PDA

View Full Version : Nieuwe Slipknot track



BlackSun
15 april 2004, 15:57
op www.slipknot1.com is een track van het nieuwe album te downloaden, Pulse Of The Maggots. heb er ff naar gelusiterd, en ik moet zeggen dat ze (objectief gezien!) muzikaaltechnisch toch wel een stuk vooruit zijn gegaan.
Iemand anders em al gehoord?

schaap
15 april 2004, 17:44
Wat een gigantisch commercieel butnummer :D

hoofd
15 april 2004, 17:46
I second that, en ik heb het nummer nog niet eens gehoord :D

BlackSun
15 april 2004, 18:23
As I thought, weer lekker objectief :lol:

slayurrr
16 april 2004, 00:21
Ey yO GaNgsTahS, ChiLLaHz NuMmerTjE OuWe, LeKKeR UnDeRGrOuNd ShiT DiT!!!.นนนกกก

Bigfoot414
16 april 2004, 11:47
booooooooooring

lupoloco
16 april 2004, 11:50
Ey yO GaNgsTahS, ChiLLaHz NuMmerTjE OuWe, LeKKeR UnDeRGrOuNd ShiT DiT!!!.นนนกกก

fo shizzle my nizzle :D

BlackSun
16 april 2004, 12:18
bwaha, ok, stelletje &%$*(%((&*!!.........ik zeg wel niks meer! :lol:

and for your information: ik ben geen slipknot fan

schaap
16 april 2004, 12:21
Ik wel een beetje, maar dit nummer is gewoon kut, komt echt niet op me over :cool:

slayurrr
16 april 2004, 12:42
http://www.fleetmack.com/images/random/corey.jpg
omg you fucking maggots wtf this song is cool you sickheads wtf dudes you are slipknot fans omg wtf maggots

JaZ86
16 april 2004, 17:49
op www.slipknot1.com is een track van het nieuwe album te downloaden, Pulse Of The Maggots. heb er ff naar gelusiterd, en ik moet zeggen dat ze (objectief gezien!) muzikaaltechnisch toch wel een stuk vooruit zijn gegaan.
Iemand anders em al gehoord?

Erop VOORUIT gegaan?? Ik heb em een tijdje terug al geluisterd en ik vind het (niet erg objectief bekeken, vind het oudere werk super :razz: ) een best ruknummer. beetje jammer, hopen dat de rest van het album beter is en dat ze live veel oudere nummers spelen :cool:

Fuhgawz
16 april 2004, 19:28
Ey yO GaNgsTahS, ChiLLaHz NuMmerTjE OuWe, LeKKeR UnDeRGrOuNd ShiT DiT!!!.นนนกกก

fo shizzle my nizzle :D

Big up da bass biatch, aaaiiiggghhtt!!!

Pilitev
16 april 2004, 22:44
Waarom hebben ze eigenlijk maskers op? Dat lijkt me behoorlijk fuck om daarmee rond te lopen

Ronald
17 april 2004, 13:43
in een interview zeiden ze dat die maskers zelfs zeer schijnen te doen en kei oncomfortabel zitten

maar ja ze vallen zo wel op he, 9 gemaskerde mannen :) alleen dan zonder de groepsverkrachting

Fuhgawz
17 april 2004, 14:01
Waarom hebben ze eigenlijk maskers op? Dat lijkt me behoorlijk fuck om daarmee rond te lopen
Ze hebben maskers op zodat ze buiten de optredens om gewoon op straat kunnen lopen zonder herkend te worden. Tenminste, dat heb ik ooit gehoord, weet niet of het klopt.

Fuhgawz
17 april 2004, 14:10
Wat een ruknummer is het trouwens, bahbah! :evil:

schaap
17 april 2004, 14:55
Waarom hebben ze eigenlijk maskers op? Dat lijkt me behoorlijk fuck om daarmee rond te lopen
Ze hebben maskers op zodat ze buiten de optredens om gewoon op straat kunnen lopen zonder herkend te worden. Tenminste, dat heb ik ooit gehoord, weet niet of het klopt.
Och ze beweren het al te doen voordat ze bekend waren, ze houden van verkleedpartijtjes enzo :cool: En tja als niemand weet je kop ziet en niet weet wie je bent kan je flikken wat je wil :-D

THW
17 april 2004, 17:49
zelfde idee met KISS
allen is dat al een tijdje geleden

Ronald
17 april 2004, 18:45
ik vind de maskers er wel erg cool uit zien, ze schijnen trouwens inmiddels nieuwe te hebben

Thom TK
17 april 2004, 19:12
ik vind de maskers er wel erg cool uit zien, ze schijnen trouwens inmiddels nieuwe te hebben

...jeeej...

Paultje-k
17 april 2004, 19:37
Ze dragen die klote maskers denkik om de volgende redenen.

1. 't zijn trieste figuren.
2. Bang om gephotoshopt te worden. :evil:
3. Ze dachten stoer te zijn en verminken zichzelf voor satan :roll:
4. Mischien zien ze dr eigenlijk wel zo uit http://www.tam.co.il/26_4_2002/images/model_man.jpg :o

4 lijkt me het meest logische ...

Ronald
17 april 2004, 19:38
ik vind de maskers er wel erg cool uit zien, ze schijnen trouwens inmiddels nieuwe te hebben

...jeeej...

dus nu allemaal het nieuwe album gaan kopen he :-D

maarten
24 april 2004, 14:35
faahk stelletje zielige losers...

nee ik vind dit nummer ook niet echt wat, heb ik liever het oude werk van hun. En nee ik ben geen slipknot fan. maar fuck wat zijn jullie weer lekker zielig bezig over hun performance.

Slipknot heeft wel een live performance die je niet snel vergeet, en daar horen die maskers gewoon bij..
ga dan ook maar gelijk rammstein verbieden om al dat vuur tijdens hun shows te gebruiken.

:evil:

Ronald
25 april 2004, 14:15
ben ik het wel mee eens, zou iedere band dan het zelfde moeten zijn ? je kan van slipknot zeggen wat je wil maar tis wel een heel aparte band

kokteejl
25 april 2004, 14:45
hey Fuhgawz, effe offtopic, is die fuzz van je al verkocht of?

Theije
20 mei 2004, 15:52
Het is zo grappig om te zien dat iedereen zo een mening omtrend Slipknot is opgedrongen dat ze niet meer normale opbouwende kritiek kunnen geven maar goed, mijn mening....

Ik vind het nummer in kwestie niet zo heel koel, alleen de nieuwe single "Duality" vink wel koel, lekkere catchy vocals.

Ronald
20 mei 2004, 20:59
ik heb hem pas voor het eerst gehoort, en ik vind het nummer nie eens zo onaardig. voor wat ik ken van slipknot vind ik dit toch wel een behoorlijk verbetering.

er zit tenmisnte normale zag in, behalve dan tijdens de coupletten zo'n rare bewerkte ruisstem ( ja weet ik veel hoe ik da moet omschrijven :roll: )

Theije
24 mei 2004, 13:19
Wat ik me af vroeg heeft iemand hier uberhaupt het nieuwe album gehoord voor ze commentaar geven?
My guess is no, want ik denk dat als je OBJECTIEF (dus niet bitchen over de maskers, de performance en de gimmick) naar het album luisterd er niet veel overblijft om kritiek op te hebben, er is namelijk wel voor ieder wat wils, rustige akoestische nummers, super snelle lickjes maar ook het meer vertrouwde Slipknot werk.
Mijn punt is dat er op technisch niveau niet meer veel af te kraken valt, dus mijn voorstel is dat iedereen even objectief het album gaat luisteren en dan nog us je mening posten.

BlackSun
24 mei 2004, 14:44
Ik heb vandaag het nieuwe album helemaal beluisterd, en wat een RETEGOED album is dit geworden.
Dit staat muzikaaltechnisch ver boven de gemiddelde metalband. Afwisselende nummers, heel erg goed gitaarwerk(dit keer zelfs solo's) en erg creatief.
Dan kan je zeggen wat je wil van slipknot, commercieel, zielige figuurtjes blablabla, maar ze weten wel hoe je muziek maakt. En ze hebben dit keer echt indruk op me gemaakt.

Theije
24 mei 2004, 14:54
Idd helemaal mee eens, ik hou eigenlijk helemaal niet van solo's maar hun geven er wel een koele industrial draai aan.
En ja die lui timmeren al meer dan 12 jaar aan de weg die weten echt wel hoe je muziek maakt hoor.
Ik vind het vooral knap dat ze elk album een vrijwel compleet andere sound kunnen neer zetten.

Bleak
26 mei 2004, 17:30
[quote="BlackSun"]Ik heb vandaag het nieuwe album helemaal beluisterd, en wat een RETEGOED album is dit geworden.
Dit staat muzikaaltechnisch ver boven de gemiddelde metalband.[quote]

hoe kan je slipknot metal noemen? :-(

das gewoon een schande voor de metal scene! is hetzelfde als je within temptation gothic muziek gaat noemen =/

slayurrr
26 mei 2004, 17:35
Ik zie die clip wel eens van ze op MTV als ik me niet vergis, wat een poepzooi is dat toch (en dat zeg ik niet omdat ik zo'n anti nu-metal ventje ben die alleen maar naar bands luistert die niemand kent..)

BlackSun
26 mei 2004, 19:31
hoe kan je slipknot metal noemen? :-(

das gewoon een schande voor de metal scene! is hetzelfde als je within temptation gothic muziek gaat noemen =/

En waar mag dit nou weer op slaan?
Sorry hoor maar ONDERBOUW het dan eens eventjes. ga nou eerst maar eens die nieuwe cd luisteren, en even naspelen, aangezien minderwaardig over ze doet moet dit geen probleem zijn toch?
Dan wil ik je mening wel even opnieuw horen.

Smaken verschillen, natuurlijk, je hoeft het niet mooi te vinden. Maar geef me alsjeblieft een ONDERBOUWING WAAROM het eens chande voor de metalscene is.

Speltechnisch: ver boven gemiddeld (superstrakke gitaarriffs, snelle solostukken, een drummer waar je U tegen zegt)

Creatief: gebruiken van effecten, weten elke keer een ander klinkend album neer te zetten, geen nummer lijkt op elkaar.

Origineel: klinkt als geen andere band.


Nogmaals, je hoeft het het niet leuk vinden, maar waar wel ik wel SCHIJTZIEK van word is van die mensen die hooguit 2 singletjes van ze gehoord hebben, en dan andere mensen napraten van shitband dit, schijtband dat, en geen idee hebben waar ze over praten, en ook geen argumenten geven waarom dit is.
Ze hebben succes, bij een breed publiek, so what? Is dat een reden om het slechte muziek te noemen?

Theije
26 mei 2004, 20:20
[quote="BlackSun"]Ik heb vandaag het nieuwe album helemaal beluisterd, en wat een RETEGOED album is dit geworden.
Dit staat muzikaaltechnisch ver boven de gemiddelde metalband.[quote]

hoe kan je slipknot metal noemen? :-(

das gewoon een schande voor de metal scene! is hetzelfde als je within temptation gothic muziek gaat noemen =/

Dan ben ik wel heel benieuwd hoe jij de muziek dan zou willen omschrijven, en ook ben ik dan wel heel benieuwd naar jou definitie van metal, want Slipknot is toch wel degelijk metal hoor lieveschat van album 1 tot 3.
Op 1 punt heb je wel gelijk Within Temptation is geen Gothic nee, maar ook ben ik wel benieuwd naar jou definitie van Gothic want ik heb zo'n donker vermoeden dat ook dat niet helemaal lekker zit.

Theije
26 mei 2004, 20:25
Ik zie die clip wel eens van ze op MTV als ik me niet vergis, wat een poepzooi is dat toch (en dat zeg ik niet omdat ik zo'n anti nu-metal ventje ben die alleen maar naar bands luistert die niemand kent..)

Ook graag even onderbouwen, kritiek geven is makkelijk, onderbouwde kritiek al een stuk moeilijker.
Maar het nieuwe album heeft absoluut niets meer met nu-metal te maken hoor (voor zover Slipknot ooit nu-metal geweest is)

Ronald
26 mei 2004, 20:41
een maat van mij is slipknot fan en hij heeft die nieuwe nummers naar mij gestuurd en ik heb es geluisterd.

tja ik vind het nogsteeds nie echt geweldig , maar ja ik hou er gewoon nie van. ik vind het zo vreselijk rommelig , das gewoon een groot minpunt aan slipknot hun muziek is gewoon veel te rommelig in mekaar gezet

wel leuk dat ze ook een "akoustisch" nummer hebben , en de prelude klinkt ook wel leuk. verder vind ik nummer vermillion wel erg cool , tenminste het einde van het nummer dan

tja tis gewoon nie mn ding dat slipknot , maar ik vind wel dat er onzinnig negatief over word gedaan door veel mensen hier. vind ik best triest als je het mij vraagt

BlackSun
28 mei 2004, 11:10
En de stilte zegt weer genoeg...

Swan
28 mei 2004, 11:18
blacksun...er zijn echt zoveel metalbands die ver boven slipknot staan kwa technisch spel, als ze op dit album net het niveau van de 4 powerchord riff overstijgen betekend dat nog niet dat het n technische metalband is geworden....ik heb n paar nrs geluisterd en er zitten af en toe wel leuke loopjes in, maar niets bijzonders.

Swan
28 mei 2004, 11:23
en wat zie je als gemiddeld metal? misschien gemiddeld van de metal waar jij naar luisterd.

BlackSun
28 mei 2004, 11:30
Ik bedoelde meer de gemiddelde metalband, waar de anti-slipknot mensen hier slipknot mee vergelijken.

Wat ik daarmee bedoel te zeggen, is dat Slipknot gewoon een volwaardige metalband is. Ze maken technisch goeie muziek(als geheel ook), en zijn origineel. Sommige mensen schilderen ze hier af als een stelletje idioten met maskers die wat op hun instrumenten rammen.
En daar kan ik niet zo goed tegen.
Tuurlijk zijn er technisch betere metalbands, die kwa spel boven ze uit stijgen, maar wat ik probeer te zeggen is dat Slipknot gewoon een volwaardige metalband is.

Swan
28 mei 2004, 11:33
ok..dat ben ik wel met je eens, dan heb ik je verkeerd begrepen...
ze zorgen wel zelf voor t imago van NUmetal en posergedoe door die maskers IMHO...en dat 2 bandleden eigelijk volslagen nutteloos zijn

Ronald
28 mei 2004, 12:24
waarom vind iedereen het zo belangrijk hoe technisch een band is ? doet da er wa toe ?


maar wat ik wel over slipknot moet zeggen is dat ik af en toe het idee heb dat ze wel maar wa zitten te rammen, nie vanuit hun zicht waarschijnlijk maar ik vind dat hun nummers wel erg rommelig zijn er zit geen "orde" in zeg maar, ja je zou zeggen dat da ook nie hoort in van die ruwe muziek , maar er is altijd een soort van orde te zien. een nummer heeft tenslotte een bepaalde opbouw enzo. en bij slipknot vind ik alles nogal door mekaar lopen, zang die nie bij wat er op dat moment gespeeld word past, riffjes die door een ander instrument verstoord worden. riffjes die elkaar nie goed opvolgen en meer van die dingen.

ik vind dat ze gewoon veel te rommelig te werk gaan , maar goed daar zal iedereen natuurlijk anders over oordelen, das gewoon mij mening

maar als je het einde vermillion luistert, kijk das nou gewoon spuercool , maar de rest van het nummer past helemaal nie bij het nummer :-? kijk das nou een kwestie van opbouw, sfeer en orde

slayurrr
28 mei 2004, 12:31
Ik zie die clip wel eens van ze op MTV als ik me niet vergis, wat een poepzooi is dat toch (en dat zeg ik niet omdat ik zo'n anti nu-metal ventje ben die alleen maar naar bands luistert die niemand kent..)

Ook graag even onderbouwen, kritiek geven is makkelijk, onderbouwde kritiek al een stuk moeilijker.
Maar het nieuwe album heeft absoluut niets meer met nu-metal te maken hoor (voor zover Slipknot ooit nu-metal geweest is)

Ik heb het over dat ene nummer wat ik soms zie op MTV en dat staat ook duidelijk genoeg in mijn zin "ik zie die clip wel eens op MTV" naja, dat is natuurlijk niet de hele CD waar ik dan over typ.
Ok้, het topic ging over de hele CD, maar ik gaf alleen mijn snelle mening over dat nummer (duality of zo). Verder kan ik die mening niet echt onderbouwen, en wat voor style slipknot is kan me al helemaal niet schelen want tegenwoordig heb je 12524637 soorten metal.

Swan
28 mei 2004, 12:34
waarom vind iedereen het zo belangrijk hoe technisch een band is ? doet da er wa toe ?


maar wat ik wel over slipknot moet zeggen is dat ik af en toe het idee heb dat ze wel maar wa zitten te rammen, nie vanuit hun zicht waarschijnlijk maar ik vind dat hun nummers wel erg rommelig zijn er zit geen "orde" in zeg maar, ja je zou zeggen dat da ook nie hoort in van die ruwe muziek , maar er is altijd een soort van orde te zien. een nummer heeft tenslotte een bepaalde opbouw enzo. en bij slipknot vind ik alles nogal door mekaar lopen, zang die nie bij wat er op dat moment gespeeld word past, riffjes die door een ander instrument verstoord worden. riffjes die elkaar nie goed opvolgen en meer van die dingen.

ik vind dat ze gewoon veel te rommelig te werk gaan , maar goed daar zal iedereen natuurlijk anders over oordelen, das gewoon mij mening

maar als je het einde vermillion luistert, kijk das nou gewoon spuercool , maar de rest van het nummer past helemaal nie bij het nummer :-? kijk das nou een kwestie van opbouw, sfeer en orde

t boeit ook helemaal niets hoe technisch n band is, maar ik dacht dat er werd geclaimd dat Slipknot n technische metalband is, wat zeker niet waar is...
verder snap ik echt niet hoe je de opbouw van slipknot onlogisch of rommelig kan vinden, veel nrs hebben bijna n popopbouw, zeker niets afwijkends, maar misschien ligt dat meer aan de muziek waar jij normaal naar luisterd

Ronald
28 mei 2004, 12:39
ik zeg ook dat da gewoon mijn mening is en dat iedereen daar anders over zal oordelen

Swan
28 mei 2004, 12:48
ja en ik geef daar mijn reactie op...daar is dit een discussie forum voor :roll:

BLOK182
28 mei 2004, 16:44
Laatst van een vriend een nummer gekregen van Slipknot, Vermilion, en ik moet zeggen, toch een alleraardigst akoustisch nummer, vooral op het begin erg leuk!

Nemesis
28 mei 2004, 17:21
ik vind het maar schijtmuziek :D

Ronald
28 mei 2004, 22:25
vermillion is nie da akoustische nummer hoor , circle is het akoustische nummer

BlackSun
29 mei 2004, 11:37
Vermillion Pt. 2 is akoestisch......

staan 2 Vermillion's op de cd. Vermillion Pt. 2 vind ik veel beter dan Circle

Ronald
29 mei 2004, 13:33
oooooooooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwww

lol tja ik heb nie de hele cd , dus da wist ik nie, excuseer moi

BLOK182
30 mei 2004, 12:43
Oh, is het Vermilion part 2? Het begin / coupletten vind ik sterk, op het laatst wordt het een beetje saai "won't let this build up inside of me" maar goed, voor een band als slipknot toch wel ok nummer :)

Ronald
30 mei 2004, 13:43
lol bij vermillion part 1 is het juist andersom , dan is het wont let this build up inside me het sterkste deel van het nummer :roll:

kzal die deel 2 es downloaden

kheb um ff gedownload , dat i wont let this build up inside of me is inderdaad wel erg eh... klef :roll: daar ja , maar ik vind de rest van het nummer wel aardig hoor