PDA

View Full Version : Twijfel....



gerrekat
18 april 2004, 10:18
test

gerrekat
18 april 2004, 10:18
help me eens beslissen!


http://www.espguitars.com/ltd_deluxe.htm



welke zouden jullie nemen als de keuze was tussen de Viper 1000 deluxe en de EC-1000 deluxe, ik hou niet zo van stratachtige modellen vandaar alleen deze twee keuzes.

Niet alleen het uiterlijk mag een rol spelen, denk dan bijvoorbeeld aan de betere bespeelbaarheid van de hoge frets bij een SG type gitaar, of de betere balans van een LP-achtige gitaar.


Ik zou zeggen help me op weg!

:-D

BartL
18 april 2004, 10:30
Die VIPER ziet er VERSCHRIKKELIJK GEIL uit. Dus als je alleen voor het uiterlijk gaat... :-D

Anders Destium
18 april 2004, 10:49
De Eclipse, dat is een keer een wat minder puntige gitaar voor je :) Ook vind ik die black cherry een ontzettend vette kleur!

De eigenlijke reden waarom ik de Eclipse aanraad: :oops:
Ik zelf namelijk ook voor zoeen aan het GASsen. Als je hem dan over 3 maanden weer beu bent wil ik hem best overnemen :D

gerrekat
18 april 2004, 10:54
Ja ik vind die rode finish ook mooi ja, bij de Viper vind ik trans black mooier...

Ja maar toch heb ik ergens een zwak voor de SG vorm altijd al gehad...maar goed de EC ziet er ook vet uit en ben toch een beetje aan het twijfelen geslagen, ik wil ze gewoon eens proberen.

Want uiteindeljk komt het toch op de overal tone en de nek...tot nu toe weinig nekken gespeeld die ik echt lekker vond ik weet wel dat ik niet van die ultra dunne nekken houd maar ook niet van die megavette LP achtige nekken.

THW
18 april 2004, 11:16
ik zou de ec 1000 in het zwart nemen en dat is omdat ik al een sg heb
en omdat ik het een bloedmooie gitaar vind en de sd en de emg pu's bevallen me ook wel

Anders Destium
18 april 2004, 11:20
Ik zou als ik jou was zeker eerst de nek uitproberen als je die mogelijkheid hebt ergens! Ik vind de meeste LTD's waar ik op heb gespeeld ronduit kut spelen...

amon
18 april 2004, 11:43
ik vind die ec ook veeel mooier dan die sg.
sowieso, ik heb liever een standard sg (vorm/uiterlijk) dan dit beetje misvormde.
en liever een lp dan een sg, puur wat ik fijner vind..

PeArLjAm
18 april 2004, 11:50
Hey gerrekat,
ik zou zelf voor de les paul vorm gaan. Ik vind SG's normaal gesproken ook wel coole gitaren, maar de vorm van die de Ltd vipers is het gewoon NET niet. Die les paul vorm (ec1000) vind ik daarentegen wel cool, met die onderste cutaway die iets anders is als de normale LP vorm die we van gibson gewend zijn. Verder is dat abalone spul ook wel erg stijlvol op die ec1000. Het enige jammere aan die hele serie is het modelnummer die is ingelegd bij de 12e fret. Dat verpest de verder mooie inlay op de hals compleet vind ik. Maargoed, dat is maar mijn mening :roll:

gerrekat
18 april 2004, 12:48
Tja het is moeilijk...ik weet namelijk dat de meesten hier zowiezo een voorkeur hebben voor LP achtige modellen, en dan toch meer naar het uiterlijk kijken.

Ik zit erg in over de bespaalbaarheid van de hoge frets want op een normale LP is dat echt KUT! ik heb er twee gehad waarvan er een zowiezo al brandhout was en die andere was niet meer dan aardig.

Maar deze is natuurlijk wel beter ontworpen dan een GIBSON LP wat dat betreft....

Negative K3 fan
18 april 2004, 12:56
eclipse. maar waarom blijf je nog gewoon bij DEAN?

NeeraDJ
18 april 2004, 13:21
Precies, zoals de Dean Evo Premium, die is ook nog eens goedkoper dan beide axes. Heeft de juiste balans en onwijs goede upper fret acces. Ik denk dat dit mijn volgende wordt, aangezien ik niets meer van de Custom Shop gozer heb gehoord. Maar zowiezo is dit een veel goedkoper en zeker niet minder alternatief voor mij dan.

Verder heeft ie onwijs geile tops, en een ebben toets ook iets waar jij op geilt (en ik ook overigens). Ik ben alleen nog op zoek naar de Nederlandse prijzen voor deze axe, ik heb tot nu toe zelfs maar één Amerikaanse internet dealer van deze axe weten te vinden :-(

gerrekat
18 april 2004, 13:45
Nee ik wil eens wat anders plus de ESP's zijn niet voor niets duurder, ze hebben beter hardware en PU's etc.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de EVO niet mooi vind en als ik een caddilac zou kopen zou ik alleen een full blowm USA TC Caddy willen hebben die zijn veel vetter!

de opzet was eigenlijk dat ik een SG achtige gitaar willen hebben, maar ben een beetje gaan twijfelen door de EC 1000

maarten
18 april 2004, 14:53
godverde godver hou nou es op over die eclipse aaaaaaaaaaaaarghh

ik wil em... ik had em bijna!!! so fucking close :-( :sneaky:









de zwarte eclipse dus ;)

ik heb nu weer een beetje geld, en weetje i kdenk dat ik voor een bariton ga..

is es wat anders :D

hoofd
18 april 2004, 17:41
pure on the looks, de Viper. Die Eclipse is het gewoon net niet, lelijk onding, maar die Viper daarintegen...

NeeraDJ
18 april 2004, 18:50
Nee ik wil eens wat anders plus de ESP's zijn niet voor niets duurder, ze hebben beter hardware en PU's etc.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de EVO niet mooi vind en als ik een caddilac zou kopen zou ik alleen een full blowm USA TC Caddy willen hebben die zijn veel vetter!

de opzet was eigenlijk dat ik een SG achtige gitaar willen hebben, maar ben een beetje gaan twijfelen door de EC 1000

Valt wel mee de Evo Premium heeft Schaller hardware, en das toch wel duurder dan Gotoh en Sperzel, verder zijn de pups Duncans. Ik vind de Cadillac ook mooier, maar ze heeft wel een 'heel', en komt niet met een ebben toets onder de 1000 euro. Ik vind de Evo verder wel strak, alleen die cutaway is een beetje maf. Dat maakt de bespeelbaarheid (upper fret acces), sound (Duncans), top (AAA grade), en stemvastigheid (Schaller) weer goed :-D

Nu we het er toch over hebben, weet jij toevallig hoeveel zo'n Evo Premium hier in Nederland zou kosten?

ieme
18 april 2004, 19:03
http://www.espguitars.com/images/guitars/EC1000_blk.jpg deze lijkt wel erg op een Gibson Nighthawk vind ik, mooi!

doncker
18 april 2004, 19:13
gerrekat

Pak gewon die viper want je eerste keuze is meestal de beste .

gerrekat
18 april 2004, 20:43
HAHA nou je het zegt die EC lijkt veel op een nighthawk maar die vind ik lelijk HAHHAHAH, raar he....

Nou ik moet zeggen dat ik de EC eigenlijk alleen in het See Through Black Cherry mooi vind die met die "flame" top ziet er goedkoop uit je ziet dat het een dun veneertje is, en in het zwart lijkt ie teveel op de bleus of nighthawk HAHAH!

Inderdaad iok denk dat ik toch maar een viper neem...tenzij ik een positief antwoord krijg op de gozer die die Natural ML aan het verkopen is waarvan ik fotootjes in de andere thread gepost heb!

Dat ding vind ik echt om te kwijlen, dan mijn non DEAN aspiraties ng maar effe uitstellen, maar ik denk niet dat hij hem verkoopt voor de prijs die ik voorgesteld heb!

Anders Destium
19 april 2004, 22:38
Je hebt ook fans op een PRS forum met je collectie Gerrekat :lol:

Dit is hoe dan ook een topic dat je wel interessant zal vinden :) :

http://forums.birdsandmoons.com/forum/showthread.php?p=18288#post18288

Ik vond jouw V wel passend, ook je nieuwe custom lijkt me ontzettend vet :wink:

gerrekat
20 april 2004, 08:45
LOL cool dat was Brian die ken ik van het DEAN forum! ik heb hem ontmoet in Florida hij woont vlak bij St. Petersburg TAMPA waar de DEAN fabriek staat.

ja ik ben echt benieuwd die ML gaat iig aan mijn neus voorbij dioe gozer wil er een kapitaal voor hebben!

Ik heb trouwens giateren de kans gekregen om een echte ESP viper te kopen, maar moet nog effe zien hoe die gozer dat wil gaan doen, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken zonder enige garantie!

gerrekat
20 april 2004, 08:46
LOL cool dat was Brian die ken ik van het DEAN forum! ik heb hem ontmoet in Florida hij woont vlak bij St. Petersburg TAMPA waar de DEAN fabriek staat.

ja ik ben echt benieuwd die ML gaat iig aan mijn neus voorbij dioe gozer wil er een kapitaal voor hebben!

Ik heb trouwens giateren de kans gekregen om een echte ESP viper te kopen, maar moet nog effe zien hoe die gozer dat wil gaan doen, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken zonder enige garantie!

gerrekat
20 april 2004, 08:47
LOL cool dat was Brian die ken ik van het DEAN forum! ik heb hem ontmoet in Florida hij woont vlak bij St. Petersburg TAMPA waar de DEAN fabriek staat.

ja ik ben echt benieuwd die ML gaat iig aan mijn neus voorbij dioe gozer wil er een kapitaal voor hebben!

Ik heb trouwens giateren de kans gekregen om een echte ESP viper te kopen, maar moet nog effe zien hoe die gozer dat wil gaan doen, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken zonder enige garantie!

gerrekat
20 april 2004, 08:48
LOL cool dat was Brian die ken ik van het DEAN forum! ik heb hem ontmoet in Florida hij woont vlak bij St. Petersburg TAMPA waar de DEAN fabriek staat.

ja ik ben echt benieuwd die ML gaat iig aan mijn neus voorbij dioe gozer wil er een kapitaal voor hebben!

Ik heb trouwens giateren de kans gekregen om een echte ESP viper te kopen, maar moet nog effe zien hoe die gozer dat wil gaan doen, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken zonder enige garantie!

Soulflyhigh
20 april 2004, 12:07
LOL cool dat was Brian die ken ik van het DEAN forum! ik heb hem ontmoet in Florida hij woont vlak bij St. Petersburg TAMPA waar de DEAN fabriek staat.

ja ik ben echt benieuwd die ML gaat iig aan mijn neus voorbij dioe gozer wil er een kapitaal voor hebben!

Ik heb trouwens giateren de kans gekregen om een echte ESP viper te kopen, maar moet nog effe zien hoe die gozer dat wil gaan doen, ga niet zomaar zo'n bedrag overmaken zonder enige garantie!
Hoe staat het ondertussen met die viper :???:

gerrekat
20 april 2004, 12:16
Ik kreeg gisteren een email van die gozer die hem voor mijn neus wegkocht hij wil hem nu toch doorverkopen, hij is volgens mij een soort handelaar want hij heeft allemala zeer dure gitaren op ebay UK staan!

Ik ben in onderhandeling over de manier waarop we het gaan doen, het lijkt me geen goed idee om alles zomaar te betalen van tevoren terwijl ik die gozer niet eens ken....

gerrekat
20 april 2004, 12:46
geez deze kelly vind ik nu wel mooi!


http://i10.ebayimg.com/03/i/01/b1/1c/d9_1.JPG



HAHAH wie weet koop ik die wel!

Soulflyhigh
20 april 2004, 14:11
Holy Fuck dat is ook een zeer wrede gitaar :o

gerrekat
20 april 2004, 15:02
ja ben geen kelly fan maar deze is echt fukking gaaf, eens kijken wat de verkoper voor me wil doen, zal nog een moeilijke beslissing worden met de Viper!

NeeraDJ
20 april 2004, 16:25
geez deze kelly vind ik nu wel mooi!


http://i10.ebayimg.com/03/i/01/b1/1c/d9_1.JPG



HAHAH wie weet koop ik die wel!

Tering een echte Marty Friedman KE1!!! Ik ben f*** jaloers man, als ik het geld had, dan had je geen kans gehad!

gerrekat
20 april 2004, 16:34
Vind Marty Friedman geen fuck aan maar die Kelly ziet er goed uit, alleen die duncan moet eruit als ik hem koop!


Het is inderdaad een marty friedman signature model....vind het wel cool met 1 PU en string thru body, gitaren met floyd vallen zowiezo al af die dingen vreten me veel te veel tone!

De meeste jacksons hebben en floyd, deze niet, groot voordeel!

Anders Destium
20 april 2004, 16:45
Ik zou die Viper laten vallen en voor de Jackson gaan, het is ook echt mijn kleurtje :lol:

Ik heb vrijdag trouwens gitaarnieuws, en daar heeft zo'n kleur redelijk wat mee te maken :D

gerrekat
20 april 2004, 17:12
HAHAHHAHA...ik weet het nog niet die Viper camo is ook behoorlijk vet...nog effe afwachten wat die gozer zegt....hopen dat ik snel een emailtje krijg!

