PDA

View Full Version : FX zelfbouw update



Nielsje
18 april 2004, 14:27
test

Nielsje
18 april 2004, 14:31
Tijdje geleden begonnen met wat zelfbouw effecten, hier een kleine update:

EA tremolo: staat in elkaar op breadboard, maar doet het niet, heb nog geen tijd gehad om fout op te sporen

ts808: Staat volledig in elkaar! echter nog niet getest en ook nog niet begonnen aan de behuizing

ABC switch: mechanisch is het ding helemaal klaar, volgende week spuiten en aansluiten, iemand nog een idee voor de kleur? foto's staan bij webshots.

Crybaby: switch ligt er uit, maar nog geen andere ingebouwd, ga waarschijnlijk ook de vocalmod trimbaar maken en een volume mod, met trimmer (heb nog wat trimmers liggen)

MXR phase 45: ik moet nog steeds de print ophalen bij V!N.....

Ik heb trouwens nog niets gehoord over m'n LC top... zal de gozer die hem heeft maar es opbellen....

birt
18 april 2004, 15:54
coool :)



als ik mijn fuzz aan de praat heb gekregen (en ik zal em uiteindelijk aan de praat krijgen :D ) begin ik aan iets nieuws, ondanks mijn mislukkingen tot nu toe heb ik de smaak te pakken :)
kan je met een echoveer een soort van reverbpedaal maken? ik heb hier namelijk zo'n veer :)

skabouter
18 april 2004, 19:26
vind je A/B/C erg mooi niels ! goed werk 8-)

idno
19 april 2004, 09:18
zeg, hoe kom je aan die chips (JRC4558D) voor die ts-808.

Nielsje
19 april 2004, 09:24
hm..ik heb er geen originele jrc4558D inzitten maar een vervanger, gewoon bij de elctro zaak

jrc4558D RI chips zijn op het internet te vinden voor 40 cent ofzo..

idno
19 april 2004, 11:23
zijn die wel vergelijkbaar dan? ik heb gehoord dat die dingen een bepaalde sound hebben ofzo?
en hoeveel was je kwijt voor die zelfbouw ts-808? ik zit namelijk zelf ook te denken aan het bouwen ervan :)
op de site van generalguitargadgets (http://www.generalguitargadgets.com) heb ik het schema en alles gevonden. ik zat ook te denken om daar die printplaat te bestellen.

Speeddemon
19 april 2004, 12:08
hoe schakelt je ABC box dan? Ik zie maar 2 switches en wel 3 LEDs?

Coole kleur: donkerzeegroen hammerite; krijg je zo'n krokodille-huid effect.

Nielsje
19 april 2004, 12:09
ik heb geen flauw idee wat ik er aan kwijt was..

heb de printplaat gratis gekregen (van othman :))
een behuizing zal tussen de 7 en 10 euro kosten, de componenten denk ik zo'n 15 euro..

in ieder geval een stuk goedkoper dan een RI in de winkel :)

Nielsje
19 april 2004, 12:13
De ABC is zeer eenvoudig

het signaal komt binnen, en met de linker switch kies je tussen groen, of geel/rood.

schakel je naar geel/rood, dan kan je met de rechter switch tussen geel of rood schakelen ...


eenvoudig :)

idno
19 april 2004, 12:19
ja man. dat dacht ik ook al :D
ik denk dat ik dat ding ook ga maken. 199 euro tegen misschien 50 is toch niks :P

Nielsje
20 april 2004, 23:19
nou, een maat van me was zo aardig om me een soldeer bout te lenen, en heb hem mooi in elkaar gezet, morgen testen..erg benieuwd!

idno
21 april 2004, 09:48
ik ben benieuwd. kan niet een sound-sample opnemen. ik wil wel weten hoe die klinkt. :)
ik denk dat ik zelf over een maandje ofzo begin met mn ts-808 projectje.

Nielsje
21 april 2004, 15:56
Nieuws!

de ABC doet het perfect!!

Antal
21 april 2004, 17:29
Gaaf hoor. Welk schema heb je daarvoor gebruikt? Is dat er zo 1 die je signaal ook verdeelt zodat je meerdere uitgangen tegelijk kan gebruiken?

Nielsje
21 april 2004, 18:08
nope, 1 signaal tegelijk;

anders moet je gaan kloten met trafo's enzo om de output het zelfde te houden,

ik wil het puur houden:)