PDA

View Full Version : Boss GT-6 en Marshall versterker



FragDaddy
28 maart 2002, 18:31
Nou lees ik dit forum al een tijdje en reageerde ik 'vroeger' als anoniempje. nu dat niet meer mogelijk is, heb ik me toch maar geregistreerd.

Ik ben van plan binnenkort een Boss GT-6 aan te schaffen. Ik weet dat de amp-simulator en speaker-simulator behoorlijk overtuigend klinken via een PA of hoofdtelefoon, maar nou ben ik benieuwd of ze ook nog te gebruiken zijn als ik de GT-6 op mijn Marshall vs-15 oefenversterker aansluit.

Ik ben 'bang' dat het originele geluid van mijn versterker steeds weer door het gesimuleerde geluid van de GT-6 heen komt.

Gebruiken er nog meer mensen dit soort multi-effects samen met een gewone versterker? of spelen jullie allemaal met een hoofdtelefoon / PA ?

Mitch
28 maart 2002, 19:28
Op 2002-03-28 18:31, schreef FragDaddy:
Nou lees ik dit forum al een tijdje en reageerde ik 'vroeger' als anoniempje. nu dat niet meer mogelijk is, heb ik me toch maar geregistreerd.

Held.


Ik ben van plan binnenkort een Boss GT-6 aan te schaffen. Ik weet dat de amp-simulator en speaker-simulator behoorlijk overtuigend klinken via een PA of hoofdtelefoon, maar nou ben ik benieuwd of ze ook nog te gebruiken zijn als ik de GT-6 op mijn Marshall vs-15 oefenversterker aansluit.

Zou je het geld dat je aan een GT-6 gaat spenderen niet lekker in een versterker stoppen ? VS 15 heb je niet veel aan.

Ik ben 'bang' dat het originele geluid van mijn versterker steeds weer door het gesimuleerde geluid van de GT-6 heen komt.

Terechte angst !
Hoewel, het is eigenlijk andersom: je versterker geluid komt niet door je GT-6 geluid heen, maar het GT-6 geluid komt niet tot zijn recht door de matige versterker.

Gebruiken er nog meer mensen dit soort multi-effects samen met een gewone versterker? of spelen jullie allemaal met een hoofdtelefoon / PA ?


Voor opnemen op PC bijv. is direct gebruik van je effect processor erg handig, maar alleen met een koptelefoontje spelen ? Wel er-rug ongezellig hoor.....
Zoek een band !

FragDaddy
28 maart 2002, 19:53
Nee, dat bedoel ik niet zo. ik vroeg me gewoon af of de geluidskwaliteit en het realisme van een GT-6 bewaard blijven als je via een gitaarversterker speelt.

En niet iedereen heeft de mogelijkheid om met een Full-Stack op full-blow te gaan spelen.

Ik dacht juist dat de GT-6 zo'n goede amp-simulator heeft dat je als je hem aansluit op een zo schoon mogelijke versterker, hij dan aardig het geluid van verschillende versterkers kan simuleren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-03-28 20:04 ]</font>

Ic3gl0vE
1 april 2002, 12:41
hmmz misschien kan die GT6 het geluid wel goed simuleren maar jouw kleine marshall heeft waarschijnlijk een goedkope 6 of 8 inch speaker en dat kan niet lekker klinken

ik raad je aan om eerst een fatsoenlijke (grotere) versterker te kopen met een 12" speaker erin (bijv. een 2ehands marshall VS serie als je niet zoveel geld hebt of een 2hands H&amp;K Attax als je dat bevalt)

FragDaddy
1 april 2002, 20:01
bedankt voor je reactie iceglove, maar ik ben toch benieuwd: klinken die grote valvestates beter dan ? ook op relatief laag volume ? want anders had ik al lang een DSL of een TSL gekocht.. maar die moet je nou eenmaal flink opendraaien.

naja.. ik zit te twijfelen.. ik kan ook een PA versterker of powered monitor-speakers kopen, die beide het geluid van de GT-6 zo schoon mogelijk weergeven..

lastig lastig lastig..

ellelaur
2 april 2002, 20:18
In principe kleurt de GT6 het geluid zoals de gesimuleerde versterker en speakerkast dat doen en is "HiFi" doorversterking optimaal. Ik gebruik zelf een powered monitor (Voice systems CX; lekker klein, licht en erg hard)tot volle tevredenheid.Bij andere merken vond ik de bundeling van de hoge tonen erg hinderlijk. Deze speaker spreidt mooi. Ook de akoestische simulatie van de GT6 komt door het hoog mooi tot z´n recht en je kunt hem zo doorlussen naar de PA.

FragDaddy
2 april 2002, 23:36
Dank je wel.

Ben jij tevreden over de amp-sims van de GT-6 ?

Het is dus het overwegen waard om geen gitaarversterker meer te kopen maar een GT-6 en een powered monitor. dat is veelzijdiger !? klopt dat ?

ellelaur
5 april 2002, 00:09
Ja, ik ben zéér tevreden over de amp- en speakersims. Powered monitoren zijn prima te gebruiken en inderdaad veelzijdiger omdat je bij cleane geluiden veel meer hoog tot je beschikking hebt. Een gitaarspeaker houdt het bij 5 á 6000 Hz voor gezien. Met een tweeweg monitor haal je de 18.000 Hz wel.Pas echter op, probeer ze goed uit want er wil wel eens té veel hoog in zitten en de tweeters hebben vaak de neiging sterk te bundelen. het gevolg is dat het óf spettert in je gezicht óf te dof is als je een stapje opzij doet.

Michiel Moorthamer
5 april 2002, 14:24
Je mot niet bang zijn dat je versterker geluid naar de donder is. Zet gewoon de preamp in je gt-6 uit!!!