PDA

View Full Version : Verschil Paf en Paf Pro?



Herdjie
17 april 2004, 15:30
Hey,

Ik vroeg me af wat het verschil is tussen een Paf en Paf Pro humbucker element van Dimarzio?

Ik weet trouwens niet zeker of ik dit bij electrische gitaren moest plaatsen, of bij effectpedalen, maja, k merk het vanzelf wel :)

Alvast Bedankt :)

Herdjie

schaap
17 april 2004, 15:37
Volgens mij kom je met de zoekfunctie al een heel end :cool:

NeeraDJ
17 april 2004, 15:43
Hier staat ie goed hoor :)

De Paf Pro klinkt moderner en agressiever, met meer bite en cut. Het heeft echter wel een soort van open (Paf) sound net als de PAF. De Paf is warmer en heeft veel minder output (hoewel de Paf Pro al medium output was). De Paf klinkt verder ook wat smoother, warmer en voller.

Verder heeft de Paf Pro ook zijn voordelen; meer picking attack, betere harmonics, klinkt scheller en dunner (als je dat als voordeel ziet), en de wah-vowel

gerrekat
17 april 2004, 21:36
Paf Pro heeft iets meer ouput en bite maar is zeker niet dun en schel, ik heb bijna in al mijn gitaren een DiMarzio Paf Pro in de nek zitten!

NeeraDJ
17 april 2004, 21:44
Ik heb 'm in één van de donkerste gitaren zitten die ik ooit in m'n bezit heb gehad en overigens ooit heb gehoord, ook in de halspositie. Zelfs de superschelle SD JB verdonkert in die axe, maar de Paf Pro blijft schel en dun klinken. Niet dat ik het heel erg vind, maar ik vind het wel wonderbaarlijk. Ik heb een beetje die oude Savatage sound zoals in Strange Wings en Scream Murder. Zelfs aan de EQ specs zou het te zien zijn dat dit geen warme pick up is.

Het blijft ook helder en gearticuleerd bij veel gain, wat ik overigens een enorm voordeel vind.

Anders Destium
17 april 2004, 23:33
Nu ik weer meer op mijn Jem speel ben ik de paf pro weer meer gaan waarderen, hij heeft net wat meer output en een strakkere sound dan bijvoorbeeld een Air Norton (mijn favo neck pup vanwegen de geweldig warme clean), en dat is heel prettig met leads. In de neck positie vind ik de paf pro net wat te weinig output en ballen hebben in vergelijking tot de tonezone, steve's special of x2n. In mijn Jem klinkt hij bij de brug strak genoeg, maar dat komt ook vanwege de gainbooster die er in is gebouwd :)

Een paf is veel meer vintage, met minder output en warmer dan de paf pro, de paf pro is een element dat furore maakte in de vroege 90s, toen er nog niet zo veel pure high-output elementen waren.

gerrekat
18 april 2004, 09:03
LOL nee ik zou een Paf Pro niet in de brug zetten als je zeg maar metal speelt.....dan komt ie toch effe wat millivoltjes tekort zeker in vergelijking met de allmighty X2N! :-D

Anders Destium
18 april 2004, 10:52
In mijn Jem is die gainbooster inderdaad wel een must, boeien eigenlijk die gitaar gaat binnenkort toch de deur uit :lol:

wanna1
18 april 2004, 20:51
Hey,
Ikzelf heb gekozen voor de paf pro in de brug en neck pos.
de paf is iets meer timide, een voordeel van de paf pro is dat je soms iets kunt horen alsof het klinkt dat de wah half openstaat.
Ideaal om je eigen sound te krijgen dus.

gerrekat
18 april 2004, 21:04
ze zullen vast lekker klinken ik vind ze heerlijk in de nek voor warmere scheursolo's maar niet in de brug voor metal, maar voor rock zullen ze vet en lekker klinken denk ik...

Ik moet zeggen dat ze harder scheurden dan ik had gedacht in de eerste instantie!

Shaggy
21 april 2004, 13:01
Vraagje,

Heb je ook paf pro (of paf) achtige elementen in hotrail formaat??

Akira
21 april 2004, 13:53
ze zullen vast lekker klinken ik vind ze heerlijk in de nek voor warmere scheursolo's maar niet in de brug voor metal, maar voor rock zullen ze vet en lekker klinken denk ik...

Ik moet zeggen dat ze harder scheurden dan ik had gedacht in de eerste instantie!

Hmmm, dan heb ik het wel heel erg verkeerd gedaan?
Ik heb in mijn maverick een Paf Pro in de brugpositie gezet, en ik vind wel dat ie scheurt hoor.
Hij klinkt in mijn oren ook absoluut niet schel ofzo.
Ik speel over een Brunetti XL-Revo, misschien dat ik daar dan al mijn scheur vandaan haal? :???: