PDA

View Full Version : Engl Richie Blackmore



BLOK182
29 maart 2002, 13:19
is dit iets of is dit rommel?
Of weet iemand voor hetzelfde bedrag
(ongeveer 1300 euro) een andere buizentop?

Nimpf
30 maart 2002, 18:56
In "de Gitarist" waren ze er laaiend enthousiast over. Maar dat zijn ze dan ook bijna altijd geloof ik ..

Andrewski
2 april 2002, 09:01
De Ritchie Blackmore is een kwalitatief zeer goede versterker (zoals alle Engl produkten) en zeker voor de prijs. Alleen het geluid moet je aanstaan, kwestie van smaak...
Bekijk ook eens een 5150 II, een hele andere versterker met een "eigen geluid", alleen ben ik niet kapot van het cleane kanaal, Engl is clean zeer goed.

xystus
5 april 2002, 11:57
Op 2002-04-02 09:01, schreef Andrewski:
Bekijk ook eens een 5150 II, een hele andere versterker met een "eigen geluid", alleen ben ik niet kapot van het cleane kanaal, Engl is clean zeer goed.


ff voor de duidelijkheid; de 5150 II is van Peavey. Dat je niet naar een Engl 5150 II gaat zoeken :razz:

grindminder
2 juni 2002, 23:45
Ik speel nu 2maanden over de Engl Richie Blackmore,maar kan er niet echt een bruut metal geluid uitkrijgen...(speel in een deathmetalband)
Maar voor normale rockmuziek is het echt een prima versterker!

heeft iemand nog tips voor mij,om een wat bruter metal geluid tekrijgen uit deze versterker??

Andrewski
3 juni 2002, 12:09
Doe in de effectloop een BBE sonic maximiser of een BOSS equalizer pedaal tussen! Dit is een veelgebruikte truuk om een aggressiever geluid te krijgen uit een buizenversterker.
Ik heb zelf een sonic maximiser en dat ding werkt heel simpel.

BLOK182
3 juni 2002, 15:55
Hey grindminder,
je zei dat de blackmore niet zo geschikt was voor zware metal. Ik speel nooit metal, meer gewone rock en blues enzo. Klinkt ie daarvoor wel goed?

grindminder
3 juni 2002, 17:03
Voor rock en blues is deze vertsterker echt geweldig!!

Heeft iemand hier ervaring met de Engl Savage 120 of de special edition?

Andrewski
4 juni 2002, 08:56
Ik heb zelf een Savage 120, ik kan alleen geen goede vergelijking trekken met de Ritchie Blackmore omdat ik die nooit echt getest heb. Maar als je vragen hebt over de Savage 120... Ga je gang!

BLOK182
4 juni 2002, 15:06
Ik zat dus te denken een Richie Blackmore te kopen of misschien een tweedehands Savage 120. Voor welke muziekstijlen is de Savage goed en welke minder?

Andrewski
4 juni 2002, 16:05
De Savage 120 (Let op: de Savage 60 is een totaal andere versterker!) is heel breed inzetbaar.
Van country tot metal en alles wat er tussenin zit. Er zitten echter zoveel knoppen op dat het wel ff zoeken is naar je geluid! Clean is echt clean en distortion gaat van klassiek naar moderne high-gain.
Als je goed met de knoppen en toonregeling om kunt gaan heb je meerdere versterkers in een. Als je er een tweedehands ziet, zou ik hem zeker niet laten liggen, maar je ziet ze niet vaak te koop staan dus succes!

BLOK182
4 juni 2002, 16:35
Heb je enig idee hoeveel zoiets tweedehands gaat kosten? Want ik kan maximaal 1200-1300 euro voor een buizentop uitgeven.

LordRiffenstein
4 juni 2002, 17:56
De Savage is inderdaad uiterst veelzijdig. Ik speel in een coverband en we spelen clean stuff, maar ook Stones, Black Crowes tot Nickelback en 3 Doors Down. Ik heb ook met de Savage 120 een blues cd opgenomen, klinkt ook te gek.

Ik veronderstel dat je een 2de hands wil en dan kan je best in Duitsland op zoek gaan bv Ebay Duitsland, daar staat regelmatig eentje te koop zoals nu ook!!!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=878781327

Dit is een super aanbod, als ik het geld had zou ik overwegen om die te kopen maar helaas.

Greetzz,

Yoeri

signsofzodiac
30 juni 2002, 16:04
Lang leve de Savage SE!! Heb er dit weekend eindelijk een in mijn bezit gekregen, samen met de 4x12 en wat een sound. Die SE kan alles wat mijn rek ook kon en meer. Niet meer slepen met een 10-units kast, en het klinkt ook nog beter. Van fantastisch clean tot ranzige Death-Metal. 12 basisgeluiden, en dan heb ik het nog niets eens over het afstellen van de EQ en de mogelijkheid om 2 verschillende soorten speakerkasten aan te sluiten en hier tussen te switchen. Dus eigenlijk al weer 24 sounds (allemaal te schakelen!). Als dit niet de meest uitgebreide top is weet ik het ook niet meer.

Dionyios
30 juni 2002, 23:02
Joh Signs...

Wat kostte die Savage SE? En de 4x12? En is dat de Standard 4x12 of de Vintage 4x12?

SmartyMarti
3 juli 2002, 22:10
Op 2002-06-30 16:04, schreef signsofzodiac:
Lang leve de Savage SE!! Heb er dit weekend eindelijk een in mijn bezit gekregen, samen met de 4x12 en wat een sound. Die SE kan alles wat mijn rek ook kon en meer. Niet meer slepen met een 10-units kast, en het klinkt ook nog beter. Van fantastisch clean tot ranzige Death-Metal. 12 basisgeluiden, en dan heb ik het nog niets eens over het afstellen van de EQ en de mogelijkheid om 2 verschillende soorten speakerkasten aan te sluiten en hier tussen te switchen. Dus eigenlijk al weer 24 sounds (allemaal te schakelen!). Als dit niet de meest uitgebreide top is weet ik het ook niet meer.


.... Lucky Luke.... :smile:)

BramVersteeg
25 april 2003, 19:38
Op 2002-06-02 23:45, schreef grindminder:
Ik speel nu 2maanden over de Engl Richie Blackmore,maar kan er niet echt een bruut metal geluid uitkrijgen...(speel in een deathmetalband)
Maar voor normale rockmuziek is het echt een prima versterker!

heeft iemand nog tips voor mij,om een wat bruter metal geluid tekrijgen uit deze versterker??

Hey, ik heb hetzelfde probleem. Heb ook de ENGL RB en kan er geen erg bruut geluid uit krijgen. Moet je eens op een VHT Pittbull ultralead spelen. :grin: Mega versterker. Kost wel wat knaken maar scheuren van de hoogste plank gegarandeerd!!

Ohzoso
26 april 2003, 12:58
Blok 182,voor dat geld heb je ook de "holy grail" onder de buizentops nl de Marshall 1959SuperLeadPlexi 100W reissue. Ik heb er 2200 piek voor betaald,nieuw dus. Uitermate geschikt voor bluesrock & hardrock.
Dit is nou eens een top waar je achteraf GEEN spijt van krijgt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ohzoso op 2003-04-26 13:01 ]</font>

Phyrexian
26 april 2003, 23:00
Op 2002-06-02 23:45, schreef grindminder:
Ik speel nu 2maanden over de Engl Richie Blackmore,maar kan er niet echt een bruut metal geluid uitkrijgen...(speel in een deathmetalband)
Maar voor normale rockmuziek is het echt een prima versterker!

heeft iemand nog tips voor mij,om een wat bruter metal geluid tekrijgen uit deze versterker??


