PDA

View Full Version : alternatieven voor die *%$* P R S gitaar !!!



ekkerman
29 maart 2002, 10:02
noem eens een gitaar die qua sound en kwaliteits niveau een goed alternatief zou kunnen zijn voor hen die nog 5 krantewijken lopen en af wassen bij van der valk om ooit zo'n plank te kunnen kopen terwijl er toch een goedkoper alternatief moet zijn die minstens even goed zijn want die p r s is toch ook gewoon hout ???

lars
29 maart 2002, 11:39
kwalitatief = van alles
maar waar et bij prs om gaat is het PRS logo'tje en die kinky prs inlays. mischien dat je die los kan kopen en op je the animal strat kan plakken?
kun je tegen al je alto vriendjes zeggen dat je dezelfde gitaar hebt als nickelback en sum41 en pod en en en... ect

Dirk_Hendrik
29 maart 2002, 11:39
Als je een soortgelijke bouw en hout kwaliteit wilt hebben kun je eens gaan zoeken naar een eind jaren 70 begin jaren 80 Ibanez artist. Iets als de AR100AV of de AR250 Ongelofelijk mooi hout en perfecte afwerking. Een search op ebay geeft een helehoop plaatjes

sebass
29 maart 2002, 13:33
Ik vindt zelf buiten de PRS om MusicMan erg goede gitaren. Qualitatief ontlopen ze elkaar niet erg denk ik. Hoewel de MM wel iets goedkoper is (niet al je het model van John Petrucci neemt).

sash
29 maart 2002, 13:38
De Huub Boel PRS-lookalike is ook een erg goede plaatsvervanger. Trouwens, die MM JP ga ik ook van kwijlen.

Outshine
29 maart 2002, 13:50
Op 2002-03-29 12:33, schreef sebass:
Ik vindt zelf buiten de PRS om MusicMan erg goede gitaren.


Ben alleen bang dat MM niet echt een goedkoper alternatief. Maar goed als je iets van dezelfde kwaliteit zoekt dan zou k toch maar vast een paar extra krantenwijkjes gaan nemen, want die PRS-sen zijn natuurlijk niet voor niets zo duur (niet alleen om t logo en de inlay).

Als je een prs-lookalike zoekt, ik dacht dat aria wel een aantal kopieen maakt. Je zal dan wel genoegen moeten nemen met ene 'klein stukje' minder kwaliteit :razz:

Rectifier
29 maart 2002, 13:50
Patrick Eggle gitaren zien er ook uit als PRS-rip offs.
Ze zijn een stuk goedkoper en lijken me ook wel goed klinken.
K'heb er zelf geen maar ik vind ze er wel mooi uitzien.

Kitaarhiero
29 maart 2002, 13:54
PRS singlecut: Gibson les paul
Aria proII of PE 40
Guild Blues 90
Prs doublecut: Tanglewood Tomkat
Hamer Artist Korina (scheelt al snel 1500 euro)

ekkerman
29 maart 2002, 22:22
ik dacht zelf die yamaha sg's of zo ( oude jaren 70 gitaar en nu opnieuw uitgebracht meen ik..)en ik weet niet of framus of dean iets is ik weet wel dat dean niet zo duur is maar sommige planken zien er wel aardig uit dacht ik ....

episua
1 april 2002, 00:38
Wie betaald nou zoveel voor een lelijke plank als PRS. Oh ja, al die lui die hun favo bandjes na willen doen. Binnenkort wordt PRS hetzelfde als de strat, van die stomme commerciele dingen die iedereen heeft! Of er nou wel of niet veel geld voor uit wil geven. PRS sucks!

sash
1 april 2002, 00:55
Ik vind de strat niet echt een stom commercieel ding, maar meningen verschillen...

ekkerman
1 april 2002, 13:07
als ik aan de strat denk ,denk ik niet per definitie aan het merk fender maar aan de vorm stratocaster en die heb ik dus van het merk catalyst en dan heetie panthera maar dat had net zo goed de catalyst strat kunnen heten = hetzelfde .
daarom doet catalyst ook niet zoveel ter promotie van de panthera meer omdat ze willen scoren met iets nieuws iets revolutionairs zoals de lynx of de next maar zelf ben ik gewoon weg van de strat en die zal een eeuwigheid mee gaan zo fantasties is die vorm.

Ic3gl0vE
1 april 2002, 13:12
Op 2002-03-31 23:38, schreef episua:
Wie betaald nou zoveel voor een lelijke plank als PRS. Oh ja, al die lui die hun favo bandjes na willen doen. Binnenkort wordt PRS hetzelfde als de strat, van die stomme commerciele dingen die iedereen heeft! Of er nou wel of niet veel geld voor uit wil geven. PRS sucks!


