PDA

View Full Version : Floyd Rose vastplakken?



Ic3gl0vE
30 maart 2002, 13:28
ik zit er over te denken om m'n floyd rose trem vast te (laten) zetten, maar even een paar vragen;
- moet ik dit wel of niet doen, of gewoon meer geduld krijgen en wel 10 minuten de tijd te nemen om te stemmen
- stel nou dat ik ooit wel behoefte heb aan een tremelo kan je 'm dan weer loshalen zodat 'ie weer bruikbaar is?
- kan ik de trem. zelf vastzetten of moet ik dit laten doen? (en hoe werkt dat vastzetten?)


tja dat wil ik ff weten, als je verder nog tips/opmerkingen hebt hoor ik het graag


GrTz Maarten

ekkerman
30 maart 2002, 14:24
als hij zwevend ( 2 kanten op ) is kan je hem met een blokje aan de binnenkant vast laten zetten zodat hij alleen maar voor over ( de snaar ontspannend en dus toon omlaag ) kan en dat scheelt al vaak heel wat onstemmings problemen .

Ditmar
30 maart 2002, 19:35
Ga gewoon effe bij de eerste de beste gitaarwinkel langs en vraag het, er zijn namelijk meerdere mogelijkheden om je FR vast te laten zetten.

Lacrymosa
30 maart 2002, 20:30
Niet doen!
zo lang duurt dat stemmen nou ook weer niet (als je tenminste goede snaren heb, ik heb zelf hele goeie ervaringen met GHS Boomers)
En je kan er zo veel leuks mee doen.

CheerS!!

Ic3gl0vE
30 maart 2002, 20:31
Op 2002-03-30 20:30, schreef Lacrymosa:
Niet doen!
zo lang duurt dat stemmen nou ook weer niet (als je tenminste goede snaren heb, ik heb zelf hele goeie ervaringen met GHS Boomers)
En je kan er zo veel leuks mee doen.

CheerS!!


als je van E naar Eb wilt ofzo ben je (of ik in ieder geval) toch nog bez te stemmen... of... doe ik iets fout?

Peter_1
30 maart 2002, 22:01
Wat ekkerman zegt is de beste manier mocht je toch je FR willen blokkeren. Hiermee richt je ook geen schade aan aan de body van je gitaar. Hou er wel rekening dat je de veerspanning iets moet vergroten zodat de tremelo strak tegen het blokje wordt getrokken. Je kunt ook gewoon een veer toevoegen.

Krullo
31 maart 2002, 23:33
Ik heb het zelf ook laten doen en het bevalt me erg goed. Niet alleen ontstemt hij minder snel, maar m'n geluid is nu ook warmer en vetter doordat de trillingen nu ook direct naar het hout gaat ipv alleen via de veren.

Ic3gl0vE
1 april 2002, 11:48
ah dat is wel beter :smile:
maar ditmar zei dat er meerdere manieren zijn om je FR vast te zetten, op wat voor manier is die van jou vast gezet? en heb je dit zelf gedaan of laten doen?


GrTz Maarten

Krullo
1 april 2002, 22:53
Hij is op de manier vastgezet zoals hierboven beschreven. Gewoon een blokje binnen in de holte waar de tremolo inhangt, zodat hij niet meer achterover kan, ik kan dus nog wel naar beneden duiken. Ik heb het laten doen, omdat er meerdere aanpassingen nodig waren aan m'n gitaar, maar ik denk dat je het zelf ook wel moet kunnen, alleen precies werken en goed spul vinden om het hout mee vast te zetten lijkt me en kijken of de spanning van de veren goed is...

Ic3gl0vE
2 april 2002, 15:15
ow dat is wel leuk :smile:, kan ik dus nog wel duikvluchten maken. omhoog benden met een trem doe ik toch niet, daarvoor buig ik de snaar wel met m'n vinger


bedankt voor jullie hulp

GrTz Maarten