Hey Grindminder,
één van mijn vrienden speelt in Serial Butcher (Belgische Deathmetal). Hij speelt over zo'n Ritchie Blackmore halfstack. http://www.serialbutcher.com/ Zijn sound is vet... check out de sounds!

bloodboiler
28 april 2003, 16:23
Op 2002-06-02 23:45, schreef grindminder:
Ik speel nu 2maanden over de Engl Richie Blackmore,maar kan er niet echt een bruut metal geluid uitkrijgen...(speel in een deathmetalband)
Maar voor normale rockmuziek is het echt een prima versterker!

heeft iemand nog tips voor mij,om een wat bruter metal geluid tekrijgen uit deze versterker??

Vrienden van mij hebben een powerbal en een fireball van engl en ze klinken beiden super bruut. Dus dan zou dat met een veel duurdere en uitgebreiderde Blackmore toch zeker moeten lukken lijkt mij.

grindminder
28 april 2003, 18:57
hey,

Die blackmoretop heb ik al niet meer,heb nu een powerball dat bevalt mij een stuk beter!

gerrekat
29 april 2003, 13:35
de RB is goedkoper en minder uitgebreid dan de POWERBALL!

just for the record, en scheur idd heel wat mer dan eeb RB, maar wat verwacht je RB heeft nooitr bekend gestaan om zjin megabruute Death Metal scheur HAHAHA.

Sorry hoor maar wel een beetje naief mensen, een megascheur verwachten van een medium gain RB signature amp!

Overigens scheurt ie best wel, maar minder dan een vette high gain top, de extreme metalscene lijkt me ook niet echt de doelgroep vandeze signature!

BramVersteeg
29 april 2003, 20:15
Dat is ook mijn probleem. Ik ben nu op zoek naar een High-Gain amp met mooie clean. VHT :grin: Moet nog wat andere verstrekers proberen. Wat raden jullie aan als high-gain amp van goede kwaliteit? VHT,Soldano, Bogner ofzo??

marc_o
29 april 2003, 20:38
Ik denk dat je bij ENGL prima terecht kan hoor, zeker in vergelijking met de absurde prijzen voor de soldano's en VHT's, probeer eens een Savage SE uit, niet goedkoop, maar dan heb je wel wat moois in huis..

BramVersteeg
5 mei 2003, 14:05
Is ook zo. De prijzen zijn extreem hoog voor een versterker. Maar ik wil gewoon alles uitgeprobeerd hebben. da zet ik alles op een rijtje wat ik vet vind en kijk wat er te realiseren valt. De ENGL SE wil ik nog wel een keer uitproberen. Maar waar kan ik er ergens een vinden?

LordRiffenstein
5 mei 2003, 14:08
Op 2003-05-05 14:05, schreef BramVersteeg:
Is ook zo. De prijzen zijn extreem hoog voor een versterker. Maar ik wil gewoon alles uitgeprobeerd hebben. da zet ik alles op een rijtje wat ik vet vind en kijk wat er te realiseren valt. De ENGL SE wil ik nog wel een keer uitproberen. Maar waar kan ik er ergens een vinden?

Rij op een zaterdag naar Beyers Musik in Bochum, die hebben de verschillende Engls staan alsook VHT en een hoop andere merken. http://www.beyers-musik.de

HTH,

Yoeri

BramVersteeg
6 mei 2003, 01:07
VET,
Bedankt voor de tip. Kan ik ze mooi vergelijken zonder die versterker van me mee te nemen. Hebben ze daar ook andere grote merken als diezel, soldano enz.? En daar staat een SE voor minder dan 1700 euro. Is die daar gewoon zo goedkoop of is dat een andere versie. En zoja, wat is het verschil?

Baker
11 mei 2003, 11:49
Een kennis van mij heeft die engl ricie blackmore. Gisteren uitvoerig getest. Het viel mij idd een beetje tegen om er een vet bruut metal geluid uit te krijgen! Verder vond ik het sowieso lastig om er veel verschillende geluiden uit te krijgen. Hij is minder veelzijdig dan ik in eerste instantie dacht. Om enkel en alleen te rocken is echter prima. Wat wel cool is zijn de 2 schakelbare mastervolume knoppen!