PDA

View Full Version : Wat mag dit ong kosten?



Stitch
15 april 2004, 12:39
Vraagje voor de dealers :razz: , vanavond ga ik kijken naar

-marshall 8008 19'
-marshall 4x12 1960 (standaard speakers)

Alles 2e hands, staat waarin het verkeerd weet ik dus nog niet. Wat is een redelijke prijs voor dit spul?

henig

oddman
15 april 2004, 13:16
de standaardprijs voor een 1960 cabinet is 350 - 400 euro
zo een eindversterker heb ik al zien weggaan voor 125 euro maar kan ook meer zijn denk ik ...

skabouter
15 april 2004, 15:08
dit zijn wel lekkere prijzen ja. maar in de praktijk zie je die 1960`s tegenwoordig weer voor meer weggaan (marshall prijzen omhoog). ik zou zeggen 400-450

en die eindtrap kost gemiddeld 150. 200 is niet ongewoon, maar ik heb ze ook voor 100 gezien. 150 gemiddeld is netjes :)

Stitch
15 april 2004, 22:45
Jeeeh....heb het gekocht! Heb 280 euro betaald voor een 1960b (dus recht) en een 8008! Niet gek dacht ik!

doncker
15 april 2004, 22:57
Heb je een bangelijke deal gemaakt.
Proficiat

Harry
16 april 2004, 10:11
even om allerlei discussies te voorkomen: bangelijk wil dus zeggen; erg goed

lupoloco
16 april 2004, 11:51
even om allerlei discussies te voorkomen: bangelijk wil dus zeggen; erg goed

http://www.p0stwh0res.com/images/captainobvious.jpg
:D

skabouter
16 april 2004, 11:55
Jeeeh....heb het gekocht! Heb 280 euro betaald voor een 1960b (dus recht) en een 8008! Niet gek dacht ik!

jij ongelovelijke motherfucker :evil: beetje mijn prijsrichtlijnen negeren, he ? schoft

maar hee, van harte, dit is een wereld deal !!! doe je goed 8-)

Stitch
16 april 2004, 13:35
8-) tnx guys! Alleen vraagje. Ik heb het hele zooitje nu stereo geschakeld. En er zit geen mono/stereo switch op, maar gewoon 2 vaste uitgangen op het kabinet.

Moet ik dan voor mono een speciale kabel hebben ofzo, die van de enkele mono uitgang van de 8008 naar de 2 ingangen van het kabinet gaat?

Dit vraag ik ivm het volgende: als ik 1 kanaal dicht draai heb ik op het andere kanaal ineens veel meer bas, een veel dikker geluid. Draai ik het andere kanaal er weer bij wordt het wel weer mooi stereo maar wordt het geluid veel ieler. Heeft dit te maken met de power van de eindversterker? En wordt dat opgelost als ik het mono schakel?


EDIT

Ik zal eerst searchen voor ik post.
Ik zal eerst searchen voor ik post.
Ik zal eerst searchen voor ik post.
Ik zal eerst searchen voor ik post.
Ik zal eerst searchen voor ik post.

Ik heb geloof ik gevonden dat dat probleem met het geluidsverschil normaal is en dat opgelost wordt door et hele geheel mono te schakelen (klopt he 8-) ) Moet ik alleen nog zo'n kabel weten te fixen.

Stitch
16 april 2004, 13:36
Oja nogwat, de cab is gesigneerd door mr jim marshall himself :-D

skabouter
16 april 2004, 15:51
mono doe je gewoon door alleen de L ingang van beide in/outputs te gebruiken. L is mono.

ja, zijn handtekenning staat vaak op de mooiere dingen :) ik heb een JCM800 2204 met zijn handtekening. die heeft ie echt persoonljik eropgezet in de fabriek ja, tis geen stempel :)

Stitch
19 april 2004, 17:57
Hebbem eindelijk open kunnen schroeven en het zit toch net ff anders....

Tis een stereo kast met 2 jackplug ingangen (L+R) die beide 2 speakers aansturen. In de kast is elke input verbonden met 1 speaker, en van daaruit doorgelust naar een andere speaker (zodat in totaal, 4 speakers aangestuurd worden) Get it? Zal wel standaard shit zijn?

NIW hoe doe ik dat dan om alles in mono te schakelen? Gewoon 1 input gebruiken en dan alles in serie doorschakelen? En maakt plus en min dan nog wat uit?

Bvd

birt
19 april 2004, 21:02
Hebbem eindelijk open kunnen schroeven en het zit toch net ff anders....

Tis een stereo kast met 2 jackplug ingangen (L+R) die beide 2 speakers aansturen. In de kast is elke input verbonden met 1 speaker, en van daaruit doorgelust naar een andere speaker (zodat in totaal, 4 speakers aangestuurd worden) Get it? Zal wel standaard shit zijn?

NIW hoe doe ik dat dan om alles in mono te schakelen? Gewoon 1 input gebruiken en dan alles in serie doorschakelen? En maakt plus en min dan nog wat uit?

Bvd

het ohmverhaaltje, hoeveel ohm is elke speaker apart?

Stitch
20 april 2004, 00:42
4 Ohm, en op de versterker staan minstens 4 Ohm, dus 4x4=16 Ohm zou moeten kunnen. Maar het gaat me meer om de manier van aansluiten....gewoon alles doorlussen neem ik aan?

birt
20 april 2004, 10:05
4 Ohm, en op de versterker staan minstens 4 Ohm, dus 4x4=16 Ohm zou moeten kunnen. Maar het gaat me meer om de manier van aansluiten....gewoon alles doorlussen neem ik aan?

alles serieel is idd 16 ohm, 2 series in parallel is 8 ohm maar 16 ohm is een betere standaard voor een cab vind ik