PDA

View Full Version : Waar kan ik een speaker laten reconen?



rockthatboogie
15 april 2004, 12:03
Ik heb een 15" JBL D130F in mijn oude Gibson versterker.
En die begint behoorlijk lelijk te kraken als ik op vol volume speel.
Dus ik neem aan dat hij een nieuwe 'cone' nodig heeft. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Wie weet waar ik dat in Nederland goed kan laten doen?
:???:

Al
15 april 2004, 12:43
Ik heb een 15" JBL D130F in mijn oude Gibson versterker.
En die begint behoorlijk lelijk te kraken als ik op vol volume speel.
Dus ik neem aan dat hij een nieuwe 'cone' nodig heeft. Maar ik heb daar geen ervaring mee.

Wie weet waar ik dat in Nederland goed kan laten doen? :???:

Goede vraag --> Ik ben hier ook op zoek naar iemand die ORIGINELE reconesets gebruikt voor oude Jensen speakers.

Al

andy
15 april 2004, 15:57
Als we toch bezig zijn. Ik zoek nog een adresje waar de orginele 30 watt Celestions hersteld kunnen worden. :wink:

rockthatboogie
15 april 2004, 18:01
Op het internet kwam ik dit bedrijf in Nederland tegen.

http://www.total-speaker-repair.nl/index.html

Total Speaker Repair in Bedum, groningen. Lijkt me wel een
vertrouwd adres maar of ze vintage speakers volgens de oude specificaties repareren weet ik niet. In ieder geval dichterbij en goedkoper dan Weber in Ze Steets (Btw: op de Webersite las ik dat ze geen speakers van andere merken meer willen repareren)

Rich

andy
15 april 2004, 21:31
Thanx en dat is voor mij mooi heel erg dichtbij. :-D
Ik zal dat eens uitchecken.

Dirtypool
15 april 2004, 22:55
Misschien kan van Weelden in Apeldoorn jullie verder aan info helpen.
Reconen doen ze ook en ik denk ook volgens originele specs.
www.vanweelden.com

Richard

Frits van Mourik
16 april 2004, 00:43
In Rotterdam repareert sinds menschenheugenis ir. E.J. Wissink je speakers: tel. 010- 421 83 46

piezo
17 april 2004, 11:18
Meneer Wissink repareert inderdaad luidsprekers, en goed ook, maar ik weet niet of hij dat volgens originele specificaties doet.

Al