PDA

View Full Version : Powerchords?



Dimster
18 april 2004, 01:28
Hallo,

Ik ben nog niet erg lang bezig met gitaarspelen, en ben dus powerchords aan het leren. Ik heb alleen een probleem, telkens als ik aansla, volgt er altijd een irritante zoem... dat heb ik alleen bij deze akkoorden...

Iemand een idee wat dit is, en hoe ik dit op kan lossen?

AART
24 juli 2004, 00:07
kleine versterker met kleine speaker, bij krachtige akkoorden wil die speaker dan nog wel eens gaan zoemen....


waarschijnlijk heb je daar last van, met een grote speaker(12") zul je er minder(geen) last van hebben, maar dan moet je waarschijnlijk een duurdere nieuwe amp kopen...

Fluffy
6 augustus 2004, 02:53
uhm wat bedoel je met zoen ? fedback ??..

LordSpeedyShit
6 augustus 2004, 15:14
heb je dat alleen als je ze met overdrive/distortion aan aanslaat of ook als je ze clean speelt?

dejohan
6 augustus 2004, 17:05
Is het niet gewoon de snaren die tegen je hals kletteren, of snaren die je niet moet aanslaan maar die je toch aanslaat? Gewoon negeren en doorspelen, je gaat automatisch beter spelen, waarbij je dat afleert. Als je met Distorion of Overdrive speelt hoor je dat gekletter veel minder.

Trouwens hét nummer om powerchords te leren is Smells Like Teen Spirit.

Svenson
8 augustus 2004, 15:25
Hallo,

Ik ben nog niet erg lang bezig met gitaarspelen, en ben dus powerchords aan het leren. Ik heb alleen een probleem, telkens als ik aansla, volgt er altijd een irritante zoem... dat heb ik alleen bij deze akkoorden...

Iemand een idee wat dit is, en hoe ik dit op kan lossen?

Dat gezoem is de klank van je versterker, koop een fatsoenlijke. :)
Waarom begin je trouwens met powerchords? Begin eerst maar eens met het standaard rijtje...

Blijepanda
8 augustus 2004, 19:18
Trouwens hét nummer om powerchords te leren is Smells Like Teen Spirit.

Of Smoke on the water :)

DeBesten
14 augustus 2004, 14:28
volgens mij zijn bijna alle liedjes van nirvana goed om powerchords te leren
aneurysm, polly, smells like teen spirit, lithium...