PDA

View Full Version : en nu...?



SaferSephy
20 april 2004, 00:34
okay uh hoi allemaal ik ben nieuw enzo :p...een week terug een oude 3/4 western gitaar op zolder gevonden en gaan prutsen...A D G E Em Asus2 Dm C accoorden enzo geleerd, en een simpel liedje (michel - anouk). Ik scheen het nogal makkelijk op te pakken, wissel al vrij makkelijk van accoorden enzo. Dus vandaag een goedkope spaanse gitaar gekocht omdat de action bij die oude belachelijk hoog lag en de hals zo krom als maar kan was. Het klinkt absoluut orgasmisch, nooit gedacht dat een paar simpele accoorden zo mooi konden klinken :p (voor een instap gitaar dan he ;) )...

maar nu...

ik wil de lastiger accoorden gaan leren (F barré en de rest van de barré accoorden en natuurlijk het B accoord :p), wat tips om deze snel onder de knie te krijgen? en heeft iemand wat leuke vinger oefeningen om vooral die verdraaide pink wat sterker en leniger te maken?

alvast bedankt

Ron4ld
20 mei 2004, 20:27
Die pink ja...das een goeie :-D

ik oefen met me pink ook als ik geen gitaar in me hand heb...kwestie van tijd denk dat ie leniger wordt...ik denk vaak liedjes te spelen met F en G akkoorden...maar goed ik ben niet de expert :-D

Ron4ld

Kjiratsiekoedel
20 mei 2004, 23:27
1. open G akkoord, die moet je pakken met middelvinger, ringvinger en pink

E----3 ringvinger
A----2 middelvinger
D----0
G----0
B----0
e----3 pink

afwisselen met een ander akkoord en dit dan afwisselen

2. beetje toonladders aflopen (of soleren)

bert k
20 mei 2004, 23:43
Wacht ff, dit is een oud topic, Daar zijn toen een heleboel reacties op gekomen, en nu plopt het omhoog, zonder alle reply's...
Dit heb ik nu al een paar keer zien gebeuren de laatste dagen, in verschillende fora. Ik denk dat het weer een bugje an de Gitaarner software is.

BartL
21 mei 2004, 00:37
1. open G akkoord, die moet je pakken met middelvinger, ringvinger en pink
Je moet niks :)


Ik pak hem met mijn wijsvinger, middelvinger & ringvinger...

Ron4ld
21 mei 2004, 11:31
Wacht ff, dit is een oud topic, Daar zijn toen een heleboel reacties op gekomen, en nu plopt het omhoog, zonder alle reply's...
Dit heb ik nu al een paar keer zien gebeuren de laatste dagen, in verschillende fora. Ik denk dat het weer een bugje an de Gitaarner software is.

Dat is mijn schuld denk :-D ...ik reageer op oude berichten..heb er nie opgelet :roll:

Ronald :-D

abbys
25 mei 2004, 18:16
he? g met je pink? nou ik pak hem met men middelvinger wijsvinger en ringvinger hoor ( als de volgorde niet klopt, let it be, wil gewoon zeggen dat ik ipv pink ringvinger gebruik :razz: )

bert k
25 mei 2004, 21:33
Wacht ff, dit is een oud topic, Daar zijn toen een heleboel reacties op gekomen, en nu plopt het omhoog, zonder alle reply's...
Dit heb ik nu al een paar keer zien gebeuren de laatste dagen, in verschillende fora. Ik denk dat het weer een bugje an de Gitaarner software is.

Dat is mijn schuld denk :-D ...ik reageer op oude berichten..heb er nie opgelet :roll:

Ronald :-D

Het geeft niet hoor, ik ben niet boos :-D Maar er stonden vorige maand een heleboel reacties, en die zijn nou weg :???:

Kjiratsiekoedel
25 mei 2004, 22:30
sorry, voor het woordje 'moet'

het pakken met de pink heeft soms voordelen:
-pinktraining (daar begon het mee)
-sneller naar een C, Am, E, G7 akkoord (zijn er wel meer)

Soms heeft het nadelen:
-als je geen pink hebt, of hij moet rust hebben, dan is het lastig
-is lastig naar sommige andere grepan gebaseerd op de open G

BartL
25 mei 2004, 23:21
sorry, voor het woordje 'moet'

het pakken met de pink heeft soms voordelen:
-pinktraining (daar begon het mee)
-sneller naar een C, Am, E, G7 akkoord (zijn er wel meer)
Speel ik ook allemaal zonder pink :-?

Kjiratsiekoedel
25 mei 2004, 23:46
ik ook, maar het gaat om de snelheid van het akkoordenwisselen!!!

als j de open G met de pink speelt is het wisselen naar een open C veel sneller dan zonder pink. echt waar

Lion
26 mei 2004, 06:54
Ik ben ook een pink-man...
Da's juist weer prettig in een versiering rond het G-akkoord, omdat je de pink dan even via de Gis kunt laten klinken via één verschuivinkje naar boven en weer terug.
En als je het maar vaak genoeg doet, zal pink of ringvinger wel weinig uitmaken :roll: