PDA

View Full Version : Het forum v/d slechtste band die beroemt zijn geworden



THW
17 april 2004, 21:12
test

THW
17 april 2004, 21:14
nou brand maar los

Ik geef alsvast mijn deel:

The Rasmus
Alien ant farm

FNaRK
17 april 2004, 21:15
Het forum v/d slechtste band die beroemt zijn geworden

en nu in het nederlands en zonder spelfouten :???:

Swan
17 april 2004, 21:16
ga je n nieuw forum starten :???:

THW
17 april 2004, 21:35
sorry een beetje haastig ingetypt:
Het forum v/d slechtste bands die beroemd zijn geworden

Swan
17 april 2004, 21:55
ik snap het nog steeds niet :???:
van de band die iedereen t slechtste vind ga je n forum maken? :-D

Mithrandir
17 april 2004, 21:58
Ik denk dat dit topic gedoemd is te mislukken, temeer omdat er al regelmatig topics over de slechtste bands zijn geweest en dat soort topics eigenlijk niks zinnigs bijdragen aan het forum.

edit:nou ja, eigenlijk zijn er niet zoveel topics over geweest, maar in elk topic over een band is er ook wel iemand die zo'n band ruk vind....

THW
17 april 2004, 22:21
van de band die iedereen t slechtste vind ga je n forum maken? :-D
heheh hij heeft het door! :razz: :-D

Ronald
18 april 2004, 13:41
dit is een stom topic

birt
18 april 2004, 14:00
IK :-D
met als detail dat ik nog niet beroemd ben :roll:

Fuhgawz
18 april 2004, 14:28
Uhr... Limp Bizkit!? Creed!? Sum 41!? Di-rect!? Kane!? :roll:

schaap
18 april 2004, 16:55
White Stripes ? :cool:

Mithrandir
18 april 2004, 16:58
Dat zijn allemaal niet ECHT slechte bands, je vind het gewoon kut-muziek, dat is wat anders.

Ik zie wel eens locale/regionale bandjes waarvan ik denk, zo die zijn echt slecht, maar ja dan zijn ze nog maar pas bezig vaak (of gewoon echt kansloos).

Mithrandir
18 april 2004, 16:58
Dat zijn allemaal niet ECHT slechte bands, je vind het gewoon kut-muziek, dat is wat anders.

Ik zie wel eens locale/regionale bandjes waarvan ik denk, zo die zijn echt slecht, maar ja dan zijn ze nog maar pas bezig vaak (of gewoon echt kansloos).

Thom TK
18 april 2004, 16:59
Di-rect, absoluut

Mithrandir
18 april 2004, 17:11
http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/emoticons/doh.gif

schaap
18 april 2004, 17:16
Ok, laten we een discussie aangaan :)
Wat maakt een band dan slecht ? :cool:

Mithrandir
18 april 2004, 17:20
Ik denk als een band geen enkele muzikale kwaliteiten heeft, niet "samen" speelt maar klinkt als een paar mensen die allemaal voor zichzelf muziek staan te maken, een slechte perfomance heeft en gewoon slecht speelt dat je dan van een slechte band kunt spreken.

slayurrr
18 april 2004, 17:28
The Rasmus vind ik niks, onorgineel en ze bewezen op de TMF awards (ja, ik heb dat gezien ja) weer eens hoe slecht ze konden playbacken.
De grootste blunder was wel van de zanger bij het nummer die ze na "In the shadows" speelden, je hoorde de zanger al zingen terwijl de zanger op het podium nog van ze microfoon afstond.... wat een oetlul.

Ronald
18 april 2004, 18:01
Ik denk als een band geen enkele muzikale kwaliteiten heeft, niet "samen" speelt maar klinkt als een paar mensen die allemaal voor zichzelf muziek staan te maken, een slechte perfomance heeft en gewoon slecht speelt dat je dan van een slechte band kunt spreken.

ehh.. de jostiband ? :)


the rasmus vind ik trouwens wel een leuk bandje, maar dat ze op de tmf awards playbackte da sloeg echt nergens op, want ze kunnen best live, want ik heb ook een filmpje gezien waarin ze gewoon live optraden en da klonk best goed. ze bestaan trouwens al behoorlijk lang, hun eerste album kwam in 1996 uit

alhambra
22 april 2004, 19:47
Ik denk als een band geen enkele muzikale kwaliteiten heeft, niet "samen" speelt maar klinkt als een paar mensen die allemaal voor zichzelf muziek staan te maken, een slechte perfomance heeft en gewoon slecht speelt dat je dan van een slechte band kunt spreken.

Het is dat het over een band gaat anders zou ik zweren dat het over mijn werk gaat :D.

JaZ86
23 april 2004, 09:48
Kane, Direct en TheRasmus ben ik het zowiezo wel mee eens... Vooral therasmus op tmfawards inderdaad, ik zapte er gister nog langs :-( in een woord WALGELIJK.

oja, AvrilLavigne had ook nooit geboren mogen worden, net als dat GoodCharlotte nooit een gitaar aan had mogen raken (hebben ze dat ondertussen eigelijk wel? :P)

maargoed, ik ga weer verder met het genieten van wél goede muziek en laat de pop maar weer even achter me :listen:

BramVersteeg
2 mei 2004, 15:10
Of je er nou van houd of niet, Kane is een goede BAND. Goede muzikanten die weten wat ze doen en hoe ze het moeten doen. Di-rect is ook geen baggere band. Alleen Spike is ronduit bagger en weet ECHT niet waar hij het over heeft. Avril is idd een flop en kan nie zingen. Ze heeft wel een band van d'r platenmaatschappij gekregen denk ik. Dus da zal niet slecht zijn. Lees goed, ik houd helemaal niet van de bovengenoemde muziek maar qua band zijn ze niet bagger.

Sir Peckerkäse
2 mei 2004, 21:01
ehh.. de jostiband ? :)

de jostiband is best goed gezien hun "niveau"

IndiepoprockJesse
2 mei 2004, 22:07
Ik denk als een band geen enkele muzikale kwaliteiten heeft, niet "samen" speelt maar klinkt als een paar mensen die allemaal voor zichzelf muziek staan te maken, een slechte perfomance heeft en gewoon slecht speelt dat je dan van een slechte band kunt spreken.

daar kan je ook nog een hele discussie over houden.. als je als band juist dit doel nastreeft (bijvoorbeeld noise/punk bands) dan hoef je niet perse slecht te zijn als band voor sommige mensen die het wel diggen en begrijpen dat ze juist goed zijn doordat ze slecht zijn..

Jesse//

Fuhgawz
2 mei 2004, 22:26
Ik denk als een band geen enkele muzikale kwaliteiten heeft, niet "samen" speelt maar klinkt als een paar mensen die allemaal voor zichzelf muziek staan te maken, een slechte perfomance heeft en gewoon slecht speelt dat je dan van een slechte band kunt spreken.
Er is meer in de muziek dan alleen een goede performance geven en goed samenspelen. Zoals IndiepoprockJesse al zegt zijn er ook bands die juist als doel hebben om allemaal iets anders te spelen en op dat moment te verzinnen. Toch kan dat soort muziek geniaal zijn. Daar kunnen hele goede ideeen uit voortkomen en zo hoor je dingen die je anders nooit zou horen.
Je kunt ook als band slecht zijn als je liedjes gewoon ruk zijn. Neem Good Charlotte, liedjes hebben geen inhoud, belabberde teksten, simpel gespeeld, slappe sound, slechte imitatie van iest dat Green Day tien jaar eerder perfectioneerde. Zoiets zou ik eerder slecht noemen.

Paultje-k
2 mei 2004, 22:58
Limp Bizkit :evil: :evil: :evil: :evil:

Mithrandir
2 mei 2004, 23:10
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen slechte muziek of een slechte band. Good charlotte maakt ongetwijfeld ongeinspireerde en onoriginele muziek, maar daarom hoeven ze als band nog niet slecht te zijn.

Ik noemde bij mijn stukje ook nog geen enkele muzikale kwaliteiten hebben he. Als je als band geen muzikale kwaliteiten hebt EN niet als een eenheid klinkt EN geen goede performance geeft (daarbij de doelstelling en doelgroep van de desbetreffende band in acht nemende) en dus je publiek niet weet te vermaken dat je dan toch gewoon een slechte band bent. Als jij binnen je genre beneden de maat presteert en je publiek niet weet te bereiken en vermaken ben je niet goed bezig.

Maar eigenlijk is het dus gewoon lastig te bepalen of een band slecht is, omdat persoonlijke smaak er al snel bij betrokken wordt.

THW
3 mei 2004, 11:45
wat good charlot slecht maakt is dat ze zeker niet origineel zijn kwa geluid en stijl dat wordt door green day en blink 182 al een tijdje gedaan
Dat je niet echt een eigen stijl en eigen geluid heb noem ik ook slecht

Mithrandir
3 mei 2004, 11:47
Dus elke coverband is slecht?

THW
3 mei 2004, 11:47
dat je een eigen stijl en geluid heb hoeft nog niet te betekenen dat je goed bent natuurlijk

sickpunk
3 mei 2004, 12:30
oja, AvrilLavigne had ook nooit geboren mogen worden, net als dat GoodCharlotte nooit een gitaar aan had mogen raken (hebben ze dat ondertussen eigelijk wel? :P)



tjah good charlotte bestaat ook pas een paar jaar! en de ouwe CD is wel te pruimen hoor! en ja zitten gewoon gitaren in(zelfs akoestisch) nieuwe is om te kotsen...

Ronald
3 mei 2004, 18:24
huh ik dacht dat good charlotte toch al een hele tijd bestond hoor :-?

THW
3 mei 2004, 19:42
Dus elke coverband is slecht?
Een coverband is weer een ander verhaal, die kunnen goed zijn, waar ik het over heb is het imiteren van geluid niet imiteren van nummers

Ronald
4 mei 2004, 13:24
ik snap cover bandjes anders nie hoor. kijk als je gewoon soms covers speelt das wel leuk natuurlijk , maar een band die alleen maar covers speelt da vind ik toch wel erg vreemd hoor. ik bedoel waarom maken ze dan geen eigen muziek

Mithrandir
4 mei 2004, 13:27
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=30528&start=15

zie mijn betoog onderaan over cover bands.