PDA

View Full Version : Afgang Kane met U2-cd



Markie
29 maart 2002, 13:50
Kane heeft zo'n CD gemaakt met alleen U2 nummers. Ik vind het dus echt 3x niks.
Alsof ze denken dat ze beter kunnen spelen en daarom maar alle nummers moeten overdoen.

Het klinkt ook gewoon niet goed.

Wat vinden jullie?

Grooveyard21
29 maart 2002, 14:10
Mee eens, volgens mij hebben ze niet eens de moeite genoomen om de gitaarpartijen van the edge ook maar enigszins te bestuderen.

PeArLjAm
29 maart 2002, 15:42
Ben ik het mee eens, het klinkt niet echt ergens naar inderdaad. Laat ze zich lekker bezighouden met hun eigen matriaal dat kan af en toe nog wel eens goed klinken..

Dila
29 maart 2002, 20:26
ik vind het wel mooi hoor, ze deden het echt goed. maar waarom begin je daar nu over das al hardstikke lang geleden.

Markie
2 april 2002, 12:38
Op 2002-03-29 20:26, schreef Dila:
ik vind het wel mooi hoor, ze deden het echt goed. maar waarom begin je daar nu over das al hardstikke lang geleden.


Woehaaa Dila! Nou lig ik echt in een deuk, je hebt mijn dag goedgemaakt. Leuke grap om te zeggen 'waarom begin je er nu over? Het is lang geleden'
Dat zelfde geldt ook voor alle berichten over Kurtje!!!!!!!!hahaahahaa

Echoes
2 april 2002, 13:01
tjah..we moeten het ook maar niet meer over Jimi hebben..da's wel hele erge geschiedenis :0))

Dila
2 april 2002, 15:30
Op 2002-04-02 12:38, schreef Markie:


Op 2002-03-29 20:26, schreef Dila:
ik vind het wel mooi hoor, ze deden het echt goed. maar waarom begin je daar nu over das al hardstikke lang geleden.


Woehaaa Dila! Nou lig ik echt in een deuk, je hebt mijn dag goedgemaakt. Leuke grap om te zeggen 'waarom begin je er nu over? Het is lang geleden'
Dat zelfde geldt ook voor alle berichten over Kurtje!!!!!!!!hahaahahaa



hahaha you really got me now...

Markie
2 april 2002, 17:21
[/quote]

hahaha you really got me now...
[/quote]

Zolang we lol hebben op dit forum zit het goed, toch? :smile:

Maar je hebt wel gelijk. Het beste wat ik misschien met die Kane-U2-cd kan doen is: negeren!

Maar ja, je wilt je frustraties toch ergens kwijt en hop, dan surf je naar het forum.

:wink:

suzanne
2 april 2002, 21:39
ik vind dat ze dat absoluut goed deden! maar dat blijft een mening en iedereen heeft een andere!!

wat alleen nergens opslaat is dat je het belachelijk vind dat ze dat us ff over moesten spelen!
dat ging nl uit van de marlboro flashback tours, en dat is er opgericht om eens als artiest in de huid van een andere artiest te kruipen, de je erg bewonderd!! dus ze hadden het volste recht dat na te doen!
ik vind dat een leuk project, zo hoor je dat een artiest veel meer kanten heeft!!!!!!!

Dila
2 april 2002, 22:17
ja ik ben het met suzanne eens... de marlboro flashbacks zijn gewoon cool enzo. het is toch heel leuk om nummers te spelen van een band die je heel goed vind?

Megalodon
3 april 2002, 00:01
Als je een cover doet, geef er dan een eigen draai aan. Doe je dat niet, dan voeg je niets toe aan de muziekindustrie. Dat is mijn standpunt. Maakt niet uit met wat voor show je meedoet.

Over Hendrix gesproken:

Hendrix deed ook een hoop covers, maar hij speelde ze wel op z'n eigen manier.

pimmetje
3 april 2002, 00:06
Ik vindt 't idee van artiesten die de nummers waardoor zij beïnvloed zijn wel goed. Die Marlboro flashbacks vind ik echter helemaal zaad! Daar druipt de commercie vanaf op een manier die al heel lang niet meer leuk is.

Als het erom gaat dat een band z'n 'roots' laat horen, laat ze dan de verschillende nummers vertolken van verschillende artiesten, die zij als hun invloeden zien. En dan liefst ook nog op zo'n wijze dat ze kunnen laten horen wat ze met die nummers doen (= uit die nummers halen).

Zoals die Flashbacks nu gaan, kán je slechts laffe aftreksels/vale kopieën van gave nummers/artiesten krijgen. Het is een heel mooi voorbeeld van hoe muziek het middel is en de marketing het doel :smile:

Markie
3 april 2002, 09:01
Need I say more?

Pimmetje heeft gelijk.

Markie
3 april 2002, 10:50
Op 2002-04-02 21:39, schreef suzanne:
dus ze hadden het volste recht dat na te doen!


Ik verbaas me wel vaker wat je hier in Nederland allemaal legaal, met het 'volste recht' kunt doen. Dat wil niet zeggen dat het daarmee goed is.
Maar ik begrijp je standpunt en het is natuurlijk een kwestie van smaak uiteindelijk. Misschien dat ik als U2 fan van (bijna) het eerste uur natuurlijk nogal sceptisch sta tegenover dit soort projectjes.

suzanne
3 april 2002, 18:56
ik snap dat je dat als echte u2 fan misschien ff iets minder kan waarderen! ik bedoel er moet ook niet iemand proberen ilse delange na te doen want dat kan toch niemand beter dan zij zelf! dus in dat opzicht snap ik dat wel!

maar het blijft een kwestie van smaak idd, en of de commercie er nou vanaf druipt, ik vind het in ieder geval leuk om te zien, hoe een artiest een andere kant van zich laat zien!

dirkw83
4 april 2002, 10:24
ik vind het over het algemeen best leuk om te horen maar verder geef ik er geen cent voor hoor. Laatst deed Green Lizard Nirvana na. Je hoort het goed. Nou je snapt wel wat ik er van denk (goedkoop, slecht, rotte tomaten!) maar ik was wel benieuwd hoe ze het er van af brachten en dat viel goed mee. Natuurlijk zou ik er nooit een cd van kopen maar goed.
En ja, het was Marlboro Flashbacks, idd.
Mijn standpunt kortom: het idee is niet erg origineel maar de uitvoering kan best interessant zijn.