PDA

View Full Version : koploos !!!!!



anoniem
3 mei 2001, 21:22
Sinds kort, na aankoop van een steinberger spirit ben ik helemaal om: koploos, koploos, KOPLOOS !!!! Kijk even naar de onderhond:
http://www.members.tripodnet.nl/onderhond voor ervaring met musicyo, recensies van de spirit en een manier om er eentje te kopen zonder creditcard, zonder internet.
Basgitaristen aller landen: verenigt U KOPLOOS !!!!!!!!

Ibanez
14 juli 2001, 16:04
bla

Ic3gl0vE
8 september 2001, 13:22
Op 2001-07-14 16:04, schreef Ibanez:
bla


hahahah

anoniem
14 september 2001, 13:20
JEzus man, WAAR is je kop? Hoe kun je dat nu doen! Dat heeft geen klank, geen uitstraling geen passie meer man. Argh....

anoniem
15 september 2001, 20:07
Eerst proberen en beluisteren, dan pas gaan zeuren lijkt me de correcte volgorde.
Goed afgesteld en goed besnaard klinken zelfs de goedkope steinbergers (nu trouwens al rond de 1200 piek) beter dan elke willekeurige andere bas rond de 1500 gulden.
Met een paar nieuwe actieve EMG's erop laat je precisions, jazz'ers en andere dino's ver, ver achter je, niet alleen qua sound, maar ook qua uitstraling. De ooit per ongeluk in 1951 ofzo bedachte oervorm hebben we ondertussen lang genoeg gezien, lijkt me.

anoniem
20 september 2001, 19:56
Tja, zo zie je maar dat ieder z'n eigen smaak heeft. Ik vindt koploos niet echt lekker smaken.

Ibanez
23 september 2001, 15:13
koploze gitaren zien er niet uit.

anoniem
25 september 2001, 19:13
Wat zijn er toch een bekrompen figuren!
Als je het belangrijker vindt dat het er mooi uitziet, dan zou je je wellicht meer zorgen moeten maken over de kop die boven je bas hangt.

Master Tinuzzz
2 oktober 2001, 15:43
Tja, mijn kop ziet er misschien niet uit, maar mijn bas moet een kop hebben. Ik vind het niet mooi en het staat erg nep. Beetje design moet kunnen, maar laat de bas, de bas ja!!!!

Schizo
4 oktober 2001, 14:41
sorry hoor maar zonder een kop op je bas zie je er tijdens een optreden of zo niet uit
het is een gedeelte van je uitstraling daarom hebben basgitaren ook grotere koppen dan gewone gitaren

anoniem
9 oktober 2001, 09:32
Laat de bas de bas? Koop dan een tuba, een contrabas of wat anders maar geen elektrische basgitaar, die sinds 1951 bestaat en maar tweemaal echt verbeterd is: van p naar j, en vervolgens naar s(teinberger).

BRiet
26 november 2001, 22:42
hmm, volgens mij is dit meer reclame voor een website, dan reclame voor een koploze bas....

AllodoX
5 december 2001, 13:26
http://www.basslab.de maakt anders kwalitatief ZEER goede bassgitaren.. 100 % kunststof..

Demon's Eye
12 december 2001, 17:15
Zonder kop kan echt niet. Je gaat toch ook niet zonder ... naar de hoeren!

bakkerbas
13 december 2001, 20:50
Ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien als een koploze basgitaar, doet me denken aan de periode van Top-Pop in zijn laatste jaren met van die glitter/disco bandjes waarvan de toetsenist ook nog eens met een keyboard om zijn nek staat te friemelen alsof-ie gitaar speelt, nee een basgitaar heeft een kop! Basta!!!

Jos the BassBoss
5 januari 2002, 02:19
Het maakt mij niets uit op wat voor bas iemand speelt. Koploos, fretloos, snaarloos. Waar het natuurlijk om gaat is wat je doet op je bas en hoe je het goed kan laten klinken. Koploos neemt wel verdomd handig mee in zijn kleine kistje. Ik speel nog steeds een FJB. Zijn er ook 5-snarige koplozen? Die zou ik wel eens willen proberen (De website doet het trouwens niet als ik erop klik)

Sjaakmat
1 februari 2003, 22:45
Ik zou verschrikkelijk uit balans zijn.
ik ben namelijk erg zware bassen gewend...

basswasp
2 februari 2003, 09:11
...beetje oude topic om nu nog op te reageren...

dikkie dik
2 februari 2003, 12:14
een beetje????? woehahaha. :grin:

basswasp
2 februari 2003, 12:27
Nouja... een jaar oud dan... maar 'k heb 't ook weleens gezien dat mensen 2.5 jaar ouwe koeien uit de sloot zaten te halen...

jaalst
2 februari 2003, 12:28
Ik heb een slapper 5 string laten bouwen, deze kostte toen 6.500,- DM
Deze bas is koploos.
Een graphite hals, 2 bartolini's, swampash en maple body.
Wie dit instrument zou horen is meteen af van zijn vooroordelen wat betreft KOPLOOS!!!

Mensen die dit afkraken omdat ze het niet vinden uitzien...deze mensen zijn koploos!

Het stuk snaarspanning wat je hebt als je een bas met kop hebt, die ben je kwijt.
Dit is een voordeel in je spel.

