PDA

View Full Version : Gibson The Paul 1975 - nieuwe pick-ups



BINSBERH
20 april 2004, 16:26
Op mijn Gibson The Paul 1975 wil ik nieuwe pickup's plaatsen, de schroefjes en pooltjes van de huidige humbuckers (Gibson?) zijn erg roestig geworden, ik heb het idee dat het geluid nu een beetje mat is.
Heeft iemand een idee welke pickup's ik het beste kan nemen ?
Ik speel alle soorten rock (behalve metal), maar ook funk en soul.

EmgMaster
20 april 2004, 22:55
Ligt er aan of de elementen in je huidige bevallen, anders kun je gewoon originele gibson elementen erin zetten, types weet ik zo niet uit men hoofd

hadv
21 april 2004, 02:04
eerst een vraag...hoe kun jij een The Paul uit 1975 hebben, volgens mij zijn die van later datum

uit 'the blue book':
THE PAUL STANDARD - single sharp cutaway walnut body/neck, 22 fret ebony fingerboard with pearl dot inlay,
tune-o-matic bridge/stop tailpiece, 3 per side tuners, chrome hardware, 2 exposed humbucker pickups, 2 volume/2 tone
controls, 3 position switch. Available in Natural satin nitrocellulose finish. Mfd. 1978 to 1982.

ik heb er een gehad ('79) en vond die Dirty Fingers erg mooi klinken
onlangs had ik er (bleek later) een 2e hands op de kop getikt en naast een 498 ingebouwd....klonk superdepuper
roestige schroefjes kunnen imho nauwelijks hoorbare effecten hebben, anders moet je ze voorzichtig schoonmaken (beetje staalwol ofzo)

check even of je er originele gibsons in hebt zitten

mocht je wat anders willen dan zou ik de alnico's of de ceramico's uit de les paul serie nemen, of een ander merk (Seymour, diMarzio)
als je huidige pu's gibsons zijn kun je ze, lijkt mij :o , voor een heel mooi prijsje kwijt (75 pleurio per stuk??)

michielv
22 april 2004, 10:08
Als je nieuwe elementen erin koopt zou ik de oude bewaren. Mocht je de gitaar ooit willen verkopen dan kun je hem eventueel nog in originele staat herstellen.