PDA

View Full Version : Engl sovereign weirde ( shred ? )jam



serial_killer
18 april 2004, 11:54
Hallo mensen ik zit hier al een tijdje op het forum te koekeloeren en ik moet zeggen er zit aardig wat lalent hiero. Bosch, Boudewijn etc. :o

Ik dacht laat ik me ook maar eens registreren en een soundfiletje plaatsen :)

Ohja ik ben nieuw dus Ik zal me even voorstellen. Ik ben Richard, 18 jaar oud, ik speel 3 jaar en tja ik hou van gitaar spelen :P . Ik hou voornamelijk van shred, holdsworth, gilbert etc. Maar jazz vind ik ook wel leuk.

Anyway back to tha recording

Ik heb deze mp3 opgenomen met men nieuwe Engl Sovereign ( yeah eindelijk heb ik em na een jaar sparen :D ) en een shure sm 57 microfoon. Laat me weten wat jullie ervan vinden. ( let wel het is geen nr ofzo maar gewoon ff een jam om met opnames te experimenteren ;) )

http://onlinerock.com/clubs/tempo2004/serial_killer.mp3


Groet,

Richard 8-)

Bosch
18 april 2004, 12:43
8-)

Heel Tof!

Die bass-samples gebruik ik ook :evil: :-D !
(Die bluesbrothers-tune gaat wel ver 8) :D ).

Je pakt het een beetje aan zoals ik dat ook doe en dat vind ik gaaf.

Erg cool om te luisteren dus. Vooral veel posten, zou ik zeggen.

Engl heeft een mooie sound trouwens.

Grzt,

~Bosch~
http://thenietzschechannel.fws1.com/1893.jpg

serial_killer
18 april 2004, 12:48
Hey Bosch cool een reactie van the meister 8-)

Dit stukje is inderdaad geinspireerd op jouw werk. De originele titel was eigenlijk tribute_to_Bosch maar daarvoor vind ik em nog niet goed genoeg. ( dit is nog maar ff een experimentje met een beetje funky feel en weirde scales )
Over een maandje als hij af is post ik wel de grand shred version ;)

Mithrandir
18 april 2004, 13:00
Kinderziektes (:roll:) van dit forum, hij staat er nu 2x zoals je ziet....

Welkom op het forum, leuk dat je meteen met een eigen track komt, uiteindelijk draait het daar allemaal om (al vergeten sommige dat wel eens).

Over de track zelf, ik vind eigenlijk het rythm stuk vooran het lekkerst, goeie sound ook daar. De lead stukken vind ik niet allemaal even sterk, op zich wel goed gespeeld, maar ik vind het nog teveel "laddertjes".

Maar wel cool dat je meteen al wat laat horen :satisfie:

Negative K3 fan
18 april 2004, 13:03
het is wel heeeel erg bosch achtig. Verder erg goed in mekaar, technisch goed, compositie zakt iets in naarmate de song vordert en de gitaartone heeft ook iets finetuning nodig imo, ik kan horen dat er een lekkere basistoon is, maar het opnemen ervan vereist nog iets werk!

Stratman70
18 april 2004, 13:46
Ik sluit me aan bij Mithrandir. Je slag is helemaal te gek. De eerste 26 sec. boeien me, de rest vind ik eerlijk gezegd verre van interessant.

Tja en de Engl............ goed spul hè? Het klinkt inderdaad erg goed!

serial_killer
18 april 2004, 16:57
SJONGEJONGE WEER BERICHT NIET GEPOST..

aargh dan maar weer opnieuw typen..


Dankuwel heren voor jullie toffe reacties. Het slag riffje vind ik ook cool, al is hij nog niet helemaal retestrak. Maarja met een beetje oefenen komt dat wel goed :) Die licks die daarna komen vind ik ook niet echt passen. Maarja ik had een paar John Mccaughlin licks geleerd dus wou ze ff opnemen :P ( ik neem altijd licks op die ik net geleerd heb zo leer je kritischer luisteren naar je eigen spel )

negatieve k7 fan heb jij nog een paar tips om beter op te nemen?

Groet,

Richard

Negative K3 fan
18 april 2004, 18:07
negatieve k7 fan heb jij nog een paar tips om beter op te nemen?

een beetje experimenteren met de plaatsing van de mic, en ook met settings van je amp, wat in de kamer goed klinkt kwa settings kan opgenomen iets minder klinken.

Martien
18 april 2004, 20:14
kvind t wel een sper coole jam! begin is vooral erg strak

Mark S
18 april 2004, 20:40
Het eerste gedeelte is top (zelf had ik voor een wat minder overstuurde sound gekozen, meer a la Frusciante zeg maar) en net toen ik er goed voor ging zitten kreeg het nummer helaas een iets te hoog 'muziek voor muzikanten' gehalte wat ik jammer vind...

wel veelbelovend serial killer! 8-)

serial_killer
19 april 2004, 19:24
http://perso.wanadoo.fr/toniodod/images/vamp.jpg

Mithrandir
19 april 2004, 19:34
Doe je daar een mic voor joh :D

serial_killer
19 april 2004, 19:37
Toon zit in de vingers.

Bovenstaande mp3 is opgenomen met een v-amp 2.



mvg,

Barret Wallace

Mithrandir
19 april 2004, 19:45
:-?

Godverdomme, daar baal ik dus weer van he.

hoofd
19 april 2004, 19:48
goh, wat leuk weer...en ik maar denken dat barret zich bij sounds wel serieus gedroeg...

edit: hele domme typo

maisy
19 april 2004, 19:49
goh, wat leuk weer...en ik maar denken dat barret zich bij sounds wel serieus gedraagde...

:o gedroeg!

Bosch
19 april 2004, 20:06
:-D

hoofd
19 april 2004, 20:14
WHAT FUCKING EVER!

Br@mbo
19 april 2004, 20:54
barret , koest joch !!! terug in je off-topic-hok !!!

Swan
19 april 2004, 20:57
hahahah k vind t wel komisch....iedereen geloofde dat het n ENGL was..
en toon zit blijkbaar dus echt in de vingers...als je deze Vamp2 opname vergelijkt met die van andere boardleden (kuchsiniskuch).....

Mithrandir
19 april 2004, 21:02
Maar waarom kan iemand dat dan niet op een normale manier posten, de sound is best goed ja, maar dat hadden anderen ook best toegegeven als Barret het gewoon als zichzelf had gepost. Ok, niet iedereen had misschien hetzelfde gereageerd (ik had bijvoorbeeld niet gereageerd, kinderachtig he), maar waarschijnlijk had ie van de meesten gewoon hetzelfde commentaar gehad.

Swan
19 april 2004, 21:27
dan had iedereen geweten dat zn gear n bandit en n v-amp2 is...

Mithrandir
19 april 2004, 21:29
ja, nou en?

Swan
19 april 2004, 21:42
daar gaat het topic over.

Negative K3 fan
19 april 2004, 21:44
toooon is een relatief begrip en zit dus absoluut gezien niet in de vingers.

Negative K3 fan
19 april 2004, 21:46
hahahah k vind t wel komisch....iedereen geloofde dat het n ENGL was..
en toon zit blijkbaar dus echt in de vingers...als je deze Vamp2 opname vergelijkt met die van andere boardleden (kuchsiniskuch).....

rot toch op man vieze westerse onrussttoker, ik heb niemand horen zeggen dat het echt een engl was ofzo. verder natuurlijk weer heel erg kinderachtig van barret wat ie nu weer uithaalt, hij laat zich echt kennen.

toon zit deels in je vingers maar je kunt niet uit dit homotopic halen dat meteen alle toon in vingers zit en je moet je bek houden over patrick.

Mithrandir
19 april 2004, 21:48
daar gaat het topic over.
Nee, het topic ging over iemand die wat van zijn spel wilde laten horen. Ik had niet eens gelezen dat het op een ENGL zou zijn opgenomen.

Swan
19 april 2004, 21:55
goh omdat je niet kan hebben over turken/marrokanen of moslims begin je maar op westerlingen te schelden :lol: toch jammer dat ik geen kleurtje heb heh
en waarom moet ik mijn bek houden over patrick....ik snap dat je verwantschap met hem voelt omdat jullie allebei opnames hebben met gitaren die als n stel zoemende bijen klinken, maar het verschil met grofweg dezelfde gear tussen deze opnames is overduidelijk

voor de rest nog wat quotes uit het topic
Bosch: Engl heeft een mooie sound trouwens
stratvrouw: Tja en de Engl............ goed spul hè? Het klinkt inderdaad erg goed!






hahahah k vind t wel komisch....iedereen geloofde dat het n ENGL was..
en toon zit blijkbaar dus echt in de vingers...als je deze Vamp2 opname vergelijkt met die van andere boardleden (kuchsiniskuch).....

rot toch op man vieze westerse onrussttoker, ik heb niemand horen zeggen dat het echt een engl was ofzo. verder natuurlijk weer heel erg kinderachtig van barret wat ie nu weer uithaalt, hij laat zich echt kennen.

toon zit deels in je vingers maar je kunt niet uit dit homotopic halen dat meteen alle toon in vingers zit en je moet je bek houden over patrick.

Swan
19 april 2004, 21:57
lees je nooit topictitels :roll:



daar gaat het topic over.
Nee, het topic ging over iemand die wat van zijn spel wilde laten horen. Ik had niet eens gelezen dat het op een ENGL zou zijn opgenomen.

Mithrandir
19 april 2004, 22:03
Jawel, maar let daarna toch meer op de OP. En daarbij interesseert gear me weinig, het gaat om de muziek weet je, of het nou met een V-amp of een powerball stack is opgenomen interesseert me geen lor.
Maar hoe verknipt ben je, als je je plezier uit dit soort dingen moet halen.

Predator
19 april 2004, 23:59
Geniaal topic.. Mensen die altijd vooroordelen geven over die Behringer producten worden hierbij met hun neus op de feiten gedrukt. Uit dat apparaat kun je gewoon ONWIJS goed geluid krijgen en als je even de tijd neemt om goede instellingen te maken, kun je het BIJNA net zo laten klinken als een opname met een dure versterker en microfoon.

Toon zit inderdaad in je vingers en de manier waarop je de plectrum als verlenging van je hand gebruikt. De klankkleur en het karakter zitten wel echt in de pickups en speakers. Wat betreft modulers, vind ik de V-Amp2 een topper. De PODXT is natuurlijk onwijs heilig maar die V-Amp2 verdiend met stip een 2e plaats... Vind maar een apparaat van €160 die DAT kan evenaren..

Adieus..

Mithrandir
20 april 2004, 07:23
Heel goed dat dat nu eindelijk eens duidelijk gemaakt, chapeau barret, je bent echt geweldig!!!!!!

Jerry
20 april 2004, 12:39
Om nou te zeggen dat de v-amp met de op 1-na beste modeller is vind ik een beetje overdreven, heb zelf een xt, maar of dat de beste modeller is is ook nog maar de vraag. De 2 beste modellers op dit moment zijn imo de tonelab en de xt. Maar voor de prijs is de v-amp een mooi ding.

Predator
20 april 2004, 15:52
Da's waar ook! De Vox Tone Lab SE is ook een heel goede multi-fx/moduler, die heeft zelfs een buis erin voor het extra effect. Ik heb het apparaat nog niet geprobeerd en wat ik ervan gehoord heb aan samples op het internet was ik er niet echt van overompeld en ik ben heel kieskeurig.

http://www.voxamps.co.uk/support/resources.asp?productCode=TLABP&groupCode=DEMO

Hier staan er 2 tussen...

De PODXT is zekerweten een beter apparaat dan de Tone Lab. De V-Amp2 komt denk ik ook heel aardig in de buurt van de Tone Lab. Maar dat weet ik niet zeker, moet em nog proberen!

Swampash
20 april 2004, 18:56
Hier ben ik het absoluut niet mee eens.
De v-amp is geen modeling maar op basis van eq.
V-amp is echt veel minder dan de pod en de tonelab.
Zoek maar eens op deze site onder tonelab en luister naar de demo van meneer hanenberg. En durf nog eens te zeggen dat de tonelab slecht is!
Natuurlijk is de v-amp voor zijn geld veel waard, maar vergelijk geen appels met peren.
:wink:

Bosch
20 april 2004, 19:08
Gitaarspullen zijn leuk, ... maar "gitaarspelen" is waar het om gaat.
http://www.nwf.org/nwfWebAdmin/imageVault/frog.jpg

Predator
21 april 2004, 17:22
1. Heb NOOIT gezegd dat de Tone Lab SE slecht is, heb gezegd dat ik het apparaat in vergelijking tot de PODXT niet geweldig vind en dat ik bijna de zelfde resultaten kan krijgen met mijn V-Amp2.
2. De V-Amp2 is wel een moduler, er zitten niet voor niks 32 amp sims in met alle instelmogelijkheden die je kunt verzinnen, bovendien is al het geluid dat je maakt op basis van equalisatie. En voor €160 is dit product ook nog eens zo allround als een Swiss pocket-knife.
3. Als je mijn presets hoort, verander je wel van mening! Die van Barret zijn er niks bij... (Sorry Barret!)

De V-Amp2 moet je gewoon snappen, je moet alle ins en outs van het apparaat gewoon kennen en je krijgt NOG meer uit het apparaat als je de bijpassende FCB1010 en de software hebt (V-Amp2 Editor en eMagic Sounddiver). Ik snap de V-Amp2 volledig en weet ook alle ins en outs van het apparaat, daarom ben ik er zeker van dat het een GOED product is van Behringer plus, ondanks dat het goedkoop is kan ik bijna het zelfde resultaat als de flink veel duurdere producten krijgen.

En jah, de V-Amp2 heeft ook nadelen.. Een paar heel slechte amp sims en het probleem dat niet elke amp het zelde output niveau heeft, zijn er 2 van. Een ander is dat iedereen het een slechte naam geeft door te zeggen dat-ie slecht is, maar toen jullie die ENGL van Barret hoorden, vonden jullie em wel cool he? :wink:

Maar Bosch heeft gelijk... Gitaar spelen is waar het uiteindelijk om draait.

Mithrandir
21 april 2004, 18:06
En toch ben ik blij dat dit topic toch nog wat zinnigs oplevert :D

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw v-amp2 presets Predator, kan je ook eens wat laten horen. Ik vond namelijk de samples van de tonelab zelf helemaal niet zo verkeerd (heb ze niet allemaal beluisterd).

Predator
23 april 2004, 14:23
Ik moet voor 1 Mei een demo inleveren bij het conservatorium te Rotjeknor, uiteraard zal ik ook een pagina maken op het web waar je MP3's van mijn demo kunt downloaden. Nu eerst de demo afmaken...

Bleak
27 april 2004, 11:35
XXXX ben je toevallig de komende tijd al van plan dood te gaan? Zo ja, dan kom ik graag over je graf schijten!

Stratman70
27 april 2004, 12:22
XXXX ben je toevallig de komende tijd al van plan dood te gaan? Zo ja, dan kom ik graag over je graf schijten!

pff sick fuck jij houdt wel van poep sex met je ma he

YEAH BABY YEAH! :D

Bleak
27 april 2004, 12:26
je leert het al! :-D :cool: :D

Barret Wallace
2 mei 2004, 13:56
Kritiek geven worden jullie steeds beter in, humor echter, hebben jullie niet.