PDA

View Full Version : Ongewenste covers



Kitaarhiero
28 maart 2002, 21:56
je kent het wel, je wilt een liedje schrijven en dan kom je opeens met het riff van een andere band die je al heel lang wilde kunnen spelen!
welke nummers ontdekten jullie tijdens het schrijven van eiegenwerk?

Every breath you take (police)
twiedeltwiedeltwiet ik ben een kanariepiet
To have and Have not (billy Bragg)
Are U kiddin'me (Anouk)
Fire water burn (bloodhoundgang)
Leader of Men (nickelback)
This monkey's gone to heaven (pixies)

Dila
28 maart 2002, 22:23
hahaha ja dat verschijnsel dat ken ik. ik speelde zomaar ineens wild thing, van wie is dat ook alweer?? wete k ff nie meer. en should i stay or should i go now van the clash das ook zo'n typisch nummer.

dirkw83
28 maart 2002, 23:25
Damn those eyes (van kane dus)
Superman (5 for fighting; ze hebben het deuntje volgens mij van mij gejat want ik ben hier gvd degene die van alles uitvreet met het C akkoord...grrr)
Selling the Drama van Live (altijd die Dsus4 weer).
Everybody Hurts - REM

En vast nog wel meer. Ik hoef maar op bed te gaan zitten en een akkoord te picken en whoppa; daar is er weer een.

Markie
29 maart 2002, 09:30
Ik denk niet dat je het zo'n probleem moet vinden als het per ongeluk op iets anders lijkt. Zolang het je eigen stuk muziek blijft.

Ik bedoel, het wordt pas zielig als je 'Kane' heet en denkt beter dan U2 te kunnen spelen en dus de hele plaat maar opnieuw op te nemen, pathetic!

Kitaarhiero
29 maart 2002, 14:20
maar ik vind het af en toe wel leuk dat als ik een beetje aan het jammen ben opeens geheel perongeluk het liedje speel wat ik al heel lang uit probeerde te zoeken :razz:

Markie
29 maart 2002, 14:48
Trouwens, de mening die over die Kane-U2-cd heb ga ik een topic van maken op het forum.
Ik ben benieuwd of anderen het ook zo'n afgang vinden.

PeArLjAm
29 maart 2002, 16:43
Yup een afgang is t zeker

Eddie van Halen
29 maart 2002, 20:49
Ik had 3 weken voordat Alanis A-tot-Z bijna hetzelfde akkoordenschema geschreven....... snik :sad:

pimmetje
31 maart 2002, 12:08
Snik je nu omdat jij er géén hitje mee hebt kunnen krijgen of omdat je dezelfde trieste zaad-schema's als Alanis Morisette schrijft? :smile:

Eddie van Halen
31 maart 2002, 18:47
Om dat ik er geen hit mee scoor (gaat 't ook niet om)
Want ik had dat liedje wel hééééél anders aangekleed wat de muziek eromheen betreft. om over de tekst nog maar te zwijgen ... :razz:

Kitaarhiero
1 april 2002, 14:10
Ik heb er weer een bij... Anarchy in the UK :razz:

Yorrit
2 april 2002, 00:22
ja, ok, maar hoeveel combinaties kan je maken met drie akkoorden? dus erg toeval is het niet. :smile:

moretel
2 april 2002, 12:33
Je wordt altijd beinvloed, dus het lijkt altijud ergens op.
Het leukste vind ik de reakties van mensen die zeggen dat het op iets lijkt wat ik zelf nog nooit gehoord heb.

Yorrit
2 april 2002, 23:39
ja, dan is het echt toeval

Ditmar
4 april 2002, 21:09
Ik kwam er laatst achter dat een BgR nummer (dat ik niet geschreven heb) hetzelfde riffje bevat als in Desire to fire van MachineHead.

En verder had ik met m'n vorige band een riffje dat wel wat weg had van het Liquid Tension Experiment (nummer vier op de tweede cd)