Dat gezeur over klank is onzin...PURE BULLSHIT!!!!

Mensen die kritiek geven...oke...maar eerst veel lezen, lezen en oefenen.
Als je geluk hebt komt er een dag in je leven dat je zo'n uitspraken kunt onderbouwen met kennis.
En niet alleen maar iets zegt omdat het uiterlijk niet jouw stijl is.
Dus tot die tijd....gewoon geen kritiek geven!!!!




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jaalst op 2003-02-02 12:29 ]</font>

bassopotmus
2 februari 2003, 12:38
nja zal wel te modern voor ons zijn denk ik dan..

dikkie dik
2 februari 2003, 12:43
ik heb headless nog nooit mooi gevonden, het ziet er ook on-stage helemaal niet uit. kortom gewoon met een kop nemen. een kip zonder kop ziet er toch ook niet uit :wink:

jaalst
3 februari 2003, 11:08
Een kip zonder kop ziet even klote uit als een kip MET kop...die beesten zijn gewoon oerlelijk!!!!

Een bas is vaak een kwestie van smaak....klopt.
Echter zijn er een aantal voordelen aan headless t.o.v. de conventionlene stemschroeven.

Ik speel op een fretless bas met kop en een 5 snarige slapper zonder kop.

headless blijft (al houd je hem onder water) gewoon perfect in stemming....al doe je aan 100 meter stringbending met hordes!!!!
Mits je een kwalitatief goed instrument hebt natuurlijk!!!
Vraag is ook of het goed moet uitzien op de buhne...of dat het goed moet klinken...
Ik speel op de buhne niet voor het uiterlijk maar op de manier waarop alles het beste klinkt.
Vooral omdat ik fusion-funck speel is van belang dat ik me goed voel bij het instrument, en er zeker niet aan denk hoe het allemaal het beste uitziet.
Als je dat belangrijk vind moet je een groepje oprichten als Boyzone of zo!!!

Een headless mist een stuk snaarspanning, het betreft het stuk snaar achter de kam, tot het stemmechaniek!
Wanneer je anderhalve toon wilt benden, dan is het meegenomen dat je alleen maar met de spanning te maken hebt vanaf de kam, niet met dat stuk snaar erachter!
Zo wordt het minder zwaar.
Tis puur een kwestie van wat je lekker vind....de ene houdt van...nou je wet wel!!!

basswasp
3 februari 2003, 14:20
'k heb een goedkope Yamaha bass met kop en die kan je 2 weken niet stemmen om er vervolgens een half uur door de regen met die bass op je rug te gaan fietsen en dan is ie echt nauwelijks vals :smile:

telecastermaster
3 februari 2003, 16:30
Lief anoniempje: I love you! Nou ja, het hoofdloze concept eigenlijk.
Uit een eerdere reactie van mij hier mijn bijdrage:

"Zal ik dan maar een doekje opendoen over de voordelen van het headless concept?? Hoewel ik nooit op een headless bas gespeeld heb heb ik zelf wel 2 headless gitaren (3e is besteld).

Om te beginnen is de balans van het instrument uitzonderlijk goed. Vooral op een bas kan dit wel eens wat minder zijn. Bovendien stoot je je hoofd niet :smile:. De kortere hals geeft je dus ook wat meer bewegingsruimte. Handig op kleine podia, dus. Verder schijnen de orginele Steinberger erg goede instrumenten te zijn, die geen dode plekken op de hals hebben. Dit wordt echter doorgaans toegeschreven aan de hals van grafiet. Ik weet dus niet of dit geldt voor houten halzen. Verder zijn de hogere regionen zeer, maar dan ook zeer goed bereikbaar. (met een bas zowiezo al ietsjes makkelijker dan met een gitaar door de langere hals). Verder is het vervangen van snaren een verademing!!! Het dubbel ball end suysteem werkt voortreffelijk. nooit meer friemelen met zo'n snaar. Het kost je ca. 30 seconden om een snaar te verwisselen!!!!! Je kunt gemakkelijk binnen de tijd van 1 nummer een snaar breken en vervangen door een ander. Blijft bovendien zeer goed 'in tune'. De gitaar versie hebben bovendien nog een tremolo constructie die tot de beste in de business behoort (beter dan floyd rose c.s.). De instrumenten hebben hebben een sustain die je niet zo verwachten van zo'n klein ding.
Ik vindt de gitaar versie tot het best doordachte ontwerp behoren. Een uitstekend geval van goede industriele vormgeving en uitstekende functionaliteit.
Had ik het verder al over mobiliteit gehad in je gigbag?? De bas is zo groot als een gitaar en weegt ook zoiets. De gitaar versie ietsjes groter dan een viool!!!
Bovendien staat ie rechtop zonder standaard zonder om te flikkeren. Het hoofdloos spelen vergt echter toch een beetje gewenning maar is een 'joy forever'.

Jammer dat Leo Fender hier niet aan gedacht had anders was dit helemaal geen issue geweest en speelde iedereen hoofdloos.

mijn 2 eurocent"

bassopotmus
3 februari 2003, 18:35
gelukkig had Leo Fender stijl denk ik dan, zie de Jazz..mooi toch?