PDA

View Full Version : mooie rack update (met foto`s)



skabouter
16 april 2004, 15:52
jeeee, mijn rack heeft een 4 voudige update. deze 4 dingen zijn al een tijdje gaande, en heb ik niet gepost, maar hier is alles in 1 keer.

update 1 is een kitty hawk quattro preamp. geruild voor mijn oude GX-700, met de intentie die later weer terug te kopen. het was wel een voordelige ruil.

update 2 is een nieuwe Boss GX-700. gekocht voor maar 175 euro.

update 3 is toevoeging van een blindplate met een Pickholder erop, en een ampswitcher die ik zelf ingebouwd heb. is wel mooi gelukt vidn ik, en zeer praktisch.

update 4 is een G-major, en wel voor SLECHTS 275 euro :) :) :)
(met grote dank aan Mark S.) hij mist alleen 1 van de parameters control ringen, maar ik krijg waarschijnlijk een nieuwe, van TC-electronics

hier zijn dan de pics.
ik heb het opgegeven de post realtime te posten, dat lukt toch nooit door dat webshots gezeik, dus hier zijn de links naar de pics . klik erop, en gij zult het licht zien :)

http://community.webshots.com/photo/81290093/134739617OQftCO
http://community.webshots.com/photo/81290093/134739798Nlifup
http://community.webshots.com/photo/81290093/134741162TuBlrA
http://community.webshots.com/photo/81290093/134740975GNsRJZ

mijn gebruiksmethoden zijn wat raar. het rack huist dus zowel de preamp als de FX`s en alles is schakelbaar via de FC-200 midicontroller (ook de 4 kanaals preamp, mbv de ampswitcher). zo krijg ik als het ware "mijn sound". en het hele zootje pleur ik rechtsstreeks in de lo input van de jcm800. met de EQ instellingen neutraal. De Marshall doet dus niets meer dan het geluid versterken dat in het rack "gefabriceerd" wordt. het klinkt misschien wat raar, maar geloof me, het klinkt PERFECT !! :)
en nee, ik ga geen poweramp kopen, ECHT NIET :)

mijn rig is nu zo goed als af, en compleet. opzich is een G-force ipv de major wel aantrekkelijk. maar zover is het nog lang niet. voorlopig is het mooi zat zo, en krijg ik prima sounds :)

ik dank u voor uw aandacht :)

(voor meer pics van mijn amps, gitaren etc, zie: http://community.webshots.com/user/skabouter )[/img]

Iced Dragon
16 april 2004, 16:00
aaaarghs
sadist :wink:

BlackSun
16 april 2004, 16:56
Die eendjes doen et em :-D
Gaaf rack man!

BramVersteeg
16 april 2004, 18:34
Stoer rack ska! Dat doe je goed met die G-major. :cool:
Als je echt tevreden bent kun je misschien de top met het rack in flightcase laten bouwen. Heb je alles in een en hoef je alleen je speaker aan te sluiten. Wil ik ook ooit nog eens doen.
Veel speelplezier!

Iced Dragon
16 april 2004, 22:06
'k veronderstel dat die boss fx zijn?

waarvoor gebruik je de boss en waarvoor de g-major?

en blijkbaar is de g-major de g-force aan het inhalen dus is het niet echt de moeite om over te stappen.

srv-man
16 april 2004, 22:55
Ziet er goed uit hoor skabouter, het begint er al op te lijken. Die Quattro heb ik ook gehad en in mijn oren haalt hij het niet bij de Hafler, maar zoals altijd is smaak persoonlijk.


en het hele zootje pleur ik rechtsstreeks in de lo input van de jcm800. met de EQ instellingen neutraal. De Marshall doet dus niets meer dan het geluid versterken dat in het rack "gefabriceerd" wordt. het klinkt misschien wat raar, maar geloof me, het klinkt PERFECT !! :)
en nee, ik ga geen poweramp kopen, ECHT NIET :)


ECHT WEL, let maar op. :-D Sluit je rack eens aan op een VHT eindtrap en het begrip perfect krijgt een nieuwe betekenis voor je.

skabouter
17 april 2004, 02:19
'k veronderstel dat die boss fx zijn?

waarvoor gebruik je de boss en waarvoor de g-major?

en blijkbaar is de g-major de g-force aan het inhalen dus is het niet echt de moeite om over te stappen.

de boss is inderdaad FX`s. heeft ook preamps, cab sims en meer gein, maar das voor mij niet nodig.
de G-major gebruik ik voor de meeste modulatie FX`s. en de GX voor pre-preamp FX`s zoals wah en compressor. maar ook de filters van de G-major vind ik wel leuk. door het in een schakelbare loop te plaatsen kan ik de plaats bepalen waar ik wat wil hebben.
ook grapjes als double delays en FX over FX (GX over G-m) kan ik nu proberen, maar daar moet ik nog wat mee experimenteren.

skabouter
17 april 2004, 02:26
Ziet er goed uit hoor skabouter, het begint er al op te lijken. Die Quattro heb ik ook gehad en in mijn oren haalt hij het niet bij de Hafler, maar zoals altijd is smaak persoonlijk.

ECHT WEL, let maar op. :-D Sluit je rack eens aan op een VHT eindtrap en het begrip perfect krijgt een nieuwe betekenis voor je.

nee, het is echt niet de bedoeling. uiteindelijk wil ik eigenlijk van die preamps af, en gewoon een mooie veelzijdige scheurtop (niet een one channel jcm800 dus). zo kan ik de basic sounds uit de top halen, en de FX`s uit het rack. maar zoiets kost geld, en het is nog even sparen voor me. maar daar begin ik nu aan. de Engl Powerball staat hoog op het lijstje. maar vandaar dat ik niet aan een Poweramp ga.

ja, de TG klinkt veel beter dan de Kitty hawk. maar ik hield wat geld over aan deze deal, en veeeeel slechter is kitty hawk niet, het klinkt prima. bovendien is de kitty hawk met 4 kanalen di-rect makkelijk te schakelen via een ampswitcher, en de TG moet een verbouwinkje daarvoor hebben. en neemt veel rackspace in. bovendien is het toch maar tijdelijk, tot ik een goede veelzijdige scheurtop heb, dan mag de preamp dus weg.

en ja, de Hafler Triple Giant staat dus nu te koop !! vrijwilligers ? of moet ik iemand aanwijzen :D :D

Mark S
17 april 2004, 09:28
Vet rekkie hoor!

Ik heb trouwens die Kitty Quattro ook en neem 'm al jaren mee als back-up! Die Hafler TG ken ik niet maar de Quattro kickt zeker de butts van de de duurdere Koch Pedaltone en de M/B V-Twin...

en over die prijs: ach, ik heb m'n schaapjes al op het droge :wink:









was dat maar waar...

srv-man
17 april 2004, 09:36
nee, het is echt niet de bedoeling. uiteindelijk wil ik eigenlijk van die preamps af, en gewoon een mooie veelzijdige scheurtop (niet een one channel jcm800 dus). zo kan ik de basic sounds uit de top halen, en de FX`s uit het rack. maar zoiets kost geld, en het is nog even sparen voor me. maar daar begin ik nu aan. de Engl Powerball staat hoog op het lijstje. maar vandaar dat ik niet aan een Poweramp ga.

en ja, de Hafler Triple Giant staat dus nu te koop !! vrijwilligers ? of moet ik iemand aanwijzen :D :D

Tja, als het zo in elkaar zit, had ik maar gelijk doorgegaan voor een vette top en geen tussenrackje aangeschaft. De GMajor blijft natuurlijk wel een koopje.

BLOK182
17 april 2004, 12:38
Ziet der gaaf uit ska! Uiteraard verwacht ik z.s.m clips van hoe het nu allemaal klinkt :D

skabouter
17 april 2004, 15:51
nee, het is echt niet de bedoeling. uiteindelijk wil ik eigenlijk van die preamps af, en gewoon een mooie veelzijdige scheurtop (niet een one channel jcm800 dus). zo kan ik de basic sounds uit de top halen, en de FX`s uit het rack. maar zoiets kost geld, en het is nog even sparen voor me. maar daar begin ik nu aan. de Engl Powerball staat hoog op het lijstje. maar vandaar dat ik niet aan een Poweramp ga.

en ja, de Hafler Triple Giant staat dus nu te koop !! vrijwilligers ? of moet ik iemand aanwijzen :D :D

Tja, als het zo in elkaar zit, had ik maar gelijk doorgegaan voor een vette top en geen tussenrackje aangeschaft. De GMajor blijft natuurlijk wel een koopje.

achja, ik vond het zo wel leuk. nu heb ik ook wat preamp ervaring (inmiddels 3 stuks gehad). en anders had ik ook geen FX`s gehad, he.
nu heb ik de FX`s en de scheur. alleen die kan nog verbeterd worden door een goede top waarschijnlijk. maar opzich is het al wel goed. net meegeoefend. top sound :) ruige scheur, zowel voor metal als punk. en komt tering goed door de mix heen. en de FX doen het ook lekker erbij.

Blok, ik kan nog geen (goede) geluidsopnames maken. alleen met de kwaliteit die ik eerder liet horen, maarja. dan is het niet te horen of ik met enmarshall VS of dit speel..........

Braindead
2 mei 2004, 17:44
Gebruik je dus de Kitty Hawk als preamp en dan via de in put van de JCM 800? Heb je dan niet 2 preamps achter elkaar?
Heb je al eens via de return van je JCM 800 geprobeerd?

amon
2 mei 2004, 18:06
je houd van lampjes, das duidelijk, maar hebben die dingen ook nog nut? ik bedoel dat onderste, volumemetertje...

of gewoon voor de sier...? :D

Stitch
4 mei 2004, 17:27
WOW DAMMIT! Nice way to go m8!



BTW wat weegt het hele zooitje nu??? :cool: