PDA

View Full Version : Is dit een goede archtop?



Globetrotter
19 april 2004, 00:14
test

Globetrotter
19 april 2004, 00:16
Hoi!

Onlangs speelde ik op de Joe Pass Emperor II van Epiphone. Ik kreeg ruzie met de winkeluitbater omdat ik hem niet wilde loslaten... :-D Wat een lekkere klank zeg! Is dit een goede gitaar volgens jullie? What 's in the name? Ik weet dat 't een goede jazzgitarist is...
De website: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=9&CollectionID=1

Een fotoke:
http://images.misupply.com/products/originalrect/Epiphone/EMPRx1000.jpg

episua
19 april 2004, 00:20
Ik ken de gitaar wel. Persoonlijk vind ik het een super instrument. Epiphone is toch goed in het bouwen van arch tops. Ik heb zelf de wildkat en die bevalt me ook prima! Als je zo'n soort gitaar zoekt zou ik ook absoluut even naar de Ibanez artcore series kijken. Die dingen kosten bijna niks en spelen super. Misschien een optie?

prs
19 april 2004, 01:07
Hey,

Ik heb ook vaker op de Epiphone Joe Pass gespeeld, en het is gezien prijs/kwaliteit verhouding een goede gitaar.
Zelf vond ik de klank wat minder, omdat ik hem niet open genoeg vond klinken. Oudere archtops (vintage) klinken naar mijn idee vaker meer open. Maar goed, we gaan nu appels met peren vergelijken.
Ik zou ook eens de Epiphone Emperor Regent uit gaan testen. Ze kosten geloof ik bijna hetzelfde (vergeef me als het niet zo is) maar je krijgt wel meer gitaar voor je geld, en echt een beter geluid.
Succes ermee.

Epiphone Emperor Regent:

http://www.murchmusic.com/photo082.jpg

prs
19 april 2004, 01:07
dubbelpost

prs
19 april 2004, 01:08
Dubbelpost

Luca P
19 april 2004, 08:47
Ik vind hem er mooier uit zien dan dat hij speelt! Ik heb er ook eentje geprobeerd.
De topkam was slecht uitgevijld en ook de snaar lengte klopte niet.
Ook vond ik de elementen niet echt super.
Kortom, hij was niet echt af. Natuurlijk is dat allemaal redelijk makkelijk te verhelpen.
Zelf heb ik een paar jazz gitaren van Gibson en die spelen totaal anders.
Voelen heel anders aan.
Die van Epi voelen zo, eh, lichtjes aan.
Of er elk moment wat kan afbreken.
Maar als je weet wat je moet betalen voor het echte spul, heb je er denk ik niet echt een slecht instrument voor.
Ik vind zelf de Emperor trouwens ook mooier.

Lacrymosa
19 april 2004, 09:22
Ik ben zelf meer een fan van Semi hollow archtops
maar ik heb op beide gitaren gespeeld (Joe Pass II en de Emperor Regent)

zijn beide uistekende gitaren, de Regent is wel heel erg wollig en eenzeiding maar je krijgt wel et idee dat je zo met Wes en Pat kan gaan jammen

de Joe pass is wat veelzeidiger, maar heeft een minder echte oude jazz tone

CheerS!!

pimmetje
19 april 2004, 09:53
Ik heb ze ook allebei geprobeerd, maar vond ze net niet echt lekker spelen en klinken... wel een lichte voorkeur voor de regent.

Die Joe Pass die ik in m'n handen had, klonk ook onversterkt toch niet zoals 't hoort. Dus dat was ook (toevallig) een kut-exemplaar.

Als je een goede vindt, zijn de eventuele problemen met tuners of zo of wensen qua elementen natuurlijk prima te veranderen zodat je dan wel een leuk gitaartje hebt. Voor jazz zou ik idd dan toch echt voor de regemt gaan. Voor blues is zo'n brug-elementje soms wel fijn, dus dan misschien toch de jp.

MoserCustomShopDotCom
19 april 2004, 13:29
Hoi!

Onlangs speelde ik op de Joe Pass Emperor II van Epiphone. Ik kreeg ruzie met de winkeluitbater omdat ik hem niet wilde loslaten... :-D Wat een lekkere klank zeg! Is dit een goede gitaar volgens jullie? What 's in the name? Ik weet dat 't een goede jazzgitarist is...
De website: http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=9&CollectionID=1

Een fotoke:
http://images.misupply.com/products/originalrect/Epiphone/EMPRx1000.jpg


Uuh... eigenlijk heb je je eigen vraag al beantwoord!

Als je hem erg goed vind klinken en fijn vind spelen, (dat heb je alleen niet gezegd... maar dat neem ik aan als ze hem uit je handen moeten rukken ;) ) dan is het toch goed!

Kopen die hap!!!

Globetrotter
19 april 2004, 17:58
En wie betaald :wink:
Degene die 'k vasthad kostte iets van een 450€, nieuw kost ie 900... das wat te veel naar mijn zin. Sparen hé... Epiphone the Dot valt ook goed mee trouwens!

Lacrymosa
19 april 2004, 22:21
Kijk is naar de Ibanez Archtops voor een leuke jazzbak voor weinig ballen

CheerS!!

MoserCustomShopDotCom
21 april 2004, 21:49
Kijk is naar de Ibanez Archtops voor een leuke jazzbak voor weinig ballen

CheerS!!

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pict/AK85DVS-13-01.jpg
Deze zag ik laatst ergens in een blad.. DAMN mooi ding!!!! Was ook niet duur!!! (weet het niet zeker meer, maar ik dacht rond de 500 €!)

Geen idee hoe ie speelt en klinkt.. er kwam weinig geluid uit het blad :lol:

maylingjv
22 april 2004, 19:20
ik heb ooit is op een linkshandig epiphone joe pass gespeelt,en sorry hoor ik vond het echt nergens naar klinken,maar als je lef hebt en je wilt echt een ongelooflijke klank voor een appel en een ei,raad ik je deze aan www.electrocoustic.com luister eens naar alle soundclips en lees er eens wat revieuws over,je zou ze waarschijnlijk gerust naast een L5kunnen zetten zonder af te gaan,en als je perse een full body wil,zou je zeker furch in je rijtje moeten plaatsen.ze maken naart schijnt ook zeer goede archtops.

Globetrotter
22 april 2004, 20:10
ongelooflijke klank voor een appel en een ei,raad ik je deze aan www.electrocoustic.com luister eens naar alle soundclips

Inderdaad een mooie klank, maar daar stopt 't ook. Allee, ik vind het heel lelijke gitaren, geen uitstraling. Ik vrees dus dat ik de durf :wink: :-D niet heb! Sorry!

PeteRS
23 april 2004, 12:52
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:52
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:53
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:54
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:55
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:55
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:56
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

PeteRS
23 april 2004, 12:56
Die electracoustics zijn echt gedrochten... Ik ben ook niet echt kapot van die epi hollows (kwa sound dan, uiterlijk zijn ze wel OK als je niet focust op de afwerking) Ik heb een tijdje op een Sheraton gespeeld toen ik nog Big Band speelde maar die was binnen een maandje weer de deur uit. Ik zou toch even verder kijken naar b.v een Ibbi of doorsparen voor the real thing.

Spirit of Strings
25 april 2004, 03:01
Simpel, koop een Artcore AF75 van Ibanez. Ook een dikbuikjazzer. Kost veel minder en klinkt, vind ik, iets beter. Ziet er alleen misschien ietsje minder luxe uit.