PDA

View Full Version : Joe Perry



stinkhippie
28 maart 2002, 22:20
mensen ff oplette, zet die oogkleppen effe af en luister waar Slash alles vandaan gejat heeft. Koop Rocks en luister naar Combination en Nobody's Fault en Rats In The Cellar. Think About It op Night In The Ruts is ook een goed voorbeeld om ff de onwetenden onder ons ff wat bij te brengen.Train Kept A Rollin' van Get Your Wings. Lord Of The Thighs van Live! Bootleg.

PeArLjAm
28 maart 2002, 22:25
Is dat niet die gozer van Aerosmith??

stinkhippie
28 maart 2002, 23:05
ja en hij is erg goed
alleen weten de meeste mensen dat niet

sebass
28 maart 2002, 23:11
Klopt hij wordt een beetje ondergewaardeerd. Hij staat ook in de hall of fame van rock legends en toch zullen veel mensen hem niet kennen. Ik heb me nooit echt in hem verdiept en aerosmith luister ik ook bijna nooit, maar ik heb wel gezien dat die gast een mooie gretch heeft. Oef.

stinkhippie
28 maart 2002, 23:25
de meeste mensen zijn vergeten dat Aerosmith vroeger in de jaren 70 een knetterharde funk rock'n'roll band waren.
Ik wordt ook doodziek van mensen die constant komen aandragen met het gezeur van:"Ja Cryin' enzo, nee niet leuk, erg slecht, erg commercieel, blablabla"
Boeie, zolang ze maar een flink wat oude nummer spelen bij hun concerten vind ik het prima.(en dat doen ze gelukkig ook)

albums om te checken

Aerosmith
Get Your Wings
Toys In The Attic
Rocks
Night In The Ruts

stinkhippie
28 maart 2002, 23:27
vergeet ik trouwens ook de 100% intense nummer op Pump, Love in an elevator, Monkey On My Back en VoodoomedicineMan

PeArLjAm
29 maart 2002, 09:46
Zag laatst een concert van ze op tmf, een weekend special was het geloof ik. Ja die gast kon aardig gitaar spelen ook. Viel me wel mee, ik dacht altijd dat aerosmith een zeikbandje was maar ja dat valt opzich wel mee. Mooie gitaren heeft die gast trouwens..

stinkhippie
29 maart 2002, 12:25
Ja daar wordt ik altijd zo pissig van, mensen hebben altijd hun mening klaar over Aerosmith terwijl ze nooit de goeie shit hebben gehoord.

Kitaarhiero
29 maart 2002, 14:15
Wah... ik vind walk this way echt een geweldig nummer, maar verder hoor ik wienig van ze, alleen maar die ballads die ze als singles uitbrengen, en die vind ik maar matig. ballads zijn sowieso vervelend.

PeArLjAm
29 maart 2002, 16:41
Nee hoor je hebt ook wel goeie ballads, alleen die aerosmith uitbrengt vind ik inderdaad vaak wel erg slijmerig..

Kitaarhiero
29 maart 2002, 17:22
Nou ja... de enige ballad die ik een beetje goed vind is "good beye to romance" van Ozzy osbourne.

stinkhippie
29 maart 2002, 18:17
ik zeg toch:"Kijk ff in me discography!"
potverdikkeme!tjemigdepemigmozeskriebel

Is Dream On zo vervelend dan?

rockandsoccer
30 maart 2002, 13:37
Precies dream on vind ik hun beste nummer , niet echt rock-getint maar gewoon zo'n scorpions achtige ballad met een goede tekst.
Joe Perry is inderdaad relatief onbekend terwijl hij toch de voorloper is van slash.

Het is zelfs zo dat slash zijn droomgitaar de les paul van Perry was toendertijd.
Joe Perry is trouwens ook heel nauw bevriend met Jimmy Page en Aerosmith heeft Led Zeppelin dan ook heel hoog zitten wat betreft hun grote voorbeeld. Ik heb een stuk video trouwens van de Rock 'n Roll hall of fame 1995. Waar Joe Perry en Steven Tyler twee nummers doen met Led Zeppelin. Ook zie je de Allman Brothers band die vroeger Duane Allman als Leadgitarist had maar na zijn dood heeft Dickey Betts die rol overgenomen , weet niet of men hem hier kent maar die vent kan ook erg goed spelen. Luister maar es naar One way out of Jessica lekkere nummers!!!

Classic Rock never dies guys!!

brookhuis4
15 juli 2002, 02:01
Joe Perry heeft ook goed naar Jimmy Page
geluisterd en gekeken....
Toch schat ik Jimmy wel ff wat hoger in.
Aerosmith is wel een lekker bandje trouwens,
een keer gezien met monsters of rock ( white-
snake was headliner ). Wat mijn mening betreft hebben zij die dag iedereen weggespeeld ( ja ook witte snikkel ).....

Watti
15 juli 2002, 10:54
Joe Perry is te gek! In 1 woord rock 'n roll!!
Alleen valt het op dat hij Keith Richards na wil doen...(zoals Slash dingen van Joe jat, zo jat Joe de dingen van Keith)->en zo jat Keith weer van Chuck Berry.
Er wordt dus veel gejat maar dat geeft niet want het ROCKT!!!

stinkhippie
15 juli 2002, 11:08
Ik zelf vind de gitarist waar Joe nog het meest van in de buurt komt is Jeff Beck(de rockjaren althans van Jeff Beck)
Keith Richards? Nah, niet echt....
Jimmy Page? Die heeft geen walk this way riff geschreven, en de lick van Whole Lotta Love komt niet van hemzelf....

Thomasvv
15 juli 2002, 20:47
Ik ben ook grooot fan van Aerosmith en zeker ook van Joe. T schijnt dat hun volgende album wat meer blues georienteerd wordt. Wat meer zoals het ouwe werk hoop ik.... ben alvast benieuwd...

Iemand enig id of ze binnenkort de lage landen nog aandoen?

brookhuis4
17 juli 2002, 19:34
Op 2002-07-15 10:08, schreef stinkhippie:
Ik zelf vind de gitarist waar Joe nog het meest van in de buurt komt is Jeff Beck(de rockjaren althans van Jeff Beck)
Keith Richards? Nah, niet echt....
Jimmy Page? Die heeft geen walk this way riff geschreven, en de lick van Whole Lotta Love komt niet van hemzelf....

wat vind je van de immigrantsongriff dan en Kazhmir ( ook later weer gesampled door
zo'n klote rapband, kunnen ook niks zelf )???
zijn toch wel klassieke rifjes dacht ik zo.

Thomasvv
18 juli 2002, 00:52
Seker. kashmir is toen gecovered door Puff Daddy als Come With Me, maar Jimmy Page heeft wel alles zelf ingespeelt en ik vond het best wel een vet nummer :smile: Totdat ik het origineel hoorde, damn.. wat een relaxed nummer... Net zoals de rest van Led Zep..

Rocks
18 juli 2002, 16:05
Elke gitarist MOET het album ROCKS in huis hebben.Een van de beste rockalbums ooit!Joe Perry is zeker een topgitarist.Helemaal mee eens.Wat Aerosmith moet doen is hun huidige producer dumpen,want die nummers als girls of summer zijn super fucked up.Ze moeten gewoon weer met Jack Douglas werken en die zorgt wel dat de oude aerosmith weer naar boven komt die om zich heen trapt tegen alle heilige huisjes die er inmiddels weer zijn.Zij moeten de weg weer open trappen voor ons ECHTE rockers die weer eens kritiek gaan uiten op al die shit in de wereld i.p.v. de mening van een manager kopieren zodat je een zo wijd mogelijk publiek bedient.Kom op Aerosmith(niet dat ze dit ooit zullen lzen,maar ja.,..).Word wakker en KICK SOME FUCKIN' ASS!!!!!

Thomasvv
18 juli 2002, 19:27
Amen.

idd, Rocks is errug goed...Combination is echt een van de beste nummers die ik ken, Sick AS a Dog, Last Child, Nobody's Fault... oeh...

Toch vind ik Just Push Ply ook nog wel om aan te horen, dr zitten aardige dingetjes tussen, maar idd.. als ze nou hun ouwe producer zouden opzoeken... Trouwens, ik hoorde dat Bruce fairbairn overleden was (al een tiedje trug)?

Aerosmith --> Right in the Nuts

stinkhippie
19 juli 2002, 18:18
eindelijk eens mensen die weten waar ik het over heb!

Thomasvv
19 juli 2002, 23:56
:smile: Heeft er iemand iets van tabs ofzo van combination? K wil et graag gaan spelen, maar uitzoeken, nee da kannik nie :sad:

stinkhippie
20 juli 2002, 14:02
ik kan de tab wel voor je inscannen.
Inderdaad, die riffs en dat nummer zitten zo listig in elkaar(heroin talkin' there man) en die solo is ook ontzettend lastig omdattie constant in en uit de beat speelt.
ehm...
mail maar ff naar stinkhippy@hotmail.com

Thomasvv
20 juli 2002, 23:55
Trouwens, Brad Whitford en Tom Hamilton zijn IMHO nóg meer ondergewaardeerd dan Joe...

Brad is echt een heeeeeeel goeie gitarist, maar je komt em nergens tegen... En Tom, die gast kan echt zeer goed bassen, en't wordt steeds beter :smile: Coole gozer ook, erg droge humor hebt die gast :grin:

stinkhippie
21 juli 2002, 00:24
ja de hele band is echt fantastisch die lui horen gewoon bij elkaar.Samen vormen ze echt die ontzettende drive.
Brad's solo's zijn erg goed en de nummers van die hij schrijft zijn ook ontzettend sterk.(VoodooMedicineMan,Last Child,Nobody's Fault) En je hebt ook gelijk over Tom Hamilton,hij bast ontzettend goed op Young Lust en VooDooMedicineMan, hij is inderdaad steeds beter geworden.
En Joey Kramer is ook ontzettend goeie funkdrummer(maar goed, we zitten hier op een gitaarforum)

Thomasvv
21 juli 2002, 15:55
Psies :smile: Enniewee, het wordt weer eens tijd dat ze trug gaan naar de 70s :smile:

brookhuis4
22 juli 2002, 18:50
wie kent de video " Texasjam 1978 "
onwijs gaaf !!!!!!

stinkhippie
22 juli 2002, 21:04
nou nee, bedankt, dat is mij gewoon veeeeeeeel te slecht. Kunt echt merken dat ze daar helemaal fucked up zijn.
Ik kijk liever Donnington of Woodstock

Thomasvv
23 juli 2002, 00:50
Of Big Ones You Can Look At, en Pump, the makin of :smile: Die izjn ook kewl :grin:

Thomasvv
23 juli 2002, 00:52
Op 2002-03-28 21:20, schreef stinkhippie:
mensen ff oplette, zet die oogkleppen effe af en luister waar Slash alles vandaan gejat heeft.


Ik zie ook wel veel gelijkenissen: Meestal heeft Joe Les Pauls, zwarte krullen (nu dan ff kort), leren broek, Slash is af en toe net Joe :smile: En da's maar goe dook :smile: