalodon
20 mei 2002, 20:59
Op 2002-05-19 21:46, schreef Moonchild:
Ik hou van gitaren

Ik hou van vrouwen

Needless to say: Ik hou van vrouwen met gitaren &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif"> , ik ben het niet eens met je Megalodon


Jij durft het gewoon niet te zeggen en ik wel!

Kijk, ik wil ook geen ruzie met meisjes en wil ze liever niet van me afstoten, maar ik meende wel wat ik zei wat dit betreft. Ik zeg niet dat ze het niet kunnen, ik vraag me alleen af waarom de meesten geen interesse hebben om goed te leren spelen. Dat snap ik gewoon niet.

Ik wil ze verder niet ontmoedigen...eerder aanmoedigen...denk ik.

dirkw83
20 mei 2002, 22:01
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen , vooral de dames , zich zo druk maken.
Megalodon stelt best een interessante zaak aan de kaak: waarom spelen jongens meer gitaar dan meisjes?
Volgens mij kun je je stelling beter verleggen tot:
Waarom spelen er meer jongens dan meisjes?

Het feit (lees: de mening) dat jongens interessanter spelen zou daar dan ook door verklaard zijn: gitaristen zijn talrijker dan gitaristes waardoor de kans dat je een aantal gevorderd spelende gitaristen ziet, groter is dan de kans dat je gevorderde gitaristes ziet spelen.

Ik denk ook dat het vooral komt door het verschil in karakter tussen jongens en meisjes. Jongens spelen veel omdat ze vaak dromen over carriëre maken en zo terwijl meisjes misschien wat rationeler zijn en inzien dat een carriere via muziek maar heel zeldzaam is, waardoor ze ook niet echt de drang hebben om zo supergoed te kunnen spelen als jongens.

Daarom is het wellicht zo dat jongens eerder geneigd zijn om gitaar te leren spelen (zingen kun je niet aanleren - ook niet verder over zeiken nu dat valt buiten het bestek van deze reply - maar met veel oefenen kun je met gitaar wel goed worden)
dan meisjes.

Zo tevreden, Megalodon :wink:?

Kitaarhiero
20 mei 2002, 23:10
Het is niet zo dat jongens meer gitaar spelen dan meisjes...
zat meisjes worden door hun ouders op gitaarles getrapt... goed voor de ontwikkeling.
maar ja... je moet een jongen zijn om er stoer mee te willen doen... en stiekem ga je als jongen toch gitaar spelen voor de meisjes :wink: (veel jongens dan. :razz:)

Yorrit
20 mei 2002, 23:33
ja, blablabla. ga nou maar weer snel aan je gitaar zitten ipv puntloze discussies te voeren. straks worden jullie nog ingehaald door de meisjes :grin:

dirkw83
21 mei 2002, 20:12
Op 2002-05-20 22:33, schreef Yorrit:
ja, blablabla. ga nou maar weer snel aan je gitaar zitten ipv puntloze discussies te voeren. straks worden jullie nog ingehaald door de meisjes &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">


Dat is dus precies wat Megalodon wil bereiken!

Hence oplossing: wij moeten hier gewoon al onze tijd verdoen! Hoera!
KPN gaat gouden tijden tegemoet...

mcoenen
5 juni 2002, 19:59
Wat een onzin, vrouwen kunnen wel degelijk goed gitaar spelen, en ook andere instrumenten, vrouwelijke gitaristes die zeker de moeite waard zijn:

- Jennifer Batten
- Jaye Foucher
- Muriel Anderson

Daar kunnen veel mannelijke collega's (me included :smile: nog veel van leren in ieder geval :smile:

Ik heb zelf ook een tweetal vrouwelijke leerlingen en ook die leren het net zo snel als mannen, dat er minder vrouwen spelen dat klopt wel, weet ook niet waar dat aan ligt, wellicht is t toch een "man" thing of zo .... ik zou best wel meer vrouwen willen zien die gaaf gitaar spelen (zoals die band Phantom Blue, die waren ook erg gaaf).

Marcel

http://www.marcelcoenen.com

dirkw83
5 juni 2002, 20:07
ja marcel heel leuk maar als je de discussie goed volgt had je al gelezen dat Megalodon zijn stelling genuanceerd had tot voor iedereen acceptabele waarden.

wel leuk dat je het gitaarforum komt versterkten trouwens :grin:!

puvin
9 juni 2002, 21:15
pfff

er zijn gewoon veeeeeeeeeeeeeeel meer goei mannelijke gitaristen toch
:wink:

en nee ben geen seksist

Dila
10 juni 2002, 09:33
nee het is gewoon waar. er zijn inderdaad veel meer mannelijke gitaristen, dus dan zijn er ook meer goeie mannelijke gitaristen. maar dat is iets anders dan 'mannen kunnen per definitie beter spelen dan vrouwen'. dat zou je pas kunnen zeggen als er evenveel mannen als vrouwen gitaar speelden.

suzanne
10 juni 2002, 13:33
GO Dila!!!:)

Dila
10 juni 2002, 14:18
:grin:

Raffel
15 juli 2002, 15:07
misschien dat 1 op de 200 gitaristen een vrouw is... Vind je het dan gek dat de algemene bevolking maar 3 bekende gitaristes kent to 600 mannen?!

Ik denk dat er behoorlijk wat vrouwelijk talent is...

pimmetje
15 juli 2002, 16:42
Op 2002-07-15 14:07, schreef Raffel:
... Ik denk dat er behoorlijk wat vrouwelijk talent is...

Dat zeggen ze ook al jaaaaaaren in politiek, bedrijfsleven en voetbal :grin:.

Butcher
6 februari 2003, 04:40
Voor gitaar spelen moet je ruimtelijk kunnen denken. Vraag me niet waarom, maar het is feit. Vrouwen hebben een probleem met ruimtelijk denken, vandaar dat ook bijvoorbeeld fileparkeren een groter probleem is voor vrouwen.

Evolutioneel gezien hadden vrouwen ruimtelijk denken niet nodig, omdat toen mensen nog Neandethalers waren het de mannen waren die jaagden, en de speer moesten gooien, waarvoor ze afstand moesten schatten.

Hebben vrouwen een ondergeschikte rol? Nee, absoluut niet. Er is genoeg bewijs dat suggereert dat het vrouwen waren die taal en communicatie hebben ontwikkeld. Omdat vrouwen voor de kinderen zorgen moesten ze in staat zijn om met andere vrouwen te communiceren, om bijvoorbeeld om hulp te vragen als het kind ziek was. En dan was het ook makkelijk om precies aan te geven wat er mis was.

Ieder z'n eigen rol. Vrouwen krijgen kinderen, mannen spelen gitaar. Live with it.

Kitaarhiero
6 februari 2003, 18:17
Je kunt in dit geval beter zeggen dat vrouwen diepe gesprekken houden... ipv kinderen krijgen.

Neals
6 februari 2003, 19:50
vrouwen hebben al gitaarspelend 1 groot voordeel tegenover mannen.

En dat is dat de twee hersenhelften onafhankelijk kunnen scheiden (oftewel huishoudelijke taken uitvoeren met de telefoon tussen schouder en hooft geklemd) terwijl de man het werk laat liggen..

Hoewel de meeste gitaristes niet verder komen dan kampvuuraccoordjes, kunnen ze uitstekend het spelen en zingen scheiden

Megalodon
6 februari 2003, 23:13
Op 2003-02-06 18:50, schreef Neals:
vrouwen hebben al gitaarspelend 1 groot voordeel tegenover mannen.

En dat is dat de twee hersenhelften onafhankelijk kunnen scheiden (oftewel huishoudelijke taken uitvoeren met de telefoon tussen schouder en hooft geklemd) terwijl de man het werk laat liggen..

Hoewel de meeste gitaristes niet verder komen dan kampvuuraccoordjes, kunnen ze uitstekend het spelen en zingen scheiden


Goh dat dit topic nog steeds leeft...

Anyway, je kunt dan wel aankomen met dat uitstekend kunnen spelen en zingen, maar ik ken geen 1 vrouwelijke gitarist/zangeres die echt leuk kan zingen en er daadwerkelijk interessant gitaarspel op nahoudt. Meestal zijn dat, zoals je zelf al zei, simpele akkoordjes met een nog simpelere aanslag.

Zo kan ik ook zingen en spelen tegelijk; onafhankelijke hersenhelften of niet.

Nogmaals: ik geloof echt wel dat bepaalde vrouwen in staat zijn om goed te kunnen spelen. Ze zijn alleen zo schaars. Dit valt door niemand te ontkennen.

Megalodon
6 februari 2003, 23:19
Op 2003-02-06 03:40, schreef Butcher:
Voor gitaar spelen moet je ruimtelijk kunnen denken. Vraag me niet waarom, maar het is feit. Vrouwen hebben een probleem met ruimtelijk denken, vandaar dat ook bijvoorbeeld fileparkeren een groter probleem is voor vrouwen.

Evolutioneel gezien hadden vrouwen ruimtelijk denken niet nodig, omdat toen mensen nog Neandethalers waren het de mannen waren die jaagden, en de speer moesten gooien, waarvoor ze afstand moesten schatten.

Hebben vrouwen een ondergeschikte rol? Nee, absoluut niet. Er is genoeg bewijs dat suggereert dat het vrouwen waren die taal en communicatie hebben ontwikkeld. Omdat vrouwen voor de kinderen zorgen moesten ze in staat zijn om met andere vrouwen te communiceren, om bijvoorbeeld om hulp te vragen als het kind ziek was. En dan was het ook makkelijk om precies aan te geven wat er mis was.

Ieder z'n eigen rol. Vrouwen krijgen kinderen, mannen spelen gitaar. Live with it.


a. Ruimtelijk denken...valt wiskundig denken daaronder? Daar was ik altijd bar slecht in op school. Toch kun je me niet een slechte gitarist noemen denk ik.

b. "Omdat vrouwen voor de kinderen zorgen moesten ze in staat zijn om met andere vrouwen te communiceren", aldus jouw quote.

Hoe denk je dat mannen gingen jagen? Zonder communicatie? Kom nou toch.

Niet dat ik het verwacht had, maar tot nu toe heeft nog niemand echt een goede verklaring kunnen geven vind ik.

Butcher
7 februari 2003, 00:13
Ooit wel eens een jager horen roepen naar z'n mede-jagers? Ze gebruikten gebarentaal om afstand en tijd aan te geven. Abstract denken.

Ander voorbeeld:

Er zijn twee of drie vrouwelijke schaak-grootmeesters op deze aardkloot. Nul daarvan zitten in de top 1000 van schaakgrootmeesters. Het is een statistiek, maar je kunt het zelf opzoeken.

Kitaarhiero
7 februari 2003, 11:10
Als je een keer op de schaakles van het buurthuis gaat kijken zijn dat alleen maar jongetjes.

suzanne
7 februari 2003, 22:42
zou een stoere jongen deze topic ook begonnen zijn als er meer vrouwen dan mannen op dit forum zaten?

Megalodon
8 februari 2003, 01:57
Op 2003-02-07 21:42, schreef suzanne:
zou een stoere jongen deze topic ook begonnen zijn als er meer vrouwen dan mannen op dit forum zaten?


Echt wel...ik vind het heerlijk om geslagen te worden door vrouwen.

Megalodon
8 februari 2003, 01:58
Trouwens, het was niet de bedoeling om jullie, de dames kwaad te maken. Ik was dit topic eigenlijk alweer vergeten, maar blijkbaar zijn hier mensen aan het spitten geweest en dus komen wij elkaar ook weer tegen.

Alles goed, suzanne?

:wink:

Megalodon
8 februari 2003, 02:15
Op 2003-02-06 23:13, schreef Butcher:
Ooit wel eens een jager horen roepen naar z'n mede-jagers?


Nee. Jij wel? Jij praat alsof je met ze mee deed.

Goed. Die verhoudingen staan idd scheef; er zijn in verhouding veel meer mannen dan vrouwen die gitaar spelen en dus kunnen we niet zeggen dat mannen per definitie beter zijn, maar we kunnen nog wel zeggen dat er op dit moment meer mannelijke supergitaristen zijn dan vrouwelijke.

Dan rest ons alleen nog de vraag: waarom is dat dan zo?

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer in die topic... Ik was op zoek naar een antwoord maar ik krijg een beetje pijn aan m'n linker testikel van dit topic...

Mag ie dicht?

Anders Destium
8 februari 2003, 02:53
Volgens mij is er geen enkele reden waarom een vrouw per definitie slechter zou spelen dan een man, als je even veel oefent zou dit qua basisniveau hoe dan ook weinig verschil maken. Feit is dat de meeste jongens muziek belangrijker vinden dan de meeste meisjes, en daardoor is de kans dat een jongen een instrument oppakt ook groter (staat ook stoer).

Het lijkt mij persoonlijk trouwens niets, gitaar spelen met lange nagels :smile:

Megalodon
8 februari 2003, 03:30
Een reden zou dus kunnen zijn dat vrouwen kleinere handen hebben waardoor bepaalde dingen een stuk moeilijker zijn.

suzanne
8 februari 2003, 12:25
onzin!
alles goed met mij! :smile:

ColtraneMatrix
9 februari 2003, 01:19
ff mijn kennis psychologie bove halen :wink:

Vrouwen zijn in het algemeen minder gericht op prestaties. Hun hersenen werken ook totaal verschillend. Mannen denken met een "tunnelvisie" met slechts 1 hersenhelft.. terwijl vrouwen veel breder zien (ze zien details overal waar iets niet in orde is).. Vrouwen kunnen zich dan ook niet goed concenteren op 1 bepaalde zaak en zitte steeds in hun gedachten met andere zaken zoals het huishouden, het eten klaarmaken, de kinderen. Mannen richten zich op concurrentie en zijn bereid om echt te oefenen om de beste te zijn terwijl dit de meeste vrouwen niet eens interesseert.

Een experiment werd gedaan met kleuters die met blokjes een toren moesten bouwen. Een groep jongens en een groep meisjes. De meisjes bouwen een mooie toren en plaatsen om beurten een blokje. De jongens daarentegen zijn gericht op concurrentie. Ze willen direct de grootste, de hoogste, toren bouwen. Er wordt al vlug een leider merkbaar en sommigen worden uitgestoten omdat ze niet voldoen aan het tempo van de rest van de groep.

Dit is zowat hetzelfde in gitaar. Om professioneel te spelen heb je gewoon enorm veel oefening achter de rug.. iets waar mannen tijd in willen steken. (het begint toch met concurrentie right?.. je wil de beste zijn.. anderen kunnen overtreffen?)

dat is het zowat :smile:

ColtraneMatrix
9 februari 2003, 01:22
hetzelfde ook met dat schaken

de zusjes Polgar zijn zowat de enigen die meedraaien met de mannen top

het bewijst weer dat vrouwen zich niet echt op 1 zaak kunnen concentreren maar met meerdere dingen tegelijk bezig zijn
(versta me niet verkeerd.. beide hebben hun voordelen )

Megalodon
9 februari 2003, 02:27
Maar hoe verklaar je dan dat er inmiddels vreselijk veel carriere-vrouwen zijn in onze samenleving? Die dames zijn E-N-O-R-M prestatiegericht, wat ook nodig is om die carriere te kunnen maken en te kunnen behouden.

En om terug te komen op de musicbizz: er zijn enorm veel dames in de hitlijsten te vinden die er ongetwijfeld enorm hard voor weken om daar te kunnen staan. Het rare vind ik alleen nog steeds dat veel vrouwen dus heel veel tijd en energie steken in alles behalve hun instrument. Ik geloof namelijk echt wel dat zo'n ster als Britney Spears (heerlijk cliche voorbeeld) er keihard voor werkt op haar eigen manier en enorm prestatiegericht is op bijvoorbeeld het strak krijgen van haar danspasjes. Oefenen, oefenen en nog 'ns oefenen om dat allemaal strak te krijgen.

Dus als dit echt wetenschappelijk bewezen was dan moet die prestatiegerichtheid toch nog maar 'ns onderzocht worden vind ik, want in de praktijk is die theorie dus absoluut niet waterdicht.

Unreal
9 februari 2003, 02:29
Wat gevaarlijk zeg!

RS-Rik
18 maart 2004, 18:11
18 mrt 2004

wow man ik zit al veel te lang op dit forum, al bijna een jaar

chantal22
23 november 2004, 00:39
Kijk ben vrouw en doe mijn best om beter te worden speel misschien niet perfect maar er zijn menig man dat minder speelt..

Muziek is muziek...Er zijn toch ook mannen die viool spelen??

chantal22
23 november 2004, 00:39
Kijk ben vrouw en doe mijn best om beter te worden speel misschien niet perfect maar er zijn menig man dat minder speelt..

Muziek is muziek...Er zijn toch ook mannen die viool spelen??

Soul Grinder
23 november 2004, 23:54
Mannen zijn niet beter in gitaarspelen dan vrouwen, denk ik...
Hoe goed een gitarist(e) is, hangt naar mijn mening af van hoe goed ze zijn in het componeren/maken van mooie nummers. Vrouwen kunnen daar net zo goed in zijn als mannen.
Het enige verschil dat ik merk, is dat er (voor zover ik weet) meer mannelijke 'shredders' zijn dan vrouwelijke, die dus goed zijn in het spelen van mega-snelle en technische solo's en dergelijke...

Soul Grinder
24 november 2004, 00:01
Edit: stom forum. Met veel moeite je post opnieuw typen, om er vervolgens achter te komen dat ie alsnog was geplaatst.

RS-Rik
24 november 2004, 11:53
klote-forum


wanneer gaan we overop Vbulletin 2 of 3?

RS-Rik
24 november 2004, 11:55
Haha wat is Megalodon toch een slijmbal


Als je het echt wetenschappelijk zou bekijken zouden vrouwen juist sneller beter moeten kunnen zijn omdat ze een betere fijne motoriek hebben (gemiddeld dan, mn zusje krijgt amper een pizza in de oven)

Daarnaast lijkt het me dat de 2 hersenhelften goed met elkaar moeten kunnen samenwerken, je hebt immers 2 handen nodig waarvan aan 1 hand zelfs 4 (sommige mensen doen het met 3) vingers.

Plus, je hebt ook nog 2 ogen nodig om afstanden op het fretboard te kunnen zien.

In de laatste 2 opzichten zouden mannen weer beter zijn.

Dat gedoe van rationeel denken lijkt me ook totale onzin, ik weet zeker dat bijna iedereen op dit forum misschien de droom heeft gehad/heeft een groots gitarist te worden, maar je hoeft niet per se groot te zijn om goed te zijn. Goed spelen en in een leuk bandje zitten is voor de meeste al een heel rationeel doel, daar hoef je geen vrouw voor te zijn om dat te beseffen, dunkt me.


uhm, trouwens waarom post hier iemand onder mijn naam die staant met een t gaat schrijven?

wietse
24 november 2004, 18:04
Kijk ben vrouw en doe mijn best om beter te worden speel misschien niet perfect maar er zijn menig man dat minder speelt..

Muziek is muziek...Er zijn toch ook mannen die viool spelen??

verdomme blijf je bezig antieke topics weer op te graven?
begin er dan een nieuwe ,het is hier musicians.nl niet , daar staan topics van jaren oud nog steeds bovenaan omdat die stomme mod daar alles bij elkaar schoffelt.

Svenson
26 november 2004, 13:46
Sjoefelen :)

Sommige dingen zijn gewoon voor een man, vrouwen hebben ook hun eigen dingetjes. Gitaren, auto's en bier zijn gewoon dingen die vrouwen mogen gebruiken, maar zich verder niet mee moeten bemoeien. Zo. Gun een man ook eens wat.

DOLBY
27 november 2004, 18:07
Mocht je er nog aan twijfelen dat de stelling onzin is ga dan eens naar Joanne Shaw Taylor kijken. http://www.joanneshawtaylor.com/
19 lentes jong en speelt alsof ze nooit anders gedaan heeft. Is een reincarnatie van Jimi en SRV tegelijk.

Mannink
8 februari 2005, 17:02
Wat een moeilijk gedoe jongens.

Iedereen die niet blind en doof is kan zien dat er veel meer professionele mannelijke muzikanten zijn die hun eigen muziek schrijven dan vrouwelijke. In de klassieke muziek zitten weliswaar meer vrouwen, maar dat komt omdat dit bijna altijd meisjes zijn uit de 'gegoede' milieus, die door hun ouders op vioolles worden gezet, gewoon omdat die dat bij de opvoeding vinden horen.
Het lijkt mij onvermijdelijk dat de oorzaak die aan dit fenomeen ten grondslag ligt, in de genetica moet worden gezocht. Mannen hebben (over het algemeen) een beter ruimtelijk inzicht, wiskundig inzicht (muziek is ook wiskunde) en een betere hand-oog coordinatie. Bovendien zijn ze fysiek sterker, waardoor een leven als (succesvol) artiest wat makkelijker vol te houden is. Er zijn toch ook bijna alleen maar mannelijke topkoks, topsporters, enfin, voor alles waar top voor staat moet je toch bij het mannelijk geslacht zijn.
Nu kunnen de dames en slijmballen wel weer in opstand komen, maar je hebt er echt meer aan als je bepaalde zaken gewoon accepteert en verder gaat met gitaarspelen.

