PDA

View Full Version : Mediterranean Sundance



sebass
28 maart 2002, 23:08
Wie weet op wat voor gitaar dit wordt gespeeld. Het klinkt erg akoestisch dus ik zou zeggen spaans, maar is het mogelijk om alternate picking te doen op een klassieke gitaar. Ik speel het lied nu op een western en dat is verdomd lastig, en mijn spaanse gaat qua fretten niet hoog genoeg dus het lijkt me sterk dat hij daarop speelt. Oh ja het lied is van Al DiMeola en hij speelt het samen met Paco DeLucia.

Jimi Hendrix
29 maart 2002, 10:04
Die Al speelt op een ovation.

sebass
29 maart 2002, 13:39
Aha. Ja het klinkt wel zo inderdaad. Maar hij gebruikt ook electrische gitaren maar niet voor dat nummer lijkt me. Dan vraag ik me toch af of hij alternate picking doet of klassiek tremelo (zo heet dat toch?) ik denk zelf alternate picking want volgens mij speelt Al niet zonder plectrum. Het is in ieder geval een heel mooi lied. Ik zou willen dat ik ook zulke nummers kon componeren :sad:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sebass op 2002-03-29 12:39 ]</font>

Ray
29 maart 2002, 14:03
En die Paco speelt op een klassiek/flamenco gitaar

Ibanez2001
21 mei 2002, 13:09
Het blijft een van de weinige spaanse nummers die ik nog speel, toch vind ik het echt fantastisch, ook om te horen alleen al.

The Gibsonman
10 oktober 2002, 19:04
Al speelt op een ovation custom legend en Paco op een conde hermanos.
Al doet in dit nummer alles met alternate picking.
tegenwoordig speelt hij wel met zijn vingers maar alleen op een nylonsnarige gitaar