PDA

View Full Version : The_Analogical_Morning.mp3 by ~Bosch~



Bosch
17 april 2004, 16:57
Soms is het "killer" soms is het wat minder; deze dus ook:

-beetje Satriani-vibe in een reverse-thema
-weinig dynamiek
-teveel trademarks
-uberhaupt een climax?

EN TOCH POSTEN! :-D :-D

save as:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/The_Analogical_Morning.mp3

Greetz,

~Bosch~
http://thenietzschechannel.fws1.com/1868a.jpg

sunday violence
17 april 2004, 17:19
doet me een beetje denken aan van halen, ain't talkin bout love. ik vind het geheel erg chaotisch maar technisch is het weer op en top. maar je moet je eens afvragen, denk je dat iemand die geen gitaar speelt dit soort dingen kan waarderen? ik denk het niet, het enige wat je krijgt is gitaristen die denken godver das niet makkelijk.

P****Fred
17 april 2004, 18:00
misschien raar...
maar ik vind dit echt één van je betere, zoniet beste post.... :oops:

en ook één van de aangenaamste om te beluisteren...

call me crazy :-D 8-)

P****Fred
17 april 2004, 18:01
You're crazy!!

(om de grapjassen voor te zijn ;-) )

schaap
17 april 2004, 19:56
Hij klinkt wel ok :)
Alleen je had denk ik meer uit de backing kunnen halen ja, maar zo is het soms :cool: Hij blijft wel in mn lijst, toch wel lekker af en toe :wink:

-robbert-
17 april 2004, 20:52
wow klinkt echt super!

amon
17 april 2004, 21:30
ik vind hem ook erg lekker klinken!

Stratman70
18 april 2004, 14:00
doet me een beetje denken aan van halen, ain't talkin bout love. ik vind het geheel erg chaotisch maar technisch is het weer op en top. maar je moet je eens afvragen, denk je dat iemand die geen gitaar speelt dit soort dingen kan waarderen? ik denk het niet, het enige wat je krijgt is gitaristen die denken godver das niet makkelijk.

Ik ben het daar eigenlijk volledig mee eens. Ik moet wel zeggen: petje af! Als je dit kunt spelen, dan heb je weldegelijk veel energie gestopt in het oefenen etc. en dat verdient respect.

Het begin en eindthema vind ik erg mooi en origineel. En over het algemeen als ik dit soort muziek hoor denk ik dat soms 1 noot meer zegt dan 12 in 1 seconde. Neemt niet weg dat ik je techniek zeer bewonder, maar techniek is niet alles. Toch is deze beter dan de gemiddelde shred en snelheidsnummers. iemand noemde als kritisch puntje dat het wat chaotisch was, maar dat is juist weer hetgeen wat ik dan wel weer lekker vind. Anders wordt het te klinisch, strak en perfect.

Negative K3 fan
18 april 2004, 18:11
leujk thema, ik vind me helemaal in het commentaar in de openingspost.

ik vind dat je in dit nummer een van de betere thema's hebt zitten van al je nummers, dat miste ik de laatste tijd een beetje, voor de rest wel jammer van al die riffs en licks die ik al vaak voorbij heb horen gaan.

Stratman70
18 april 2004, 20:58
Ik denk (en hoop) dat het ook een kwestie van leeftijd en ervaring is. Iedere (rock) gitarist wil, als hij nog jong is, de snelste zijn. Op een gegeven moment wordt je ouder en dan leer je dat muziek geen formule 1 is. Je kunt het dan lekker rustig aan gaan doen, maar ondertussen heb je dan al wel de technieken onder de knie en die neemt niemand je dan meer af. Dit laatste is trouwens ambivalent; ik weet niet of dit namelijk een positief iets is of niet. Ik neig naar het positieve.

maar goed...ik heb je stuk al enkele malen opgezet, dus het maakt toch genoeg indruk op me. Dat heb ik niet snel met deze muziek.

delphiro
18 april 2004, 21:17
maar je moet je eens afvragen, denk je dat iemand die geen gitaar speelt dit soort dingen kan waarderen?

Even de proef op de som genomen en mijn vriendin vindt het maar ongeordende herrie.. en dat voor iemand die ook af en toe Zappa mee moet luisteren :-D

Anyway, het klinkt weer bijzonder gelikt en technisch goed maar ik kan bij dit soort nummers eigenlijk een standaard commentaar plaatsen.. Als je geen kippenvel krijgt van shred licks dan blijft er weinig over om mooi te vinden. Maar goed, in het genre oogst je een hoop lof en dat is ook veel waard 8-)

Stitch
19 april 2004, 15:39
Ik denk (en hoop) dat het ook een kwestie van leeftijd en ervaring is. Iedere (rock) gitarist wil, als hij nog jong is, de snelste zijn. Op een gegeven moment wordt je ouder en dan leer je dat muziek geen formule 1 is. Je kunt het dan lekker rustig aan gaan doen, maar ondertussen heb je dan al wel de technieken onder de knie en die neemt niemand je dan meer af. Dit laatste is trouwens ambivalent; ik weet niet of dit namelijk een positief iets is of niet. Ik neig naar het positieve.

maar goed...ik heb je stuk al enkele malen opgezet, dus het maakt toch genoeg indruk op me. Dat heb ik niet snel met deze muziek.

Mooi gezegd! :)

Bosch
20 april 2004, 18:52
Coole feedback allemaal! 8-)

Erg bedankt daarvoor. (Tof dat er telkens weer de tijd voor wordt genomen!).

Voor de duidelijkheid: ik speel voor mijzelf; ik ben een liedjes-prutser; ik hou van s h r e d ......... afijn, ik weet wat ik maak; (onder)ken de terechte kritische noten; maar heb lol in het recorden, blablabla blaat 8-)

Thanx again,

~Bosch~

http://thenietzschechannel.fws1.com/1868b.jpg

Robbert v.d. Hanenberg
20 april 2004, 19:33
He Wouter,klinkt lekker man! Mooi!

Stratman70
20 april 2004, 19:43
Coole feedback allemaal! 8-)

Erg bedankt daarvoor. (Tof dat er telkens weer de tijd voor wordt genomen!).

Voor de duidelijkheid: ik speel voor mijzelf; ik ben een liedjes-prutser; ik hou van s h r e d ......... afijn, ik weet wat ik maak; (onder)ken de terechte kritische noten; maar heb lol in het recorden, blablabla blaat 8-)

Thanx again,

~Bosch~

http://thenietzschechannel.fws1.com/1868b.jpg

En gelijk heb je! :wink:

WHITE CIRCLE CRIME CLUB !
20 april 2004, 21:47
Ik ben hier vrij nieuw en vraag me steeds af waar jullie al deze samples vinden ?
Waar heb jij jou bass en drum samples gevonden BOSCH .

Trouwens ongeloofelijke techniek heb jij man .
Ik heb al meer van jou gehoord altijd wel vet .
En geef eens wat tabs van een aantal licks .

WCCC :listen:

BartL
21 april 2004, 00:43
Trouwens ongeloofelijke techniek heb jij man .

+1

Maar shreds enzo is niet iets waar ik langer dan 10 seconden naar kan luisteren. Daar moet je van houden. Maar 't is en blijft knap :)

Ik vind het (in het algemeen) verschrikkelijk om te horen.