PDA

View Full Version : Rack gear USA



Theije
15 april 2004, 23:17
Test

Theije
15 april 2004, 23:18
Ik zat zo us te denken met de lage stand van de dollar is het natuurlijk best aantrekkelijk om net als alle andere materiaal, rack spul te kopen in de VS.
Maar toen bedacht ik me dan zit je natuurlijk wel met andere voltages en stekkers e.d.
Heeft iemand hier ervaring mee?

LordRiffenstein
16 april 2004, 07:47
Sommige spullen hebben een auto-sensing power supply waardoor ze zowel in de US als in Europa kunnen gebruikt worden. Ik weet dat TC Electronic dit heeft en ook de rack-fx van Line6 zijn zo (mijn Mod Pro komt uit de US). Mogelijk zijn er nog andere merken die het hebben, kan je meestal vinden in de handleidingen!

wimmeltje
19 april 2004, 08:05
heej Lord riffie,

Waar heb jij jou mod Pro besteld dan in de USA?

LordRiffenstein
19 april 2004, 09:43
heej Lord riffie,

Waar heb jij jou mod Pro besteld dan in de USA?

2de hands gekocht via Ebay!

GuitarCroock
19 april 2004, 23:52
Hoe zit het eigenlijk met de invoerrechten/belasting. Of is dat niet van toepassing als je het via E-bay koopt?

Theije
20 april 2004, 03:22
Ik heb echt al gigantisch veel dingen via ebay.com gekocht van gitaar spullen tot schoenen en ik heb nog nooit invoerbelasting of meer van dat soort ongein hoeven betalen.

Robbert
20 april 2004, 14:16
Ik heb echt al gigantisch veel dingen via ebay.com gekocht van gitaar spullen tot schoenen en ik heb nog nooit invoerbelasting of meer van dat soort ongein hoeven betalen.

Ben je mooi weggekomen, maar hou nou toch maar wel rekening met een naheffing. Dat doe ik ook.
Dan heb je het iedergeval klaarliggen wanneer ze je pakketje wél open maken...



Hoe zit het eigenlijk met de invoerrechten/belasting. Of is dat niet van toepassing als je het via E-bay koopt?

Je bent dus verplicht over alles wat van buiten de EU komt importheffing te betalen. Ook over de verzendkosten. Dus rekenen op zo'n 30% over het totaal tarief. In praktijk valt het leen tikkeltje lager uit.

Dat is dus wanneer je alles legaal speelt.


Illegaal maar wel goedkoper, is het produkt opsturen met een lager opgegeven waarde, dus bijvoorbeeld 100 USD in plaats van 1000. Dan betaal je dus ook een factor 10 minder belasting. En dat maakt het wél leuker.

Je begrijp dat eventuele verzekering ook maar dekt tot 100 USD dan he?

Nog een tikkeltje goedkoper is laten verzenden als 50 USD gift. Zolang de waarde onder de 44 Euro blijft, is het pakket belastingvrij.

Overigens, er zijn zat winkels in de US, die hier niet aan willen mee werken.. maar ja, vragen kan geen kwaad he ;)

LordRiffenstein
20 april 2004, 14:39
Je bent dus verplicht over alles wat van buiten de EU komt importheffing te betalen. Ook over de verzendkosten. Dus rekenen op zo'n 30% over het totaal tarief. In praktijk valt het leen tikkeltje lager uit.

FOUT

Op verzendingen tussen particulieren komt geen import-heffing omdat er ook geen factuur of zo is! De waarde mag dan hoog zijn, geen heffing!

Robbert
20 april 2004, 14:44
Je bent dus verplicht over alles wat van buiten de EU komt importheffing te betalen. Ook over de verzendkosten. Dus rekenen op zo'n 30% over het totaal tarief. In praktijk valt het leen tikkeltje lager uit.

FOUT

Op verzendingen tussen particulieren komt geen import-heffing omdat er ook geen factuur of zo is! De waarde mag dan hoog zijn, geen heffing!

FOUT

Oók tussen particulieren moeten verzenddocumenten aanwezig zijn.

Het gaat namelijk niet om de afzender, maar om de goederen.

Theije
20 april 2004, 15:05
Het "Gift' truucje is een goeie idd, er zijn heel veel bedrijven in de VS die dat standaard doen, anders kun je er wel om vragen.

LordRiffenstein
20 april 2004, 15:11
FOUT

Oók tussen particulieren moeten verzenddocumenten aanwezig zijn.

Het gaat namelijk niet om de afzender, maar om de goederen.

Ik heb onlangs 2 zendingen (waarde +200euro) uit de US ontvangen via UPS en geen import-heffingen moeten betalen. Waarde van de spullen stond gewoon vermeld en bij navraag bij UPS hebben ze me verteld dat voor zendingen tussen particulieren geen import moet betaald worden.

Robbert
20 april 2004, 16:07
Ik heb onlangs 2 zendingen (waarde +200euro) uit de US ontvangen via UPS en geen import-heffingen moeten betalen. Waarde van de spullen stond gewoon vermeld en bij navraag bij UPS hebben ze me verteld dat voor zendingen tussen particulieren geen import moet betaald worden.

Ik zou niet weten waarom dat is. Misschien zit ik echt wel fout hoor, maar ook op de douane site staat:

"Voor artikelen die u buiten de EU heeft gekocht, is vrijstelling van belasting mogelijk. Per zending geldt een vrijstelling van belasting tot een bedrag van € 22,-. Is de waarde meer dan dit bedrag, dan betaalt u douanerechten en BTW over de totale waarde. De zending dient rechtstreeks, dus zonder bemiddeling van tussenhandelaren, te worden verzonden naar de door u aangegeven bestemming."

Vertaald: dokken boven de 22 Euro (bij Merchandise) of boven de 44 Euro (gift).

LordRiffenstein
20 april 2004, 17:12
Ik zou niet weten waarom dat is. Misschien zit ik echt wel fout hoor, maar ook op de douane site staat:

Wat ik me nog herinner uit Handelsrecht (laaaaaaaaaaaaaaang geleden) is dat die import-heffing eigenlijk hetzelfde is als BTW die je betaald op spullen. Als je iets in´t buitenland koopt loopt de staat deze BTW mis en dus heffen ze een import-taks. Bij een verkoop tussen 2 particulieren is er geen sprake van BTW en dus geen import-taks.

Ik vroeg bij mijn Mod Pro (waarde $200) expliciet hoeveel de kosten waren aan UPS en die kerel vertelde me dat er geen kosten waarom omdat het tussen particulieren was.....

Misschien hebben wij Belgen eens een keertje geluk :razz: