PDA

View Full Version : Ik haat STAGG



stringer
15 april 2004, 21:38
Als semi-ouwe-lul :-D op dit forum heb ik de tijd nog meegemaakt dat we begin jaren 80 nog overspoeld werden met oosterse @#$gitaren die nu ineens collectersitems blijken te zijn. Inmiddels komen er uit het verre oosten vaak best goede gitaren. Hier hoort STAGG dus niet bij. Ik begrijp dan ook niet dat zichzelf respecterende muziekzaken deze potentiele openhaardblokken blijven verkopen terwijl je voor dat geld echt wel betere gitaren kunt kopen. Met containers worden ze de winkels binnengeflikkerd en tot overmaat van ramp ook nog eens vaak tweedhands aangeboden op allerlei veilingsites. (nou ja, dat je er van af wilt begrijp ik wel :razz: )

Voor de duidelijkheid: STAGG is geen gitaar; het lijkt er wel op maar is het niet. Stop nou eens met die shitzooi. :evil:

VooDoo
12 februari 2005, 16:52
Hmm ik ken iemand die een Stagg Basgitaar heeft.
ik heb een stagg gitaarstandaard :razz:
maar goed, het is dus zn eerste bas, ik heb er weleens op gespeeld ik vind hem wel goed? ik ben geen bassist dus ik heb er geen verstand van:P
zelf wil hij er nu na ong een half jaar vanaf..
niet omdat hij slecht is? maar omdat er betere zijn voor die prijs vind hij :???:
maarjah ik ben geen bassist, geeneens een gitarist:P ( njah nog niet ) dus ik weet er allemaal niet zo veel van

amon
12 februari 2005, 17:02
Goed, Stagg, kutmerk, maar heeft wel zo zijn goede dingetjes:

Goed:
- Drumbekkens (erg goedkoop tov merken als Sabian, Zildjian, Paiste, maar zeker niet slecht)
- Elektro-acoustische gitaar van mn buurjongen. Omdat hij linkshandig is, had zn vader voor hem een gitaar laten bouwen bij Stagg, of iig iemand die voor Stagg dat doet. Dit is echt een prachtigitaar geworden! :o

Slecht:
- Al het andere
- Vooral
http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/40029.jpg

Damn, dat ding zuigt als de tyfus! Broertje van een vriend van me paar huizen verder heeft deze pas geleden gekocht. Ik was bij hem en zou wel eens even wat laten horen. Ik was eerst 5 minuten kwijt om dat kreng te stemmen en qua geluid is het echt crap. De hals leek wel van zwart plastic... En die inlays waren nog eens slecht afgewerkt ook!

Casseman
12 februari 2005, 17:08
Ik heb nog een stagg telecaster te koop :razz:
Mja, zo slecht vind ik em niet spelen hoor, maar hij kan niet tippen aan m`n epi les paul en zelfs niet aan m`n oude squier strat.

Groeten
Casper

BassAgent
12 februari 2005, 17:20
Poep stagg! het is het allemaal nét niet! Ik heb een keer een stagg bass gespeeld, en vlak daarna een yamaha van dezelfde prijs (ongeveer) en de yamaha was gewoon vele malen beter!
http://www.staggmusic.com/images/13812.jpg
Ik bedoel, dit is ook gewoon erg triest!

NeeraDJ
12 februari 2005, 17:23
Hmm ik ken iemand die een Stagg Basgitaar heeft.
ik heb een stagg gitaarstandaard :razz:
maar goed, het is dus zn eerste bas, ik heb er weleens op gespeeld ik vind hem wel goed? ik ben geen bassist dus ik heb er geen verstand van:P
maarjah ik ben geen bassist, geeneens een gitarist:P ( njah nog niet ) dus ik weet er allemaal niet zo veel van

Hoe kan je iets als goed ervaren als je niet eens kan spelen? Ik wil echt niet lullig doen maar ik kan zo geen saxofoon spelen en zou dus niet kunnen zeggen welke saxofoon goed is, laat staan iets daar over posten :???: . De logica ontgaat mij even :-?

Een vriend van mij heeft een Stagg basgitaar gekocht omdat het de eerste beste bas was die hij kon kopen, ik had nog met hem op 2ehands sites gekeken maar hij had er echt snel één nodig. Dat ding ziet er heel kunstmatig en fragiel uit, hij had van z'n oom een oude Vox basversterker gekregen echt een geweldig ding maar de Stagg doet het weinig recht toe IMO, de bas sja ik zou hem aan niemand aanraden.

Stagg verkoopt, weet je waarom? Ik ken nou toevallig een aantal knullige gitaristen die Korn, AAF enz. willen gaan spelen, maar weinig willen uitgeven en de ballen verstand van gitaren hebben. Stagg ziet er leuk uit aan de buitenkant en is ook nog eens goedkoop dus waarom niet? Eigenlijk vind ik het voor dat soort mensen ook wel goed, omdat ze er toch niet op verder willen maar gewoon even een paar nummertjes willen kunnen spelen en de gitaar er voor de lol gewoon bij hebben. Sja dan zou ik ook geen 200+ uitgeven. Ik heb vaak genoeg op dit forum gepost hoe slecht ik Stagg vind, dus ik laat het bij het bovenstaande

SilverFoo
12 februari 2005, 17:58
Kheb ooit eens een les paul van stagg gehad (cherry sunburst geloof ik). Speelde best wel lekker eigenlijk, maar had ook dimarzio SD`s. Ik meen me te herrinneren dat ie inderdaad nogal snel.... ontstemde :razz:

Schopje
12 februari 2005, 18:37
Ik heb een Stagg jazz bass(model).

We hadden voor de band een bas ndig maar aangezien we twee gitaristen hebben die geen van beiden wilden investeren is een echt goed instrument hebben we toen maar met z'n alleen deze gekocht. En voor €40 pp klinkt hij best goed. Paar keer mee opgetreden en nooit klachten over gehad.

Heb ook ergens in een grijs verleden een drumkit van Stagg gehad. Daar was (behalve de bekkens die na een week ingedeukt als golfplaat waren) ook niet zo veel mis mee. Setje goede vellen erop, kussen in de bass en dat werkt prima. Ze maken ook wel goede splash bekkens heb ik gehoord.

Maar goed, qua gitaren kun je inderdaad een stuk beter doen voor hetzelfde geld.

bassel
12 februari 2005, 18:54
Ik moet toegeven dat Stagg rotzooi is, maar de prijs is daar dan ook wel naar of niet? En ik moet zeggen dat enkele akoestisch-electrische modellen in de winkel best gaaf klinken (met B-Beam technologie, dat is geloof ik hetzelfde als L'arrivee of zo'n soort merk gebruikt). En als eerste gitaar voor een beginner is Stagg toch prefect of niet?

amon
12 februari 2005, 19:09
Nou, zelfs voor beginners zijn er leukere stratjes te kopen dan ik hierboven gepost heb of dan die sg die hierboven staat...

nla0079
12 februari 2005, 19:16
Hun SKB-klonen zijn wél goed - krék identiek (behalve dan 't schildje met het merk erop) en spotgoedkoop !

VooDoo
12 februari 2005, 19:29
Hmm ik ken iemand die een Stagg Basgitaar heeft.
ik heb een stagg gitaarstandaard :razz:
maar goed, het is dus zn eerste bas, ik heb er weleens op gespeeld ik vind hem wel goed? ik ben geen bassist dus ik heb er geen verstand van:P
maarjah ik ben geen bassist, geeneens een gitarist:P ( njah nog niet ) dus ik weet er allemaal niet zo veel van

Hoe kan je iets als goed ervaren als je niet eens kan spelen? Ik wil echt niet lullig doen maar ik kan zo geen saxofoon spelen en zou dus niet kunnen zeggen welke saxofoon goed is, laat staan iets daar over posten :???: . De logica ontgaat mij even :-?

Een vriend van mij heeft een Stagg basgitaar gekocht omdat het de eerste beste bas was die hij kon kopen, ik had nog met hem op 2ehands sites gekeken maar hij had er echt snel één nodig. Dat ding ziet er heel kunstmatig en fragiel uit, hij had van z'n oom een oude Vox basversterker gekregen echt een geweldig ding maar de Stagg doet het weinig recht toe IMO, de bas sja ik zou hem aan niemand aanraden.

Stagg verkoopt, weet je waarom? Ik ken nou toevallig een aantal knullige gitaristen die Korn, AAF enz. willen gaan spelen, maar weinig willen uitgeven en de ballen verstand van gitaren hebben. Stagg ziet er leuk uit aan de buitenkant en is ook nog eens goedkoop dus waarom niet? Eigenlijk vind ik het voor dat soort mensen ook wel goed, omdat ze er toch niet op verder willen maar gewoon even een paar nummertjes willen kunnen spelen en de gitaar er voor de lol gewoon bij hebben. Sja dan zou ik ook geen 200+ uitgeven. Ik heb vaak genoeg op dit forum gepost hoe slecht ik Stagg vind, dus ik laat het bij het bovenstaande
Ach ja je weet wat ik bedoel..
het was mn eerste keer op een bas dacht ik..
Njah hoe moet ik het zeggen..
ik vond het wel 'leuk' , niet zo datik geen spelen en gelijk moest kotsen
IELLGGGG WAT EEN ROTSOUND of wat een rot ding ofzo
hij 'speelde' redelijk goed mjah wat jij wilt joh

turboblues
12 februari 2005, 20:17
Een jaartje of twee geleden was ik op zoek naar een goedkoop gitaartje om toe te voegen bij mijn duurdere. Ik dacht laat ik eens een Stagg proberen. Zo ver ben ik niet eens geraakt, na een tijdje stemmen pakte ik een ander exemplaar want ik dacht een miskleun te hebben. Laat het nou bij die tweede net hetzelfde zijn! Stemmen, drie noten gespeeld en opnieuw moeten stemmen. Heb ik maar een OLP genomen!

Cubensis
12 februari 2005, 21:10
ik heb een keer op zo'n stagg les paul kopie gespeeld, was wel leuk voor t geld (150 euro ofzo) maar verder echt een stuk plastic...
een andere stagg die ik er wel super uit vond zien en ook nieteens zo slecht vond spelen: die prs doublecut kopie van ze, set neck, (photo)flame topje, abalone achtige inlays, wel netjes allemaal... 199 euro ofzo, wederom: leuk voor t geld, maar geen topgitaar, maar (t model wat ik in mn handen had althans) zeker niet superkut :)

frekie
12 februari 2005, 22:27
Zo te lezen zit er nix anders op jongens, doorsparen voor een echte Richwood 8-)
http://members.home.nl/fmunniksma/gitaren/richwood.htm

Izegrim
13 februari 2005, 04:05
Mijn Stagg is anders echt 10x beter dan die kanker-Jackson!

BassAgent
13 februari 2005, 11:01
Ach tyf toch op man:P dan koop ik liever een niet al te dure iba of een squier of een epi.

BassAgent
13 februari 2005, 11:03
Mijn Stagg is anders echt 10x beter dan die kanker-Jackson!
Zeg niks tegen jackson, misschien vind je ze wat extreem, maar kwalitatief zijn ze wel tachtig keer beter dan die plastic stagg-troep!

Javaca
13 februari 2005, 11:16
Zo te lezen zit er nix anders op jongens, doorsparen voor een echte Richwood 8-)
http://members.home.nl/fmunniksma/gitaren/richwood.htm

8-)
Ik heb hem ook :D
Alleen dan de sunburst variant. Heerlijk nekje, wat dikker dan m'n strat maar wel lekker smal. Goed controleerbare feedback bij hoge volumes. 8-)

BartL
13 februari 2005, 12:25
Ik heb een Stagg SW207N akoestische gitaar. Hij kostte 120 euro en klinkt EN speelt beter dan elke gitaar onder de 300 euro die ik getest heb. Ben er nogsteeds erg tevreden over 8-)

Dirk_Hendrik
13 februari 2005, 12:43
Ligt het problem bij Stagg die met agressieve marketing budgetspul de markt in douwt of ligt het probleem bij verkopers in muziekwinkels die met droge ogen staan te vertellen dat het hele goede gitaren zijn omdat ze zo verschrikkelijk graag omzet willen maken over de rug van de onervaren (aspirant) gitarist?

BassAgent
13 februari 2005, 12:45
Beiden, Stagg maakt schijtgitaren en de verkopers proberen ze je aan te smeren zodat ze veel verkopen, omdat je snel weer een nieuwe gitaar koopt.

Davidian
13 februari 2005, 12:53
ik vind het wel raar trouwens dat stagg gewoon elk model ongestraft kan over kopieren :o

Wormaap
13 februari 2005, 12:55
ik vind het wel raar trouwens dat stagg gewoon elk model ongestraft kan over kopieren :o
Wat is daar raar aan? Een Stagg LP-model is nu niet bepaald concurrentie voor een Gibson (dit in tegenstelling tot een PRS dus, want daar doel je neem ik aan op ;))

Cubensis
13 februari 2005, 12:57
en ze passen ze aan...
stagg:
http://www9.yatego.com/images/3ee767c3bcd5c2.9/l400wh.jpg
gibson:
http://www.sweelee.com.sg/Images/Epiphone/Les%20Paul%20Standard(Enlarge).jpg

NeeraDJ
13 februari 2005, 13:00
Epiphone bedoel je zeker, of heb jij een echte Gibson Goth Explorer? :lol:

NeeraDJ
13 februari 2005, 13:02
Mijn Stagg is anders echt 10x beter dan die kanker-Jackson!
Zeg niks tegen jackson, misschien vind je ze wat extreem, maar kwalitatief zijn ze wel tachtig keer beter dan die plastic stagg-troep!
Lol! Check z'n sig, hij heeft zelf een Jackson, was een grap dus :lol:

Cubensis
13 februari 2005, 13:55
Epiphone bedoel je zeker, of heb jij een echte Gibson Goth Explorer? :lol:
o haha, niet op de headstock gekeken, gewoon bij google op plaatjes zoeken 'gibson les paul' en toen kreeg ik die :D
naja boeiend

Mr Freeze
13 februari 2005, 13:57
Ach tyf toch op man:P dan koop ik liever een niet al te dure iba of een squier of een epi.

Jij zeker nog nooit gehoord van sarcasme?

ah sorry je bent bassist helemaal vergeten..

ieme
13 februari 2005, 17:37
Ik ken iemand die 7 stagg gitaren heeft, en beweerd dat ze minstens zo goed zijn als een gibson of fender.. t zit em allemaal in de vingers volgens hem...

Tsja, meningen mogen best verdeeld zijn maar dit is wel ultiem natuurlijk dat je 7 van die baggerdingen gaat aanschaffen...

MazeMouse
13 februari 2005, 19:57
7 van die dingen?????
Heeft hij uberhaupt wel ooit eens op een van de 'originelen' gespeeld?
(of issie soms toondoof?)

turboblues
13 februari 2005, 21:25
Ik ken iemand die 7 stagg gitaren heeft, en beweerd dat ze minstens zo goed zijn als een gibson of fender.. t zit em allemaal in de vingers volgens hem...

Tsja, meningen mogen best verdeeld zijn maar dit is wel ultiem natuurlijk dat je 7 van die baggerdingen gaat aanschaffen...
Ik wens hem veel stemplezier!

Lord Abortion
13 februari 2005, 21:36
Zo slecht vind ik Stagg toch niet (in zover ik het ken). Mijn eerste gitaar was een Stagg Warlock (een echte Warlock kopie, niet zo een lelijk scheef ding) en ik ben daar voor een beginnersgitaar zeer tevreden over. Solidbody, 2 humbuckers, degelijke hals, redelijk stemvast, ... Ik had ongetwijfeld een betere zaak te kunnen doen door een tweedehands Warlock te kopen van BC Rich, maar ik vind het niet zo een rommel als de meesten hier. Ik heb die Stagg vergeleken met een Ibanez en Squier rond dezelfde prijs, en ik moet zeggen dat die Stagg qua klank voor mij het beste klonk.

Als beginnersmateriaal is Stagg zeker niet slecht, en voor veel modellen hebben ze ook niet echt concurrentie. Als iemand een echt laag budget heeft kan die kiezen uit Squier, Stagg, ... en dan moeten we eerlijk zeggen dat Stagg toch wel een heel groot aanbod heeft aan body's in de laagste prijsklasse.

noeska
13 februari 2005, 22:24
en zow is het maar net

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:20
Stagg is voor de prijs heel ok.

dejohan
14 februari 2005, 12:10
Bij mij op het repetitiehok staat een stagg drumstel. Klinkt voor geen meter, de baspedaal valt gewoon niet te bespelen (want veert altijd keihard terug). Bovendien zijn de schroefdraden voor de pootjes aan de basdrum al versleten, zodat het drumstel altijd wegschuift. Dat ding is dus 3 maanden oud en valt nu al uit elkaar, no shit.

Stagg is rommel. Punt.

Is Stagg trouwens geen Belgisch merk?

Cubensis
14 februari 2005, 12:39
Is Stagg trouwens geen Belgisch merk?

nee, dat denken veel mensen, maar de importeur zit in belgië

Kasper
14 februari 2005, 13:02
Is Stagg trouwens geen Belgisch merk?

nee, dat denken veel mensen, maar de importeur zit in belgië

Iets waar we trots op kunnen zijn :-? :oops:

BassAgent
14 februari 2005, 14:08
Stagg drumstellen zijn minder erg dan de gitaren.

dejohan
14 februari 2005, 15:19
Stagg drumstellen zijn minder erg dan de gitaren.

Gezien de miserabele kwaliteit van het Stagg drumstel dat ik ken moeten die gitaren echt wel brandhout zijn.

Javaca
14 februari 2005, 16:02
Ja die Tim-1 heb ik ooit eens uitgeprobeerd. Na wat klieren met de hihat stond het bovenste bekken ineens in de vorm van een kommetje. :-?

chennie
14 februari 2005, 16:38
dan kan je zelf je custom bekkens maken: met één tik ga je van crash, naar ride, naar china!

strontraper jos
14 februari 2005, 17:13
ik heb een Stagg Jia drumstel en ik kan je 1 ding zeggen
voor die prijs vind je niets beter.
Voor de beginnende tot middelmatig gevorderde drummer is dit drumstel perfect. vraag maar op drumforum.nl ;)

de Tim serie is een ander paar mouwen... brol

BassAgent
14 februari 2005, 18:37
Stagg drumstellen zijn minder erg dan de gitaren.

Gezien de miserabele kwaliteit van het Stagg drumstel dat ik ken moeten die gitaren echt wel brandhout zijn.
Is ook zo :D :)

Nrrrk
14 februari 2005, 20:08
Eind 2003 heb ik een Stagg-PRS-kloontje gekocht voor 200 ballen, best een OKEE gitaartje, je kan gewoon zien dat de gitaar goedkoper is dan bijvoorbeeld gitaren van 500/600 euro, maar toch mag je niet echt klagen, het kan dat ik een redelijk model toevallig heb gekozen.

De kwaliteit van de hardware / potmeters etc is wel CRAP.