PDA

View Full Version : Electronic Bypass vs True Bypass



maestro_nl
18 april 2004, 22:06
OK, leuk technisch verhaal... en nu real life!
Stel ik heb 5 pedalen met 'electronische bypass' of 5 pedalen met 'true bypass' in serie voor mijn amp staan, welke technische oplossing geeft het minste signaal verlies?

Electronic Bypass Switching — Dual FET (electronic) silent switching with plunger-type activator switch for smooth, quiet bypass. Buffered low impedance outputs will drive long cable lengths with no signal degradation.

True Bypass Switching — Mechanical true bypass switching allows your signal to pass through a non-electronic bypass line when the effect is disengaged, feeding your amp with direct unaltered signal from your instrument.

Mithrandir
18 april 2004, 22:09
Uh....volgens mij zorgt een gebufferde bypass voor minder signaal verlies, met als nadeel(of voordeel, het is maar hoe je er tegenover staat) dat het je toon, in meer of mindere mate, aantast. En voor een true-bypass geldt dat dus vice-versa......maar ik weet het niet zeker http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/emoticons/cool2.gif

Robbert
18 april 2004, 23:44
Eerste pedaal met een buffer, de pedalen daarna true bypass. Dat geeft het beste resultaat.

Maar als je niet met al te lange kabels werkt, is het geen probleem alles true bypass te hebben.


Overigens: Geen signaal degredatie, maar wel verlies van hoge tonen... beetje krom, niet? ;)

aad
19 april 2004, 00:14
OK, leuk technisch verhaal... en nu real life!
Stel ik heb 5 pedalen met 'electronische bypass' of 5 pedalen met 'true bypass' in serie voor mijn amp staan, welke technische oplossing geeft het minste signaal verlies?

Electronic Bypass Switching — Dual FET (electronic) silent switching with plunger-type activator switch for smooth, quiet bypass. Buffered low impedance outputs will drive long cable lengths with no signal degradation.

True Bypass Switching — Mechanical true bypass switching allows your signal to pass through a non-electronic bypass line when the effect is disengaged, feeding your amp with direct unaltered signal from your instrument.

In theorie klopt dit helemaal. Toch geeft true bypass de minste verandering aan je oorspronkelijke signaal. MAAR als je een Kwalitatief Uitermate Treurig onderdeel in die leiding hebt (slechte schakelaar en/of kabel) zal je geluid daardoor evenredig beinvloed worden.

Politiek wel correct dacht ik zo. :-D

Antal
19 april 2004, 00:18
Als je dus alles TB hebt, dan moet je dus over het gehaal hele goede kabels gebruiken? En als dit niet zo is dat alleen tot de 1e inputbuffer? Of snap ik het niet helemaal?

Speeddemon
19 april 2004, 01:02
Sash heeft alles TB en er liggen overal Hosa kabels tussen bij hem. Tja, hij vindt t goed. :lol:

Ik heb zelf een combi van TB en FET buffered pedalen, en qua bekabeling George L., Tasker en Monster. Ik merk wel degelijk verlies in 'tone' en punch zodra ik er een stel vintage Boss kastjes bij hang, maar ja, als die aanstaan, is t weer helemaal te gek.

Lucky
19 april 2004, 06:51
goede kabels en niet te veel pedalen!

als je er wel een een flinke berg voor en tussen hebt staan. zou ik je aanraden er een eq en eventueel een permanente booster bij te linken.

the sure thing
20 april 2004, 22:44
... nou ben ik zelf een schakelkast aan het bouwen met wel zes (6) true-bypass-switches naast elkaar (voor elk pedaal eentje). Als ik de goede snoeren/schakalaars gebruik, heb ik dan toch verlies, ook al staat "alles" in de bypass?

Robbert
20 april 2004, 23:43
... nou ben ik zelf een schakelkast aan het bouwen met wel zes (6) true-bypass-switches naast elkaar (voor elk pedaal eentje). Als ik de goede snoeren/schakalaars gebruik, heb ik dan toch verlies, ook al staat "alles" in de bypass?

Kort en krachtig: ja.
Die 10 centimeter draad binnen die switchbox zorgen voor extra weerstand en capaciteit.

Is dat meetbaar: ja, maar niet met je 20 Euro multimeter.

Is dat hoorbaar en verwaarloosbaar: nee en ja.

:razz: