PDA

View Full Version : rivera L412T speakerkast. hoe is deze onder de Marshall DSL?



diengeman
16 april 2004, 14:13
hoe klinkt de rivera L412T speakerkast onder een Marshall JCM2000 DSL100? kan je hier een mooi helder vintage geluid, lekkere rouwe crunch en lead uit krijgen?

diengeman
16 april 2004, 14:17
is deze goed voor bluesrock,rock, hardrock, enz? kan je hier de geluiden van acdc, zztop, status quo, deep pruple, led zeppelin, jimi hendrix, rolling stones, iron maiden, metallica uithalen, enz.? klinkt deze eigenlijk ook strak? ik geloof dat er celestion V30's in zitten.

andy
16 april 2004, 14:35
Ik ken de hele combinatie niet. De amp wel. Cab geen flauw idee. Maar wat ik er wel over kan vertellen dat je met die combinatie en een fatsoenlijke afstelling van je geluid de sound kunt vinden die je wilt.

Negative K3 fan
16 april 2004, 18:54
is deze goed voor bluesrock,rock, hardrock, enz? kan je hier de geluiden van acdc, zztop, status quo, deep pruple, led zeppelin, jimi hendrix, rolling stones, iron maiden, metallica uithalen, enz.? klinkt deze eigenlijk ook strak? ik geloof dat er celestion V30's in zitten.

wow, daar noem je wel een hele zooi bands die tonaal nogal uit elkaar liggen.

josh.vandenberg
16 april 2004, 19:19
voor ac dc moet je een 100 waatt jmp marshall hebben,angus speel t met300 watt tops ,maar die staat in madison squaire garden te spelen.Verder een gewone jcm 900 kast met Berken platen achterkant.

Zo kun je wel door blijven gaan,maar je moet een rockgeluid hebben, dan zou ik een ouderemarshall top nemen.Die dsl klinken veel te scherp.Die high gain dual reverb klinkt veel beter.Dat is veel meer een rocversterker als die dsl versterkers.Daar zit zo'n heel lelijk filterig bijgeluid bij

andy
16 april 2004, 19:29
Ik vind het eigenlijk een beetje onzin om te zeggen dat je per se DIE amp moet hebben om DAT geluid te krijgen. Ik geeft toe, elke amp heeft zo zijn karakter, maar je kunt met een goede afstelling en eventueel wat effecten een heel eind komen.
Met name beginnende gitaristen denken vaak dat ze met een bepaalde amp of gitaar DIE sound meteen hebben. Oefenen en afstellen van je geluid is belangrijker.

Matje
16 april 2004, 20:10
voor ac dc moet je een 100 waatt jmp marshall hebben,angus speel t met300 watt tops ,maar die staat in madison squaire garden te spelen.Verder een gewone jcm 900 kast met Berken platen achterkant.

Zo kun je wel door blijven gaan,maar je moet een rockgeluid hebben, dan zou ik een ouderemarshall top nemen.Die dsl klinken veel te scherp.Die high gain dual reverb klinkt veel beter.Dat is veel meer een rocversterker als die dsl versterkers.Daar zit zo'n heel lelijk filterig bijgeluid bij
angus gebruikt gewoon 100 watt plexis live hoor. En in de studio een JTM45.

Mark S
16 april 2004, 21:19
Ik vind het eigenlijk een beetje onzin om te zeggen dat je per se DIE amp moet hebben om DAT geluid te krijgen. Ik geeft toe, elke amp heeft zo zijn karakter, maar je kunt met een goede afstelling en eventueel wat effecten een heel eind komen.
Met name beginnende gitaristen denken vaak dat ze met een bepaalde amp of gitaar DIE sound meteen hebben. Oefenen en afstellen van je geluid is belangrijker.

+1

dat papegaai-gedoe over 'dit is te schel, dat is te dof, dit prikt niet door de mix heen' etc is echt flauwekul en heeft alles te maken met het slecht afstellen van je amp.Ik geef toe dat sommige amps lastig of helemaal niet goed af te stellen zijn maar met een eq'tje erbij (GE-7 b.v.) is er uit elke 'beetje' versterker een goed geluid te halen...

Jeroenvanhulsteijn
17 april 2004, 10:50
Misschien mag je de cab van Mark wel uitproberen :D

josh.vandenberg
17 april 2004, 13:00
angus gebruikt gewoon 100 watt plexis live hoor. En in de studio een JTM45.[/quote]

Daar zit je toch een beetje naast,hoor

Angus speelt live met speciaal voor hem gemaakte Marshalls van 350 watt,en hij gebruikt jmp 100 watt mastervolumes.

josh.vandenberg
17 april 2004, 13:06
Natuurlijk kun je uit elke versterker elk type geluid halen,maar het gaat om het karakter van't geluid. En dat is geen papegaaien gedoe,maar dat gaat om goede oren en krytisch zijn omtrend geluid.

En sommige mensen hebben dat en een heleboel mensen Gelukkig niet.

En het maakt een wereld van verschil of je op een jcm 800 of een boogietje staat te spelen.

Bij jcm 800 hoor en voel je buizen en bij veel versterkers helaas niet.

andy
17 april 2004, 16:25
Ik bedoel en ik denk Mark ook, dat veel beginnende gitaristen erg veel afschuiven op de apparatuur. Ik zal je een voorbeeld geven. Jaren geleden was ik met een een paar lui in een muziekzaak. Een van die gasten speelde over een Gibson the Paul, via een Boss pedaal over een Marshall JMP. Er kwam alleen maar een kutgeluid uit. Beweert 1 van hen dat de combinatie Marshall, Gibson, Boss niet ok is. :???: Ik heb jaren zelf vanwege geld gebrek over net niet gitaren en net niet amps gespeeld, maar ik wist toch door goed afstellen en mijn techniek beter te ontwikkelen een fatsoenlijk geluid neer te zetten.

josh.vandenberg
17 april 2004, 17:29
Natuurlijk,IK heb over een peavey bandit combootje gespeeld en daar speelde ik die toenmalige andere gitarist mee van 't podium.

Maar basic,zeg een jcm 800 of een andere Marshall of<daar speel ik nu mee>5150 original,is gewoon alles is goed.

Als je een gitarist met een slechte timing bent hoor je dat met goede spullen alleen beter.

Maar al die boetique hype is nix voor mij ,dat vind ik overgekwalificeerde, zogenaamd elitaire troep.Vaak ,als je het naast een goede Marshall zet ,redt het het nog geen eens.

Je zal mij alleen niet met transistor combootjes of modelleer garbage zien

cas121
18 april 2004, 01:12
Die high gain dual reverb klinkt veel beter

ik hoop dat je hier niet die jcm900 mee bedoelt want dan moet ik echt even omvallen van het lachen :lol: , wat een kutamp in verg met de dsl's

maar meer on topic, ik gebruik zelf oa een dsl50 over een engl kast met celest vint 60's erin, ook erg prettig.
heb trw wel het gevoel dat rechte kasten, dus niet slanted, wat meer basdruk geven...

andy
18 april 2004, 02:29
heb trw wel het gevoel dat rechte kasten, dus niet slanted, wat meer basdruk geven...

Heb ik ook. Daarom staat die rechte kast ook altijd onder. Gericht op het midden riff, de bovenste meer op de oren, Er is over nagedacht.

@ Josh. We zijn het wel eens. Misschien een keer leuk om verder te praten over amps met mensen met wat meer speelervaring er op. BV Ik speel nu over een Powerball, geweldige amp met natuurlijke vervorming. Maar in nummers waarin dynamiek een belangrijke rol speelt mis ik mijn JCM 800 wel. Die amp "danst" mee met de heftigheid van de aanslag. Dat heeft de Engl weer niet.