PDA

View Full Version : Cubase latency probleempje



poepsnaar
15 april 2004, 15:03
Ik heb in Cool edit pro helemaal geen latency (naja bijna dan 2 ms) maar ik cubase loopt dit op tot een halve seconden. Is er een manier dat ik dit kan verhelpen ? :-?

ReinoutV
15 april 2004, 16:38
Heb je je drivers goed ingesteld? Mocht je een Creative kaart hebben, moet je de ASIO driver gebruiken. Die geeft de minste latency. De pest is dat ie dan alleen nog maar op 48 kHz opneemt...

poepsnaar
15 april 2004, 18:21
hmmm ja die gebruik ik geloof ik ja. maar dat maakt niet echt verschil.

poepsnaar
15 april 2004, 19:19
ik heb niks aan cubase verandert.. maar hij doet nu iets heel raars. ik had een paar tikjes opgenomen, en toen een microfoon bij de box gehouden en op een track daaronder opgenomen, hoe het verschil zou zijn (de latency) tussen de klikjes. Maaaar het hele rare. de klikjes op de track die ik dus opneem, komen zelf eeerder op de tracker te staan dan het orginele :???: :???: dit is toch *natuurlijk* gezien onmogelijk

JV
15 april 2004, 19:33
ik weet wel dat het bij nuendo

devices> device setup > vst multitrack

is, daar kan je als het goed is sounddriver kiezen, of dit bij cubase ook zo is weet ik niet. maar ik verwacht van wel

Horus
29 april 2004, 20:17
Probleem heb ik ook gehad. Waarschijnlijk heb je wel ASIO Drivers ingesteld, maar heb je de standaar ASIO drivers van cubase gebruikt, die niet zo goed zijn. Selecteer de ASIO drivers die bij je geluidskaart zijn geleverd. En zet je buffer size zo klein mogelijk zonder tikken in je audio te krijgen.