PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar kopen



Flip
17 april 2004, 10:46
Hey, ik heb sinds ongeveer 4 maanden een akoestische gitaar, maar ik wil nu een elektrische kopen, omdat dat me (veeel) leuker lijkt. :)

Ik heb een paar honderd euro uit te geven, ik kan eventueel wat van mijn bank afhalen/lenen, maar ik zou graag een gitaar met versterker, en weet ik veel wat je nog meer nodig hebt, willen kopen voor zo'n 500 euro, of iets meer of minder.

Is daar iets moois voor te krijgen? Wat ik erop wil spelen is op dit moment vooral rock e.d. en ik luister ook naar gasten als satriani en vai, dus als ik dat ooit ga kunnen snelle solo's.
Maar voorlopig wil ik er gewoon 'de basics' op leren, en wat liedjes/solo's spelen binnen mijn vaardigheden :D

Ik heb wat rondgekeken op dit forum, maar ik word er niet echt wijs uit.

Ik was van plan vandaag naar een gitaarwinkel te gaan in Purmerend, daar werkt vandaag (op zaterdag) volgens de eigenaars ook een goede gitarist, die uit zou leggen wat er goed is aan bepaalde gitaren enzo, en die ze even zou bespelen.
Ik had er al helemaal zin in, tot ik las dat het beter is om tweede hands te kopen. Ik wil ook graag niet genaaid worden daar.. ik heb er helemaal geen verstand van, en die mensen in die muziekwinkel willen ook alleen maar hun spul verkopen...

Ik heb ook wat op marktplaats gekeken, maar ik kan geen troep van superaanbiedingen onderscheiden... kan iemand helpen? :)

Bij voorbaat dank, en als er iets niet duidelijk is vooral vragen. :p