'PRS vind ik zeker niet lelijk, ik vind ze eigenlijk wel heel mooi, maar dat al die cheape bands zoals linkin park en pod en papa roach (ik zag zo'n concert en die gast had z'n ibanez ookal ingeruild voor een PRS) er op spelen dąt is lelijk

Grtz Maarten

sebass
1 april 2002, 13:22
Cie gast van papa roach had geen ibanez maar een schecter. Die verkopen ze hier niet maar ze zijn in ieder geval erg goedkoop. Ik vind PRS wel geweldig maar de lol is er een beetje af omdat al die bandjes ze nu hebben. Nu laat ik liever een eigen signature serie maken :grin:

episua
1 april 2002, 15:53
Gelukkig weten jullie wel wat ik bedoel over al die nieuwe nu-metal bandjes die inderdaad hun ibanez tegen een prs inruilen.

sash
1 april 2002, 17:22
Eindelijk, dan heeft Ibanez weer een kans om tof te worden.

ekkerman
1 april 2002, 17:42
ibanez is ook behoorlijk metal toch ...?

sash
1 april 2002, 17:57
Ibanez is gemaakt van triplex of spaanplaat, ik ben er nog niet helemaal uit...

Dirk_Hendrik
1 april 2002, 20:33
Ibanez is gemaakt van triplex of spaanplaat, ik ben er nog niet helemaal uit...

heunk????
Mijn Artist is van mahonie met een doorn top en een esdoorn nek. Mijn Musician MC500 heeft een body en nek van esdoorn met een pallissander voor en achterkant (gebeurt tegenwoordig niet meer $$$). Mijn FGM300 heeft een esdoorn nek met een mahonie body. Alledrie allesbehalve triplex of spaanplaat. Alleen de FGM300 zou als "metalgitaar" betitelt kunnen worden..

ekkerman
3 april 2002, 09:45
ik vind die vai 's en satriani's ook best een beetje metal overkomen hoor ....Toch ?

sash
3 april 2002, 21:03
Op 2002-04-03 08:45, schreef ekkerman:
ik vind die vai 's en satriani's ook best een beetje metal overkomen hoor ....Toch ?


De Vai wel... :razz:

Ibanez
3 april 2002, 21:27
Op 2002-04-01 16:22, schreef sash:
Eindelijk, dan heeft Ibanez weer een kans om tof te worden.
Ibanez is tof, ookal spelen er losers op.

PeArLjAm
3 april 2002, 21:42
Mwa ik heb het niet zo op ibanez, veel te puntig enzo, ze hebben gewoon een teveel metal uiterlijk voor mij, ik hou liever van de klassieke vormen zoals de strat of de les paul.. Maar ja ik kan het me wel voorstellen dat je ze mooi vind als je een vette metalhead bent..

sash
4 april 2002, 22:48
Op 2002-04-03 20:42, schreef PeArLjAm:
ik hou liever van de klassieke vormen zoals de strat of de les paul..


Helemaal met je eens.

ekkerman
7 april 2002, 15:53
strat ruulz

Ibanez
7 april 2002, 20:43
Ibanez rulez!!

sash
7 april 2002, 23:22
In een bepaald opzicht wel...

Yorrit
8 april 2002, 00:39
die PRS'en zijn gewoon de nieuwste rage. waren het tot voorkort nog 7-strings, nu zijn et die dingen :smile:

Kitaarhiero
8 april 2002, 11:42
elk bandje wat je tegenwoordig ziet heeft een PRS... strats en teles zie je ook nog wel veel... en zelfs wat Jags, maar PRS is nu toch wel je van het.
geen geld voor PRS? ga op zoek naar een Tanglewood Tomkat!

ekkerman
8 april 2002, 12:59
the timez they will be a-changing !

Moonchild
9 april 2002, 21:47
[/quote] Ibanez is tof, ookal spelen er losers op.

ja man, vai, satriani, wat je noemt losers...

PeArLjAm
9 april 2002, 21:52
Ja idd :razz:

sash
9 april 2002, 22:06
Op 2002-04-09 20:47, schreef Moonchild:

Ibanez is tof, ookal spelen er losers op.

ja man, vai, satriani, wat je noemt losers...
[/quote]

Dat zijn uitzonderingen. Met losers bedoelt ie vast die mannetjes van korn en wes borland

sebass
9 april 2002, 23:50
Wes borland vond de ibanez zelfs niet goed genoeg en is overgestapt op prs.

Ik ben zelf ook niet weg van ibanez maar ik ga er toch nog maar een paar proberen misschien veranderd mijn mening. Maar ik vind de es-335 geweldig en dat lijkt in geen enkel opzicht op welke ibanez dan ook. Daar ligt het vast aan.

ekkerman
10 april 2002, 09:36
[quote]
Op 2002-04-09 22:50, schreef sebass:
Wes borland vond de ibanez zelfs niet goed genoeg en is overgestapt op prs.

ik denk dat er hier ook wel wat geld richting wes is gegaan ,misschien is het zo extreem te stellen dat als de paycheck large enough was geweest dat meneer borland ook wel op een hohner gitaar had willen spelen ik ken hem niet ik weet niet hoe zijn principes liggen !