PDA

View Full Version : Probleem: gebroken snaar



Ory
17 april 2004, 14:19
Hai,

Ik ben een absolute beginneling in gitaars en ik probeerde net mijn gitaar te 'tunen' en toen brak ineens de lage E-string :cry:

Mensen die ik ken spelen geen gitaars, dus ik kan ook niet aan iemand om raad vragen. Erm.. wat moet ik nu doen ??? Een reparatie-nummer bellen ?

hoofd
17 april 2004, 15:20
Staalsnarige of nylonsnarige gitaar? (klassiek of western)

Ory
17 april 2004, 16:37
Staal

wietse
17 april 2004, 17:03
de lage E?
weet je dat zeker?
want om die stuk te draaien moet je erg veel kracht gebruiken , of de snaar moet al erg oud zijn geweest.
ik heb nog nooit een lage E gebroken bij het stemmen , een hoge E dat wel.

woutB
17 april 2004, 17:34
De hoge e zit natuurlijk wel het laagst :D

Sidhe
17 april 2004, 19:10
@ Ory: Ga eens naar een lokale muziek/gitaarwinkel, daar kunnen ze je waarschijnlijk wel helpen. Al kost het je dan wel wat, denk ik.. Niet veel, maar toch. :)

Mithrandir
17 april 2004, 19:26
Als eerste, vooral niet in paniek raken, er is niks ernstigs aan de hand. :)
Ga gewoon naar je lokale gitaarzaak en koop een zetje snaren en vraag of ze je willen uitleggen hoe je die er het beste op kunt zetten, zodat je het daarna gewoon zelf kan. Succes.

Kjiratsiekoedel
17 april 2004, 19:31
1. soms breken die ding nu eenmaal
2. hoelang zit dit setje snaren er al op?? ik denk redelijk lang => vervang gelijk alle snaren
3. in een muziekwinkel zullen ze je echt wel helpen, maar zoiets moet je na een keer gezien te hebben ook zelf wel kunnen

Wilson
19 april 2004, 15:01
ohja, en het meervoud van gitaar is gitaren en niet gitaars.

abbys
22 april 2004, 20:51
lol, me eerste gesprongen snaar was ook dikke E tijdens eerste keer stemmen, was met me domme kop met de A snaar bezig maar wel aan het draaien aan de E snaar :p heb toen wel geleerd snaren vervangen, was leuk

arpeggioman
29 mei 2004, 01:01
als beginneling moet je ff naar de winkel gaan das het best ik kan het niet van een internet site uitleggen dan moet je die gitaar zien en kijken hoe die ander snaren bevestigd zijn zo maak je die lage e ook vast kijk bv hoe die bij de A snaar zit.