PDA

View Full Version : semi akoestische gitaar rond de 700 euro



nirvana
17 april 2004, 10:09
Ik ben van plan om mezelf ook nog eens een semi-akoestische gitaar aan te schaffen. Met een budget van een 700 euro. Het gaat melig klinken maar ik zoek een sound tussen die van de goo goo dolls en 3 doors down. Alhoewel ik helemaal niet into hun muziek ben, vind ik wel dat de akoestische gitaar hier zon mooie sound heeft. Dus welke raden jullie me aan?

Luca P
17 april 2004, 18:20
Let op! Dit is een semi acoustische gitaar:
http://www.zzounds.com/media/feed/large/GIBES335.jpg

En dit een elektrisch/acoustische:
http://www.music-tenon.com/GUITAR%20(BASS.CLASSIC/THG-73.jpg

Welke type wil je precies?

GooGooLook
19 april 2004, 18:05
ik ben opzoek naar precies hetzelfde ook hetzelfde budget, en ik zoek dus blijkbaar een electrisch/acoustische
thnks

GooGooLook
22 april 2004, 16:46
ermm, iemand??? :D

Buzz
22 april 2004, 17:23
Orienteer je eens op Seagull.

koenie17
19 mei 2004, 14:31
Ik heb een paar maanden geleden een Ovation Celebrity gekocht en ik kan hem niet meer neerleggen!!! Als je hem inplugged wwe je niet wat je meemaakt. Ik weet niet of het de sound is die je zoekt maar ik ben verkocht!!!!!!

Jollert
22 mei 2004, 00:47
Garrison G-20 of hoger moet voor dat bedrag mogelijk zijn

http://www.garrisonguitars.com/assetts/guitar%20pics/g20.jpg

suzanne
26 mei 2004, 20:59
ik heb een elektrisch-akoestische crafter! hij was rond de 800 euro, ik vind hem zelf erg fijn,ze spelen redelijk licht.......daar zou je ook naar kunnen kijken.

suzanne
26 mei 2004, 21:00
ik heb een elektrisch-akoestische crafter! hij was rond de 800 euro, ik vind hem zelf erg fijn,ze spelen redelijk licht.......daar zou je ook naar kunnen kijken.

IndiepoprockJesse
27 mei 2004, 14:17
Crafter is wel een goed merk hoor dus daar kan je je geen beul aan vallen.. maar goed.. ga gewoon eens in de winkels spelen.. en laat je goed adviseren door verscheidene mensen..

Jesse//

if19mt
24 juni 2004, 17:30
:)

Altijd de Seagulls proberen.. je zult versteld staan hoeveel geluid je geld krijgt.

Succes!

BartL
24 juni 2004, 19:15
Garrison G-20 of hoger moet voor dat bedrag mogelijk zijn

http://www.garrisonguitars.com/assetts/guitar%20pics/g20.jpg
Wat is nou de (Nederlandse) nieuwprijs van deze gitaren, met name van de G-30?

Braindead
26 juni 2004, 16:38
Deze topic volg ikmet interesse, want ik ben zelf ook op zoek naar een electrisch acoustische.

Kijk ook eens naar de Yamaha's (apx en cpx) en Takamine.

Wickeh
26 juni 2004, 17:10
Yahamatjes en Takamine zullen erg leuk zijn. Ovation kun je misschien tegenkomen voor dat bedrag maar weet ik niet zeker. Crafter zou ik zelf niet nemen, vind ze iets te scherp klinken.

Braindead
26 juni 2004, 18:05
Ovation is ook wel leuk, alleen hebben ze zo'n kunsstof achterzijde. Volgens mij klinkt dat zonder amp een beetje iel. :???:

Als je hem alleen maar koopt om versterkt mee te spelen hoeft dat dan niet uit te maken.

BartL
26 juni 2004, 18:54
...maar niemand weet hoeveel de G-30 normaal gesproken nieuw kost? :razz:

Sidney
10 augustus 2004, 21:29
Kijk een cort gitaar kost 217 euro gemiddeld maar heeft kwaliteit van een gitaar van wel 700 euro, je betaald meestal te veel voor wat je krijgt.
als je echt een perfect gitaartje wilt ga dan naar je muziekwinkel en bestel de Cort 70 E. voor maar 217 euro heb je een hele goeie kwalitief gitaartje die een perfecte geluid hebben.

Braindead
10 augustus 2004, 23:17
Ben inmiddels wat wezen uitproberen.
Ovation is geweldig qua bespeelbaarheid, maar gleed continu van mijn knie vanwege de schuine plastic achterkant. Hoe bedenken ze zoiets?
Ik zal wel weer de enige zijn met dit probleem maar toch. :-D

Wat erg lekker speelde was een LAg, en die koste geen drol, maar het lijkt me toch niet echt wat voor deze prijs.

Daniël_san
11 augustus 2004, 14:26
...maar niemand weet hoeveel de G-30 normaal gesproken nieuw kost? :razz:

Een G40 kost 700 dus een G30 zal rond de 600-650 zitten denk ik :roll:

cosmos
12 augustus 2004, 22:05
Ik kan me voorstellen dat Ovation fijn is als je heel veel te maken hebt met feedback vanuit je monitor ofzo. Maar ik vind ze echt niet geweldig klinken, het voelt ook meer aan als een electrische gitaar met een acoustisch geluid. Je hebt geen "body" in handen naar mijn idee. Ik ben erg gecharmeerd van Crafter, echt een goed geluid voor een fatsoenlijke prijs. Takamine is zó overgewaardeerd. Echt geen slecht geluid, maar alleen als je de hele dure versies koopt.

Svenson
12 augustus 2004, 23:42
Kijk een cort gitaar kost 217 euro gemiddeld maar heeft kwaliteit van een gitaar van wel 700 euro, je betaald meestal te veel voor wat je krijgt.
als je echt een perfect gitaartje wilt ga dan naar je muziekwinkel en bestel de Cort 70 E. voor maar 217 euro heb je een hele goeie kwalitief gitaartje die een perfecte geluid hebben.

Je kunt natuurlijk ook overdrijven.. Laat me raden, je hebt zelf een Cort 70 E? Ik zou gewoon proberen een mooie 2ehands te vinden, iets in de richting van Fender DG series of een mooie Alvarez.

MonkeyFace
28 augustus 2004, 15:13
ik heb zelf een Crafter D6N, heb dezelfde met pickup ook bespeeld, en ben de trotse bezitter van een Ovation Elite.

Als je alleen ingeplugd op dat ding gaat spelen zou ik voor de ovation gaan. Deze klinken perfect uitgebalanceerd en zijn ideaal voor ingeplugd werk.
Als je een crafter neemt, ga dan bij voorkeur voor de GA en GAE serie. Deze hebben een body met minder mid, waardoor de klank een stuk gebalanceerder is. Je hebt dan ook minder last van feedback.

Ik vind persoonlijk de GAE15/N erg mooi, ook qua geluid. Door de solid cedar top klinkt dit type erg mooi :)

Carlos SanTuna
31 augustus 2004, 16:43
Ik heb niet zo lang geleden een Lag (een Estivia Dreadnought Elektro/Cutaway) gekocht. Niet zo'n bekend merk, maar hij speelt supersoepel en de klank vind ik zowel akoestisch als versterkt echt geweldig. Hij kostte € 599,- en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Kan ik je aanraden!

Who
15 september 2004, 18:46
Kijk eens rond op www.tanglewoodguitars.co.uk, prima gitaren voor een leuke prijs!!

tillens
20 september 2004, 19:34
Hallo Nirvana, en heb je al een keuze kunnen maken. zoals andere forummers ook al opmerkten, zijn inderdaad de takamines en yamaha's vrij goed. de cpx serie is best fraai. Overigens denk ik niet dat je de sound van bijvoorbeeld de goo goo dolls er mee krijgt..Dat zijn namelijk guilds, en die zijn iets duurder dan jouw genoemde budget. Ik zelf ben ook op zoek naar een dergelijke gitaar, en heb gekeken naar de takamine 523sc en de yamaha cpx 5(?), en vond het eigenlijk moeilijk om te kiezen. jullie nog ervaringen met deze gitaren?

Peter


for sale; ibanez fl301
vox cambridge twin reverb
marshall 4*10 cabinet