PDA

View Full Version : IK SPEEL METAL WELKE HUMBUCKER MOET IK HEBBEN



Man
19 april 2004, 13:45
test

Man
19 april 2004, 13:46
ik heb een ibanezrg 470 ( zovaak al gezegd )
ik speel metal en ik ben de enige gitarist in de band

ik wil een hard beukgeluid zoals bij strapping young lad of meshuggah of pantera maar ik wil wel alle noten in een accoord kunnen horen als ik met zware distortion speel

welke humbucker raden jullie me aan ik vraag het vanaf nu niet meer dit is mijn last request :)

het spijt me dat ik er zo vaak om vraag maar ik heb weinig geld en ik wil zo goed mogelijke keuzes maken

Carpe Diem
19 april 2004, 13:49
EMG-81?

Swan
19 april 2004, 14:01
JE MOET NIX
behalve capslock uitzetten

Man
19 april 2004, 14:02
ik heb vernomen van Marcel van Engelen uit De Brug dat EMG 81 "dun" klinkt.

Man
19 april 2004, 14:03
JE MOET NIX
behalve capslock uitzetten

lache man, geef antwoord of zeg niks

JV
19 april 2004, 14:04
EMG vind ik zelf niet dun klinken. ja dunner dan passieven, maar dat is met toonregeling op te vangen, het aantal gain dat je er op die manier voor terugkrijgt was voor mij genoeg reden om ze te nemen. alleen heb ik geen idee hoe die dingen met het toch al dunne basswood omgaan.

je kan ook de SD dimebucker nemen bijvoorbeeld, is de dimebag signature pickups en daarvan kan ik je wel zeggen dat die in een basswood gitaar goed werkt. je krijgt een heerlijke felle lead met genoeg gain

gerrekat
19 april 2004, 14:08
je maakt een behoorlijke entree hier!


probeer de Bill lawrence L 500 XL eens als je voor definitie gaat, Diem van panterA gebruikt ze ook.....www.billlawrence.com

JV
19 april 2004, 14:09
gebruikte toch? waarom zou hij nu anders die sig hebben bij sd?

gerrekat
19 april 2004, 14:11
Omdat SD hem een kapitaal heeft geboden.....toen zei slimme Dime da's prima als je maar een EXACTE copie maakt van de L 500 XL!

net als hij met Washburn geflikt heeft, hij strijkt een hoop geld op en laat ze een exacte copie bouwen van de DEAN ML, zo heeft hij alles nietwaar!

JV
19 april 2004, 14:12
ja ok, tis dus inderdaad dezelfde, alleen betaal je wel meer ook dat is waar.

maar gelukkig is hij wel makkelijker in huis te krijgen, daarom heb ik er maar 1 gekocht, omdat die gasten bij BL gewoon voor geen meter opschieten

gerrekat
19 april 2004, 14:21
Bij Bill Lawrence duurt het wat langer inderdaad, maar ze klinken MI wel iets beter...wat transparanter en helderder.


De SD versie is 2 a 3 keer zo duur.....maar in beginsel zijn het praktisch dezelfde PU's.

de washburn ML is ook echt een practisch exacte kopie van de Dean, zelfs de V neck hebben ze gekopieerd, de neckjoint is identiek etc etc...ik geloof wel dat ze moeten betalen aan DEAN voor het gebruiken van het model.

daarom ziojn ze op een gegeven moment overgegaan op die stealth en V modellen die zijn zodanig verschillend dat ze onder de trademark rechten uit kunnen komen!

Rubenios
19 april 2004, 14:57
emg 81 + pa2

Negative K3 fan
19 april 2004, 16:14
bill lawrence 500xl, net wat de anderen hebbeng ezegd.

arno
19 april 2004, 17:35
ik heb vernomen van Marcel van Engelen uit De Brug dat EMG 81 "dun" klinkt.

De EMG 85 is dikker en EMG 60 nog dikker, of een combi van die twee

Soulflyhigh
19 april 2004, 17:59
emg 81 + pa2
wat is een pa2? :???:

Patrick M.
19 april 2004, 18:01
maar ik wil wel alle noten in een accoord kunnen horen als ik met zware distortion speel

Bill Lawrence L500-XL lijkt me de beste keus. Die klinken ook bij veel distortion absoluut niet modderig, alle losse snaren blijven goed te horen.

www.billlawrence.com

Rubenios
19 april 2004, 20:50
emg 81 + pa2
wat is een pa2? :???:

zie de emg site... extra preamp switch tot 20 db boost

'tallica-fan
19 april 2004, 22:07
zakk wylde setje

EMG-81 en een EMG-85

beuken best goed :)

Lacrymosa
19 april 2004, 22:18
Of een dimarzio Evo
of super distorion

CheerS!!

Pilitev
20 april 2004, 00:08
Ik heb ook een ibanze rg470 en vind ook dat het geluid met veel gain en lage powerchords modderig wordt, als ik b.v. stukje enter sandman speel wordt het al gauw één brij. Dus in de toekomst maar een keertje andere pu's. Watvoor gebruikt satriani?

gerrekat
20 april 2004, 08:42
http://www.billlawrence.com/Images/Pickups/500small2.jpg

Man
20 april 2004, 11:08
maarn geeft het nog wel genoeg dat geluid vaneen eenheid in een accoord? dat het nog wel; strak en doordringend klinkt?

( die bill lawrence 500xl )

gerrekat
20 april 2004, 11:30
Luister eens naar de oude Slayer en Pantera zou ik zeggen...dan heb je gelijk je antwoord!

Ook die gozer van EXTREME (Nuno bettencourt) gebruikt de L 500's

Man
20 april 2004, 11:32
moetik de l500 of de l500xl hebben? :)

Soulflyhigh
20 april 2004, 11:33
emg 81 + pa2
wat is een pa2? :???:

zie de emg site... extra preamp switch tot 20 db boost
Ah right dat ding wat Jeff Hanneman ook in z'n sig heeft zitten, volens mij zit er in de baritongitaar (grynch) van Hetfield ook een.

Anders Destium
20 april 2004, 11:40
Overweeg ook een Dimarzio x2n of tonezone, zeker in combinatie met basswood klinkt dat erg strak! De tonezone geeft je wat extra laag, dat is wel prettig :)

Je ontkomt er niet aan dat je gitaar altijd wat dun klinkt, een basswood gitaar zal nooit mahogany worden :wink:

gerrekat
20 april 2004, 11:44
Als je een L 500 neemt moet je de XL versie hebben die heeft meer output dan de L 500 L

de Dimarzio X2N is ook een goeed PU voor metal, clean is ie echter wat minder

Soulflyhigh
20 april 2004, 14:13
Hahah clean voor metal met de brughumucker :-D :wink:

gerrekat
20 april 2004, 15:03
Tja er zijn er die het kunnen de L 500 XL klinkt behoorljk goed clean, niet warm maar wel helder, ook een DiMarzio Super Distortion klinkt redelijk tot goed, een stuk warmer dan de L 500 XL

Rubenios
20 april 2004, 15:47
hmmm pa2 + emg blijft toch wel zwaarste combi denk k

Anders Destium
20 april 2004, 16:48
Ik gebruik met clean altijd de nek-hum, en daar zit daarom ook meestal een Dimarzio Air Norton in. Daarmee kun je ook ultrasmooth soleren!

>Pilitev

Satriani gebruikt een Dimarzio Fred in de brugpositie , maar dat is niet echt een metalhum. Hij is heel allround, maar voor een strak element met hoge output moet je wat anders hebben :)

MoserCustomShopDotCom
21 april 2004, 21:46
de washburn ML is ook echt een practisch exacte kopie van de Dean, zelfs de V neck hebben ze gekopieerd, de neckjoint is identiek etc etc...ik geloof wel dat ze moeten betalen aan DEAN voor het gebruiken van het model.

daarom ziojn ze op een gegeven moment overgegaan op die stealth en V modellen die zijn zodanig verschillend dat ze onder de trademark rechten uit kunnen komen!

Ahah! Zo zit dat dus. Ik snapte er al niets van dat er 2 merken waren met dat soort gitaren. (en zeker niet omdat Washburn de signature series heeft en Dime op Deans speelt... )

Dank :)

lennartengel
27 april 2004, 11:20
combinatie tone zone & air norton van dimarzio? Hoe de tone zone dan klinkt? Luister naar pablo gilberto!

LPClassic
28 april 2004, 00:47
hallo allemaal,

als je een echte zware sound wil moet je toch echt meer doen dan alleen andere elementen halen... :lol:

een van de zwaarste setups is dit:

gibson les paul custom black beauty (3 elementen versie) :evil: met seymour duncan LiveWire™ Metal Humbuckers :evil: , door een vol open marshall jcm900 :evil: , maar dr tussen wel een paar pedaaltjes.
ten eerste een marshall shredmaster :evil: (uit productie :cry: ), dan een boss delay (bijna uit, alleeen gebruiken voor een soort dubbel geluid), boss equalizer met veel lage en mid tonen :evil: , en natuurlijk zorgen dat je de beste snoeren hebt (jaaaa dat maakt ook veel verschil 8-) ).
als je meer pedalen ertussen legt zul je t tegenovergestelde geluid krijgen (heel vreemd), en probeer zo min mogelijk digitaal spul :roll: aub :-?

kost je alles bijmekaar rond de 6000 euro :-D ...tweedehands :-D :-D :-D

http://www.freepixhosting.com/uploadedfiles/57bb3.jpg


t beste
ben

Mithrandir
28 april 2004, 08:00
Als je 'zwaarte' meet in kilogrammen is dat idd een redelijk zware setup.

gerrekat
28 april 2004, 09:01
HAHHA ik wil net zeggen....


Ik heb een heel arsenaal DEAN USA Time capsules met ofwel Dimarzio Super Distortions, X2N's, Bill Lawrence L 500 XL's of Seymour Duncan Invaders ZONDER pedaaltjes (absoluut niet nodig!!) voor een ENGL POWERBALL en SAVAGE 120.......dat klinkt ook best wel heavy LOL!

Anders Destium
28 april 2004, 09:44
Zelfs met een black beauty en een flinke rig moet je eerst kunnen spelen voordat je ook maar in de buurt komt van een vette sound :wink:

Da's een beetje mijn probleem, maar ik blijf proberen :D

LPClassic
28 april 2004, 10:16
HAHHA ik wil net zeggen....


Ik heb een heel arsenaal DEAN USA Time capsules met ofwel Dimarzio Super Distortions, X2N's, Bill Lawrence L 500 XL's of Seymour Duncan Invaders ZONDER pedaaltjes (absoluut niet nodig!!) voor een ENGL POWERBALL en SAVAGE 120.......dat klinkt ook best wel heavy LOL!


probeer nou maar gewoon een marshall shredmaster pedaal 8-) 8-) 8-)
t maakt zelf een zwaardere humbucker overbodig in sommige gevallen :evil:
je zult me later wel bedanken :-D :-D :-D

gerrekat
28 april 2004, 10:34
Nou ik denk dat ik wel een aardig idee heb hoe ik een zware zound kan bereiken......

Ik heb aardig wat marshalls (800's en 900's) en GIBSONS versleten....w.o. een LP custom (vind customs wel heel mooi overigens!)....en ik hou helmaal niet van pedaaltjes sound, heb liever een harmonische buizen vervorming.

Ik heb thuis nog een Marshall Jackhammer pedaal staan als iemand hem wil hebben € 50...

Negative K3 fan
28 april 2004, 12:19
lpclassic is een troll?

lupoloco
28 april 2004, 12:24
lpclassic is een troll?

negk 3 fan is een drol? :o