Anders Destium
20 april 2004, 17:32
Kun je de feedback van die dude niet checken?

gerrekat
20 april 2004, 17:54
Hij heeft er pas 5..wel allemaal positief....maar ja die viper hefet ie ook voor mijn neus weggekaapt...terwijl ik hem de link had gestuurd om de prijs te matchen (hij had er zelf een te koop staan op ebay UK maar die was behoorlijk aan de prijs!)

Ik vond dat nogal een rotstreek daar hij me precies om uitleg vroeg hoe ik dat nu deed zo'n gitaar uit de USA halen, onder het mom van "ja maar de tax en de shipping" kost je ook een fortuin dus die van mij mag best wat duurder zijn!

NeeraDJ
20 april 2004, 18:29
WTF is dat voor vage gozer, maarja hij matched dus niet? Bummer dude!

BTW, let op je woorden hè, Mr. Friedman is niet zomaar een of ander Metal-gitaristje :roll:

gerrekat
20 april 2004, 19:36
Ik hheb Megadeth gewoon nooit bijzonder gevonden hooguit aardig, ik heb hetzelfde met Metallica dat doet me echt niet zoveel.....ik hou meer van echte thrash metal a la Dark Angel, Sodom, Razor en Testament.

Ik vind megadeth heus wel leuk, maar zou zo'n gitaar nooit kopen omdat het een marty Friedman sig is, ik vind hem gewoon mooi blijkbaar heeft hij een beetje dezelfde smaak als ik (en iets meer talent :D !)!


Ik heb mijn uiterste bod gedaan ($ 1400 INCL. shipping lijkt me alleszins redelijk) op de kelly als hij het niet neemt ga ik voor de Viper!

lupoloco
20 april 2004, 20:17
Ik hheb Megadeth gewoon nooit bijzonder gevonden hooguit aardig, ik heb hetzelfde met Metallica dat doet me echt niet zoveel.....ik hou meer van echte thrash metal a la Dark Angel, Sodom, Razor en Testament.

Ik vind megadeth heus wel leuk, maar zou zo'n gitaar nooit kopen omdat het een marty Friedman sig is, ik vind hem gewoon mooi blijkbaar heeft hij een beetje dezelfde smaak als ik (en iets meer talent :D !)!


Ik heb mijn uiterste bod gedaan ($ 1400 INCL. shipping lijkt me alleszins redelijk) op de kelly als hij het niet neemt ga ik voor de Viper!

ik hoop echt voor je da je die kelly kunt krijgen!!!! 8-)

NeeraDJ
20 april 2004, 20:22
Ik diss je niet omdat je niet van Megadeth houdt, ik ben geen arrogante super-fan die maar één band de beste vindt ofzo :-D. Nee, maar ik vind die gitaar zo strak omdat ie echt precies heeft wat ik (en Marty blijkbaar ook) wil. Neck-thru-body constructie met string-thru body voor extra sustain, mahonie body, esdoorn hals (of was het mahonie?) met ebben toets en een bloedmooie figured maple top, simpele control en Duncan pup. De hals is bovendien niet te dun maar ook niet te dik, precies goed zou ik zeggen. Voor mij iig perfect, maar ze duiken de laatste tijd vaker op dus mocht je deze niet kunnen bemachtigen dan kun je altijd nog wat afwachten.

Als je hem koopt, en ie niet bevalt PM mij dan....:wink:

Baco
20 april 2004, 20:57
Heb die Kellly's al altijd van de mooiste explorer modellen gevonden. Maar nu ben ik Dean-maniac :-D
't Wordt tijd dat ik een Custom bestel :wink:

gerrekat
20 april 2004, 22:00
Ik ook en daar gaat geen Jackson wat aan veranderen, ik heb al ooit een RR/1 gehad en dat was een leuke axe maar de DEAN constructiewerk is gewoon superieur.

Maar ik wil gewoon weer eens wat anders, ik zal wel moeten wennen aan de jackson neck als het lukt want die zijn heel dun en blokkerig, het is echt een rechthoekvorm waar ik eigenlijk niet zo van hou...ik hoop dat het op deze kelly meevalt..


Maar het staat op hele losse schroeven want die gozer is er nog niet op terug gekomen, dus misschien wordt het toch de viper en misschien gata dat zelfs niet door en wacht ik nog een paar weken de juiste deal komt vanzelf voorbij, maar deze kelly vind ik heel erg vet!