PDA

View Full Version : ESP/LTD Viper 100 upgraden, de moeite waard?



andoni
19 april 2004, 11:52
Ik heb mijn Viper nu bijna 2 jaar (het is zo een met Duncan Designed pu's, denk niet dat die nog gebouwd worden) en ik dacht er misschien wat betere elementen in te zetten en misschien ook wel andere tuners.

Dus:
1) Is deze gitaar het upgraden waard (mss ook nog andere (locking)tuners en een flinke afstelbeurt)?
2) Welke PU's neem ik het beste? Actief of passief? Moet er voor actieve elementen plaats gemaakt worden in de body van de gitaar voor de batterij? Zo ja vallen deze af en zoek ik goede passieve elementen.

Qua klank wil ik met een dergelijke gitaar in de rock/metal richting blijven. Nu heb ik al goede dingen gehoord over EMG, Seymour Duncan (de Duncan designeds die erin zitten zijn niet slecht, maar ik wil toch wel wat beter), Dimarzio... Op de sites van die fabrikanten staan wel grafiekjes van elke frequentie, maar ik zou graag in mensentaal horen hoe de meest bekende elementen klinken, wat de verschillen zijn...

En wat mag dit in totaal eigenlijk kosten:
2 PU's erin zetten (niet door mijzelf, ben daar niet echt handig in) + afstelbeurt

of

2 PU's + nieuwe tuners + afstelbeurt