Joe!

dejohan
11 februari 2005, 11:32
Misschien ook omdat ze over het algemeen meer waarde schijnen te hechten aan hun ijdelheid

Als er een ding is dat bulkt van de ijdelheid is het toch wel het spelen van een gitaarsolo.

StefMan
11 februari 2005, 12:05
Mannen zijn meer ego trippers dan vrouwen, in een band met mannelijke gitaristen is het altijd zo dat de gitaristen in een soort eeuwige ego trip zitten waar ze alleen hunzelf wilen horen, vrouwelijke gitaristen hebben dit minder, die hebben ook wat meer geduld en hebben niet die dierlijke behoefte om aan iedereen heel de tijd te tonen hoe goed ze wel of neit kunnen soleren

Nicci
12 februari 2005, 18:19
de verklaring is toch veel simpeler dan veel mensen denken.

noem mij de beste 3 voetballers van de vorige eeuw. wie je ook gaat noemen, het zullen ongetwijfeld mannen zijn. dit is zeer simpel te verklaren. vrouwen kunnen best voetballen, maar doen dit zo goed als niet.

muziek is altijd een mannenbiz. geweest. begint pas de laatste tijd een klein beetje verandering in te komen.

noem mij eens 5 vrouwen die trompet spelen
noem mij eens 5 vrouwelijke drummers
idem voor bassist, sax, etc.

Rups
3 maart 2005, 13:00
Misschien ook iets voor dit topic: hoe komt het dat er zo weinig pygmeeen gitaar spelen?

Jezus, ik wordt hier echt heel moe van........misschien een beetje support naar vrouwelijke popmusici zou meer helpen, dan dit soort onzin stellingen te verkondigen.

Bloodline
9 maart 2005, 19:43
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!


matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Bloodline
9 maart 2005, 19:44
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!


matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Bloodline
9 maart 2005, 19:44
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!


matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Bloodline
9 maart 2005, 19:44
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!


matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Gert-Jan
15 maart 2005, 11:49
de verklaring is toch veel simpeler dan veel mensen denken.

noem mij de beste 3 voetballers van de vorige eeuw. wie je ook gaat noemen, het zullen ongetwijfeld mannen zijn. dit is zeer simpel te verklaren. vrouwen kunnen best voetballen, maar doen dit zo goed als niet.

muziek is altijd een mannenbiz. geweest. begint pas de laatste tijd een klein beetje verandering in te komen.

noem mij eens 5 vrouwen die trompet spelen
noem mij eens 5 vrouwelijke drummers
idem voor bassist, sax, etc.

Vrouwen zijn weer goed in licht huishoudelijk werk, das toch ook wat waard!! :-D

BassAgent
15 maart 2005, 12:26
Vrouwelijke drummers:
Terri Lyne Carrington
Cindy Blackman
Samantha Maloney
Sheila E.
Torry Castellano

vinni
16 maart 2005, 01:23
een gelijk soortige vraag:

Is Tom morello beter dan Matt Bellamy?


verklaar!



Onmogelijk!


matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Kwestie van appels en peren...ik vind Tom een gezellige peer :-D
Voor mij met de beperkte middelen die hij gebruikt kan hij meer emotie overbrewengen dan Matt. Maar that's just me!

Vinni

Azrael
16 maart 2005, 12:27
Gitaar technisch is Matt natuurlijk beter. Ook het feit dat hij meer kan dan enkel gitaar spelen is een pluspunt voor hem.

Richwoodje
16 maart 2005, 20:24
Vrouwelijke drummers:
Terri Lyne Carrington
Cindy Blackman
Samantha Maloney
Sheila E.
Torry Castellano

zo zie je maar, ik ken er geen een van, terwijl ik mannen als Chad Smith, Mitch Mitchell en Dave Grohl wel ken.

De mannen zijn tot nu toe gewoon succesvoller

hoofd
17 maart 2005, 02:08
matthew bellamy rulez. echt waar is gewoon echt 1 van mijn gitaar idolen. dus 10000x beter dan tom

Kwestie van appels en peren...ik vind Tom een gezellige peer :-D

en Matt is een rotte appel :D

Sim Simon
18 maart 2005, 17:59
Vrouwen + gitaren = kutherrie. Dat vind ik nou echt bagger! Belachelijk! Ik moet er gewoon van braken. Die verachtelijk valse, onritmische huis-tuin en keuken-deuntjes van ze. Elke vrouw die een gitaar ook maar aanraakt moet opgehangen worden. :evil:



















Geintje. :D

josh.vandenberg
19 maart 2005, 12:00
Meisjes hebben geen testosteron,en daar zit t verschil

Een gitaar is het verlengstuk van de dick en daarom is een meisje geen goede gitarist.

LuukieRayVaughan
20 maart 2005, 17:01
Om eerlijk te zijn ik ken geen een vrouwelijke gitarist :S dus houd ik me kop wel :P

LuukieRayVaughan
20 maart 2005, 17:03
Om eerlijk te zijn ik ken geen een vrouwelijke gitarist :S dus houd ik me kop wel :P

vulvasonic
22 maart 2005, 21:59
Ik ga liever naar bed met een gitaristE die niet zo heel erg goed speelt, dan met een gitarist die geweldig speelt.

Maar dat kan zomaar voor iedereen weer heel anders zijn.

Mauser
28 maart 2005, 14:07
Ik ga liever naar bed met een gitaristE die niet zo heel erg goed speelt, dan met een gitarist die geweldig speelt.

Maar dat kan zomaar voor iedereen weer heel anders zijn.

+1 :D

Tupelo
28 maart 2005, 15:11
In het belang van het nader onderzoek kan ik daar geen uitlatingen over doen. :P

Ritch
28 maart 2005, 15:29
Meisjes hebben geen testosteron,en daar zit t verschil

Een gitaar is het verlengstuk van de dick en daarom is een meisje geen goede gitarist.

Moet je je voorstellen als Kelly een gitaar omhangt :o

MazeMouse
30 maart 2005, 23:28
de verklaring is toch veel simpeler dan veel mensen denken.

noem mij de beste 3 voetballers van de vorige eeuw. wie je ook gaat noemen, het zullen ongetwijfeld mannen zijn. dit is zeer simpel te verklaren. vrouwen kunnen best voetballen, maar doen dit zo goed als niet.

muziek is altijd een mannenbiz. geweest. begint pas de laatste tijd een klein beetje verandering in te komen.

noem mij eens 5 vrouwen die trompet spelen
noem mij eens 5 vrouwelijke drummers
idem voor bassist, sax, etc.
Bassistes
1: Talena (je weet wel, die ex-bassiste van Kittie)
2: Melissa Auf Der Maur (Hole, TSP, solo)
3: Rhonda Smith (Prince)
4: Rayna Foss-Rose (Ex-Coal Chamber)
5: Kim Gordon (Sonic Youth)

(6: Danae van Hellisphear. Maar dat zegt jullie waarschijnlijk helemaal niks omdat dat hier in de regio is :P)

MazeMouse
30 maart 2005, 23:28
de verklaring is toch veel simpeler dan veel mensen denken.

noem mij de beste 3 voetballers van de vorige eeuw. wie je ook gaat noemen, het zullen ongetwijfeld mannen zijn. dit is zeer simpel te verklaren. vrouwen kunnen best voetballen, maar doen dit zo goed als niet.

muziek is altijd een mannenbiz. geweest. begint pas de laatste tijd een klein beetje verandering in te komen.

noem mij eens 5 vrouwen die trompet spelen
noem mij eens 5 vrouwelijke drummers
idem voor bassist, sax, etc.
Bassistes
1: Talena (je weet wel, die ex-bassiste van Kittie)
2: Melissa Auf Der Maur (Hole, TSP, solo)
3: Rhonda Smith (Prince)
4: Rayna Foss-Rose (Ex-Coal Chamber)
5: Kim Gordon (Sonic Youth)

(6: Danae van Hellisphear. Maar dat zegt jullie waarschijnlijk helemaal niks omdat dat hier in de regio is :P)

Picker
2 april 2005, 19:14
Daar staat dan tegenover dat bierdrinkende gitaristen dan ook minder goed moeten spelen, omdat overmatig biergebruik de aanmaak van vrouwelijke hormonen stimuleert, dat is inmiddels wetenschappelijk aangetoond.

Nicci
15 april 2005, 16:04
Vrouwelijke drummers:
Terri Lyne Carrington
Cindy Blackman
Samantha Maloney
Sheila E.
Torry Castellano

mooi.

en nu naar gitaar, bas, trompet, sax.

oh ja, en noem nu de 5 beste drummers.

MoserCustomShopDotCom
15 april 2005, 18:49
Ok.. strikvraag:

noem maar 5 vrouwelijke zangers :lol: