PDA

View Full Version : Waar kan ik een speaker laten reconen?



rockthatboogie
15 april 2004, 12:03
Ik heb een 15" JBL D130F in mijn oude Gibson versterker.
En die begint behoorlijk lelijk te kraken als ik op vol volume speel.
Dus ik neem aan dat hij een nieuwe 'cone' nodig heeft. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Wie weet waar ik dat in Nederland goed kan laten doen?
:???:

Al
15 april 2004, 12:43
Ik heb een 15" JBL D130F in mijn oude Gibson versterker.
En die begint behoorlijk lelijk te kraken als ik op vol volume speel.
Dus ik neem aan dat hij een nieuwe 'cone' nodig heeft. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Wie weet waar ik dat in Nederland goed kan laten doen? :???:

Goede vraag --> Ik ben hier ook op zoek naar iemand die ORIGINELE reconesets gebruikt voor oude Jensen speakers.

Al

andy
15 april 2004, 15:57
Als we toch bezig zijn. Ik zoek nog een adresje waar de orginele 30 watt Celestions hersteld kunnen worden. :wink:

rockthatboogie
15 april 2004, 18:01
Op het internet kwam ik dit bedrijf in Nederland tegen.

http://www.total-speaker-repair.nl/index.html

Total Speaker Repair in Bedum, groningen. Lijkt me wel een
vertrouwd adres maar of ze vintage speakers volgens de oude specificaties repareren weet ik niet. In ieder geval dichterbij en goedkoper dan Weber in Ze Steets (Btw: op de Webersite las ik dat ze geen speakers van andere merken meer willen repareren)

Rich

andy
15 april 2004, 21:31
Thanx en dat is voor mij mooi heel erg dichtbij. :-D
Ik zal dat eens uitchecken.

Dirtypool
15 april 2004, 22:55
Misschien kan van Weelden in Apeldoorn jullie verder aan info helpen.
Reconen doen ze ook en ik denk ook volgens originele specs.
www.vanweelden.com

Richard

Frits van Mourik
16 april 2004, 00:43
In Rotterdam repareert sinds menschenheugenis ir. E.J. Wissink je speakers: tel. 010- 421 83 46

piezo
17 april 2004, 11:18
Meneer Wissink repareert inderdaad luidsprekers, en goed ook, maar ik weet niet of hij dat volgens originele specificaties doet.

Al
17 april 2004, 15:13
Meneer Wissink repareert inderdaad luidsprekers, en goed ook, maar ik weet niet of hij dat volgens originele specificaties doet.

Bedankt voor de suggesties.
Ik heb Wissink's voicemail ingeproken en v.Weelden en total speaker repair aangeschreven. Ik heb daarbij om restauratie van oude 60er jaren Jensens gevraagd. Nog geen antwoord binnen.


Al

Al
2 mei 2004, 03:33
Meneer Wissink repareert inderdaad luidsprekers, en goed ook, maar ik weet niet of hij dat volgens originele specificaties doet.

Bedankt voor de suggesties.
Ik heb Wissink's voicemail ingeproken en v.Weelden en total speaker repair aangeschreven. Ik heb daarbij om restauratie van oude 60er jaren Jensens gevraagd. Nog geen antwoord binnen.


Al

UPdate

Kreeg een paar weken geleden antwoord van Total speaker repair waarbij ze om details vroegen. Gedaan maar geen antwoord meer ontvangen. Ook (nog) geen antwoord van PvW en Wissink.

Ik denk niet dat ze oude speakers met, qua specs, authentieke reconesetjes herstellen.

Al

shredneck
3 mei 2004, 20:57
Viertron (naam correct?) in Barendrecht reconed ook, is wel Celestiondealer dus Jensen weet ik niet....ff checken.

nicoverduin
3 mei 2004, 22:18
Ik heb ze vorige week nog een vraag gesteld. Maar kennelijk is het normaal om gewoon een week niets van je te laten horen. Gaat zeker erg goed met ze.....
NIco

shredneck
3 mei 2004, 23:08
slechte zaak, jammer.


succes met het reconen iig.

rockthatboogie
25 juli 2004, 14:34
Nog even ter uwer informatie:

Ik heb recentelijk een hele
oude Jensen field-coil speaker (midden jaren 40 uit een Gibson BR-1) grondig laten repareren bij Total Speaker Repair in Bedum.
En hij klinkt weer als een klok. Echt fantastisch.
Ik kan je dat adres zeker aanraden.

Groet,
Richard

sander666
27 juli 2004, 16:06
Wat kost dat zo, die speakers laten reconeren.

Groete

Al
28 juli 2004, 21:24
Wat kost dat zo, die speakers laten reconeren.

Groete

Ik denk zeker zo'n 50 Euro.

Al

sander666
29 juli 2004, 09:29
Dat valt me toch niet tegen, ik had het wel iets duurder geschat.
het is nog best veel geld maja

dan weet ik dat mocht het ooit nodig zijn

Groete

harrie-beton
22 augustus 2008, 22:23
Ik heb hier ook 2 speakers laten maken, de speakers waren helemaal gaar. Kosten reparatie. 62 euro per stuk.

Ervoor:

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/total%20speaker%20repair/thumb/1speakerbefore.JPG

Erna:

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/total%20speaker%20repair/thumb/1speaker%20after.JPG

Klinken als een nieuw weer.

Quadrifoglio
26 augustus 2008, 15:36
Als je uit limburg komt kan ik je Walkers Musical Supplies uit Brunssum aanbevelen. Als je verder weg woont, loont het zeker de moeite om alsnog naar Brunssum te rijden ;)

Ohw ja, linkje: http://www.walkers-music.nl/idx1n.html