PDA

View Full Version : 19" Wireless 2.0



Theije
17 april 2004, 18:01
Test

Theije
17 april 2004, 18:01
Ik weet niet waar mijn vorige wireless post gebleven is (het forum is af en toe net de bermuda driehoek :D ) maar nog maar een keertje dan:

Wie gebruiker er een rackmounted wireless systeem? of wie heeft aanbevelingen hier voor?

Ik ben namelijk een beetje aan het rond kijken naar een wireless systeem en kwam erachter dat het tegenwoordig allemaal van die 'handige' kleine kastjes zijn.
Maar om allemaal losse apparatuur te voorkomen heb ik het liefst een 19" wireless systeem.

skabouter
17 april 2004, 18:15
ja, ik heb hetzelfde. mijn wireless is niet 19". zie je zelden. je zou hem kunnen inbouwen. met shure wirelessen is dat goed te doen, toch ?
kijk deze pic eens

http://community.webshots.com/photo/81290093/134741162TuBlrA

zoals ik mijn ampswitcher heb ingebouwd kan je het ook met wireless doen. gewoon blindplate doorzagen.
met mijn wireless is dit echter wat gedoe, dus ik heb het als volgt gedaan:

zorg dat er onder de plaats waar je hem wilt hebben een diepe unit zit. (geen racktuner dus ofzo). op die bovenkant doe je plakkend klitteband. hetzelfde aan de onderkant van de wireless. en dan gewoon erop "plakken". bij mij werkt het prima, zelfs bij vervoer blijft de wireless goed zitten

Theije
17 april 2004, 18:26
Das idd wel een handige oplossing. Je ziet idd verrekte weinig 19" systemen, Samson had ze altijd wel maar kan het nergens meer vinden.

Btw van welk merk is dat rack?

LordRiffenstein
17 april 2004, 19:02
Ik gebruik een Sennheiser EW-172, je kan een rack-adaptor bijkopen zodat die mooi 1HE is. Shure maakt ook rack-adaptors, AKG ook....

skabouter
17 april 2004, 19:38
mijn rack is van Stagg. 6HE met voor/achterdeksel en rails voor en achter. vind het beter dan SKB.
-goedkoper
-rails voor en achter (handig voor rack stekkerdoos bijvoorbeeld)
-is iets dieper

Kjiratsiekoedel
17 april 2004, 20:21
mijn vader heeft voor zijn microfoon een draadloze shure microfoon+rackontvanger.

het systeem is ook geschikt voor draadloos gitaar (met de juiste zender i.p.v. microfoon natuurlijk)

Mark S
18 april 2004, 10:01
Ik heb een Sennheiser EW-172 met rack extensie, is erg handig en ziet er goed uit maar hou wel even in de gaten dat zo'n kit behoorlijk duur is.

skabouter
18 april 2004, 13:39
als het net zo`n belachelijke prijs is als bij die Engl rack kits................
(om switchboxjes in te monteren)

ik denk dat je beter zelf wat kan maken. voel je je beter achteraf, en scheelt hoop geld. en opzich is het natuurlijk nog leuk ook :)

hier nog een duidelijk plaatje ervan

http://community.webshots.com/photo/81290093/135039767obRWjD

wimmeltje
19 april 2004, 07:57
Ik gebruik ook een EW 172 met een rackadaptor erbij.

Chiel
19 april 2004, 09:24
ik heb een 2HE rackschap. Zit de EW172 op geplakt en voorheen ook nog een Loadbox terwijl er nog genoeg ruimte over was voor evt. een Tubescreamer oid. Werkt perfect, is ruimte besparend en kost geen drol tov een rackmount kitje :wink: .

Anavrin
19 april 2004, 11:16
is dat zo'n schuifla of zo?
Ik heb nl ook een ew172, en wil binnenkort een rackje aanschaffen (en een nieuwe basamp en een Korg DTR1000), en heel die zooi in dat 4HE shallow-rack van GAtor bouwen, maar hoe ik m'n zender in moet bouwen, daar ben ik nog niet helemaal uit...

Postmaster G
20 april 2004, 11:33
Rackmount setje + adapters voor antennatjes kosten samen iets meer dan 100 euro.

Chiel
20 april 2004, 16:32
Een 2HE rackschapje was geloof ik iets van 19 euro. Is dus geen schuiflade. De antennes zitten aan de achterzijde van mijn rack samen met een multi-connector naar mijn pedalenboard. Zo'n schapje is overigens groot genoeg voor meer randapparatuur. Zal binnenkort eens wat fotootjes posten.

Anavrin
24 april 2004, 19:47
ik heb een 2HE rackschap. Zit de EW172 op geplakt en voorheen ook nog een Loadbox terwijl er nog genoeg ruimte over was voor evt. een Tubescreamer oid. Werkt perfect, is ruimte besparend en kost geen drol tov een rackmount kitje :wink: .
hoe heb je dat er op geplakt dan? Ik neem aan met dubbelzijdig plakkende klitteband (tenminste dat heb ik al vaker gehoord, dat dat gebruikt werd). Waar kun je dat halen? En hoeveel kost het ongeveer? (ik wilde al bijna een nieuw topic openen, maar dat leek me wat onzinnig, dus BUMP ik deze maar weer)

Chiel
27 april 2004, 23:40
Ik heb het gewoon bij de plaatselijke muziekwinkel gekocht. Je kunt overigens ook dikke dubbelzijdige tape gebruiken. Werkt ook prima en het gaat er ook weer redelijk netjes vanaf als je het weer ooit wilt verwijderen. Wellicht kun je ook ff een bezoekje aan de plaatselijke doehetzelf bouwmarkt brengen..