PDA

View Full Version : Zweterige handen



Borisbecker
17 april 2004, 03:37
Als ik een tijdje aan het spelen ben beginnen mijn handen na een tijdje te zwete.Kan dit later problemen opleveren of is dit normaal?

Iced Dragon
17 april 2004, 08:06
zorg dat je niet uitdroogt... da's al :D
zweten is wel gezond, verwijdert een hoop afvalstoffen... :roll:

maar da was de bedoeling niet zeker? :wink:

hoofd
17 april 2004, 12:10
Er is in het verleden wel een topic over geweest, met de zoekfunctie kom je er vast wel op (met ook wat tips om het tegen te gaan).

De problemen lijken mij dat het kut speelt en je snaren eraan gaan.

Sir Peckerkäse
18 april 2004, 20:10
misschien een doekje erbij houden als je speelt :???:

Paultje-k
19 april 2004, 18:21
Ik vind zweterige handen juist lekker spelen
maarjah ik ben gewoon een en al raar :roll:

THW
21 april 2004, 09:43
als je zweterige handen heb kan je wel sneller overje snaren heen gaan, maar het resultaat is kut:
je gaat 10 keer naast de naat die je wil

Maare ff ontopic: er zijn nu ook zweet bandjes voor je vingers kan je misschien proberen

BlackSun
21 april 2004, 09:59
Kep et zelfde probleem...zit ik rustig op mn kamertje te plingelen is er niet veel aan de hand. Speel ik in bandsituatie dan lijkt de onderlichaamse waterval los te breken en benik eens lekker mijn hals aan het 'inzweten'. Speelt trouwens wel veel kutter dan :(
Ik heb er nog niks tegen gevonden, maar wat ik doe is gewoon doekje erbij, en na elk nummer even goed je hals + handen afvegen.

slayurrr
21 april 2004, 12:40
Ik heb er ook last van, maar het boeit me niet echt. Als ik met een band speel was ik me handen ff goed voordat ik ga spelen, dan valt het zweten nog wel mee bij mij.

Anavrin
21 april 2004, 13:58
het enige irritante zweet tijdens het spelen, vind ik als m'n rechtse pols helemaal aan de body plakt. Dat begint allemaal te schuren en te irriteren, en daarom speel ik tegenwoordig met 2 zweetbandjes om m'n pols:
http://www.mcgyvers.demon.nl/images/dvd/3thierryjimmy.jpg
ja, het is een bassist...

Richwoodje
22 april 2004, 16:11
Ik heb ook het idee dat veel zweet nogal slecht is voor de snaren :razz:

Shaggy
8 mei 2004, 14:50
Talkpoeder helpt daartegen heel goed.

Als je snel en veel zweet dan roesten je snaren sneller en dat is ook wel jammer natuurlijk
Misschien ben je sneller nerveus of opgewonden. In dat geval => minder koffie drinken :D

Negative K3 fan
8 mei 2004, 14:51
het enige irritante zweet tijdens het spelen, vind ik als m'n rechtse pols helemaal aan de body plakt. Dat begint allemaal te schuren en te irriteren, en daarom speel ik tegenwoordig met 2 zweetbandjes om m'n pols:
http://www.mcgyvers.demon.nl/images/dvd/3thierryjimmy.jpg
ja, het is een bassist...

moet je eens met je vingers gaan spelen, nog goed voor de tooooon ook.

dejohan
27 mei 2004, 16:31
Zweetbandjes zijn echt een must, vooral als je live gaat spelen.

Dus, onthoud: ZWEETBANDJES KOPEN!

Lahoeda
29 mei 2004, 17:37
Elke dag een paar druppeltjes citroensap, wedden dat het minder word.

defecto
29 mei 2004, 19:42
Drinken neem ik aan?

schaap
29 mei 2004, 20:06
Nee op je handen 8-)