PDA

View Full Version : Proefopnames voor optreden



Mitch
28 maart 2002, 23:36
Vooruit dan maar ! Als toch iedereen hier met de billen bloot gaat kunnen wij dat ook best doen :grin:

Ik speel sinds september in een bandje dat Join the Grid heet; voorlopig nog covers, maar er wordt druk gewerkt aan eigen materiaal.

De band bestaat al langer, maar kwam door wisselende bezettingen nooit helemaal van de grond. Momenteel begint het er dus aardig op te lijken ! Over een goeie week hebben we ons eerste optreden, waarvoor we al (voor de nodige zelfkritiek) een aantal opnames gemaakt hebben. Op de site http://www.join-the-grid.nl zijn onder het kopje "Listen to Join the Grid" verschillende nummers te downloaden. (Geen directe link, sorry!)
Vooral Baba (Alannis Morissette) en Brain Tag (Bettie Serveert) zijn vrij aardig.

Maar goed: een ieder met kritiek (posi/nega) kan wat melden !

sebass
29 maart 2002, 00:11
Het klinkt wel goed. Het zou misschien mooi zijn als er bij de zang een kleine beetje reverb wordt bijgegooid. Het is even een kwestie van afstellen en balanceren dan zal het zeer goed klinken denk ik. De capaciteiten zijn er wel, denk ik. Ik vind het soms allemaal iets te treble klinken. Iets te schel zeg maar. Maarja ik houd van het warme smoothe akoestische geluid in een grote hal maarja het blijft subjectief he.

Echoes
29 maart 2002, 12:02
wil niet altijd negatief over komen, maar zit weinig actie in de liedjes. Heb er paar geluisterd. Zit weinig pit in. En de zangeres vind ik persoonlijk ook niet zo'n mooie stem hebben. Dus ik zou wat vlottere liedjes kiezen om te coveren....
maarja wie ben ik :smile: hoop dat je er wat aan hebt.

Kitaarhiero
29 maart 2002, 17:30
heej, jullie zangeres klinkt als een vrouwelijke Robert plant (zoals plant zingt op Kashmir zingt zij op Baba :wink:)
best wel goeie shit.

Mitch
29 maart 2002, 19:26
Als enorm Led Zeppelin liefhebber ben ik mede namens Ingrid natuurlijk erg blij met deze opmerking :smile:

Over het tempo: is helemaal waar. Onze kracht ligt in iets rustiger gespeelde nummers, of, beter gezegd, vlottere nummers worden steeds een zootje :grin:

Dan dus maar iets minder tempowisseling en een redelijk optreden, dachten wij !

Mitch
6 april 2002, 21:14
Oké dan ! Gisteravond optreden gehad, eerste geworden en daarmee een volle dag studiotijd gewonnen :grin:

Kitaarhiero
7 april 2002, 15:22
Kewl!

Echoes
7 april 2002, 16:43
toppie man :0)