PDA

View Full Version : Nieuwe elektrische gitaar kopen?



Flip
17 april 2004, 10:59
Hey, ik speel nu zo'n 4 maanden akoestische gitaar, en wil nu graag een elektrische kopen.

Ik was van plan vandaag in een muziekwinkel in Purmerend een elektrische gitaar te kopen. Daar werkt ook een goede gitarist vandaag (volgens de eigenaars) die mij zou uitleggen wat de voordelen van bepaalde gitaren zijn, en die erop zou spelen e.d.
Ik had er al helemaal zin in, tot ik nog even hier las wat jullie zeggen over een nieuwe gitaar kopen. Jullie raden meestal een tweedehands aan, omdat je meer hebt voor minder geld, zeg maar :p

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Ik heb zelf totaal geen verstand van welke merken goed zijn, waar ik op moet letten enzo, dus in die winkel kunnen ze me vrij gemakkelijk naaien. :)

Ik heb ook al even op marktplaats gekeken, maar daar word ik ook geen wijs uit. Ik kan geen superaanbiedingen van troep onderscheiden.

Ik wil ongeveer 500 euro uitgeven, inclusief versterker en wat je nog meer nodig hebt, iets meer (of minder) mag ook. Maar als er bijvoorbeeld een superaanbieding is voor 650 euro, wil ik daar over nadenken..

Wat ik wil spelen is vooral lekkere rock :p Ik luister ook naar satriani, vai en dergelijke en als ik dat ooit ga kunnen, wil ik ook snelle solo's spelen.
Voorlopig wil ik gewoon 'de basics' leren op de gitaar, en leuke liedjes/solo's spelen binnen mijn kunnen.

Kan iemand mij helpen? :)

Bij voorbaat dank, en vraag vooral als er iets niet duidelijk is ofzo...