PDA

View Full Version : de meest verkochte en beste gitaar ter wereld



sr.face
14 april 2004, 19:58
test

sr.face
14 april 2004, 19:58
Hallo mensen.

Ik weet niet of het u bekend is dat de Washburn D10 de meest verkochte akkoustische gitaar ter wereld is. Daarnaast is deze gitaar als beste gitaar tot 500 dollar verkozen door een of andere vage instantie.

Boeiend, zou je zeggen. Ik vraag me eigelijk af waarom er weinig over deze gitaren in dit forum staat.

De koers van de dollar staat laag, en aangezien de fabrikant aan de andere kant van de oceaan zit, kosten deze gitaren geen drol!
Ik was dus van plan om zo'n ding aan te schaffen (200 euri)

Voordat je gaat kopen, eerst een beetje surfen..........en dus valt mijn oog op de (volgens mij niet meer leverbare, verbeterde versie van de D10)= D12

Daarnaast bestaat er ook nog iets als een D13. Is iemand bekend met dit type en wat zijn de bevindingen? (is deze nóg weer beter dan de D12)

Daarnaast ben ik erachter gekomen dat ondanks dat het de beste gitaren onder de 500 dollar zijn, D10 een groot nadeel heeft: De snaren zitten te ver van de toets, zodat het zwaarder speelt.

Is dit "defect" bij de D12 en D13 verholpen?

Hoogstwaarschijlijk hebben jullie zoiets van: "Speel erop en je komt er achter."

Feit is dat die dingen besteld moeten worden en aangezien ik tot noch toe alleen elektrisch en spaans heb gespeeld hoor en voel ik het verschil hoogstwaarschijnlijk pas een maand nadat ik de gitaar heb gekocht. Ik ben van plan om een desbetreffende gitaar gewoon te kopen, zonder er op gespeeld te hebben.

Wie heeft er antwoord(en) op mijn vraag(en)?

telecastermaster
15 april 2004, 12:04
Link ???

Kjiratsiekoedel
15 april 2004, 12:16
1. over laten komen, dan komt er 0ok nog belasting over (reken uit, kan best veel zijn)
2. hoge actie: welke gek bestempelt dit ding dan tot beste gitaar
3. ga gewoon verschillende gitaren testen, in die prijsklasse zitten er veel leuke gitaeren bij die volgens mij redelijk op elkaar lijken

birt
15 april 2004, 12:27
hoge actie is typisch amerikaans en kan snel verholden worden, het is geen defect

ieme
15 april 2004, 15:19
stond er vorig jaar ook niet zo'n test in de gitarist?
Hmm... volgens mij was een Crafter of Yamaha toen nog t meest verkochte...

sr.face
15 april 2004, 15:22
Citaat: http://www.washburn.com/acoustics/dreadnoughts/d10s.htm
"The World’s Best Selling Acoustic Guitar earned the distinction with superior craftsmanship, tone and value. Voted Number 1 by Acoustic Guitar magazine as the best guitar under $500. Now with a solid spruce top. Also available in left handed version."

Daarnaast hoef je ze niet over te laten vliegen! Je hebt ook iets als een importeur. Daar zijn de prijzen ook zo laag. Winkels kopen het spul wat groter in en bij elke gitaarshop kan er minimaal 20% van de prijs af.
Link importeur: http://www.bmi.nl/
Klik op prijslijst.

Daarnaast:
Is de hogere interactie zeer goed te merken, of is het te verwaarlozen?
Het is toch van de zotten dat je je nieuwe gitaar met een vijl te lijf moet gaan?

I want to know more about the D13!!!

Buzz
15 april 2004, 16:18
Het is geen interactie, maar actie, maar dat terzijde.

Dit is niet verwaarloosbaar. Te hoge actie=praktisch onbespeelbaar.
Maar actie is ook een kwestie van smaak en gebruik.
Voor het harde akkoorden rammen is een hogere actie wel gewenst.
Voor het subtielere werk betekent een lager actie ook meer speelgemak en minder snelle vermoeidheid.
Dus niet direct als een gek gaan vijlen....

Wilson
15 april 2004, 18:55
ik zou niet al te veel waarde hechten aan wat er op de site van washburn staat. Die moeten immers de gitaar verkopen en zullen dus ook proberen je warm te maken voor de gitaar. Het feit dat de gitaar verkozen is door dat blad is natuurlijk een goed teken maar geeft niet aan dat de gitaar écht het beste is., bovendien staat er ook niet bij wanneer hij verkozen is. En dat het the worlds best selling acoustic guitar is wordt vast niet alleen over deze gitaar gezegd, dat is zon vaag begrip, zou er niet zo heel veel waarde aan hechten. Als je echt heel erg graag deze gitaar wilt zou je hem kunnen bestellen, maar ik zou als ik jou was ook gewoon wat gitaren proberen in winkels in nederland, crafter en takamine zijn bijvoorbeeld ook prachtige gitaren voor een schappelijke prijs (ook onder 500)

hoofd
15 april 2004, 19:14
2. hoge actie: welke gek bestempelt dit ding dan tot beste gitaar

Een slide-gitarist?

maylingjv
15 april 2004, 20:54
de beste gitaar voor onder 500 in het commercieele circuit zullen ze mischien bedoelen je moet weten die guitarist boekjes of whatever die worden allemaal betaald door de sponsoring van die commercieele merken daarmee dat ze bijna nooit iets slecht zullen zeggen,maar kdenk wel dat de crafters pakken beter zijn,net zoals de takamine voor onder die prijs,kheb daarstraks in een muziekwinkel een paar akoestische Lag gitaartjes uitgeprobeert,en kmoet zeggenvoor een 300euro heb je een mooi afgewerkt steelstringske waar je voor die prijs je duimen vanaf likt,ik verschoot er zelf van :D

sr.face
15 april 2004, 22:34
Het gaat me niet zo zeer om de vraag of dit de beste gitaar is onder 500 dollar.
Feit is gewoon dat ik de ballen verstand heb van akkoutische gitaren. Ik kan wel gaan uitproberen etc. maar over het algemeen weet ik van mezelf dat ik na een half jaar het verschil wél duidelijk hoor en vervolgens baal als een stekker.
Ik wil gewoon een goede akkoustische gitaar voor weinig geld.

De D10 kost me 190 euro. Daarnaast is het wel leuk dat er bijstaat dat het de beste tot 500 dollar is.
Daarnaast kostte deze gitaar een jaar geleden zo'n 360 euro. (lage dollarkoers of massaproductie/afname?? Of zelfs goedkopere grondstoffen???)
Maar goed, ik denk: Wat kan me gebeuren?!! Niets toch? Het product lijkt me zijn geld dubbel en dwars waard.

De hoge actie die de D10 heeft verontrust me echter wel een beetje.
De D13 is verkrijgbaar voor 270 euro (na een beetje rondbellen)
Misschien dat dit de verbeterde versie is? Daar probeer ik dus achter te komen maar er is zo verrekte weinig over bekend!

Wilson
15 april 2004, 23:07
ken je niet iemand die er verstand van heeft? dan kan die meegaan en een goede voor je uitzoeken. Bovendien, je zegt dat je al electrisch speelt, dan kan je in ieder geval al de action en de bespeeldbaarheid van de gitaren goed beoordelen. En het beoordelen van het geluid is tot op zekere hoogte ook mogelijk als je gewoon meerdere verschillende gitaren uitprobeert. Als je hem bespeelt hebt in de winkel heb je denk ik meer garantie op een goed product dan dat je deze gitaar blind besteld omdat het uitgeroepen is als beste gitaar door een of ander blad.

sr.face
16 april 2004, 00:27
Ik ken iemand met een D12. Paar keer op gespeeld en klinkt en speelt geweldig. Winkeliers hebben vaak de oude prijslijst nog waar deze D12 nog op staat. Volgens mij is ie niet eens meer leverbaar, en anders vragen ze er 370 euro voor. Is mij iets te gortig.

Mocht ik een persoon meenemen, dan heeft deze persoon vaak ook een voorkeur. Als hij zijn voorkeur van te voren geeft hoeft ie niet eens mee. :)
De mensen die er "verstand" van hebben in mijn omgeving zijn beperkt. Desondanks geven ze alledrie aan dat de D10-prijs/kwaliteit verhouding een applausje waard is.
De meeste winkels (of ik moet naar amsterdam) hebben zo geen D13 op voorraad. Dan moeten ze m bestellen.

Ik door een verhaaltje van een winkelier, en dankzij dit forum, erachter ben gekomen dat de D10 een grote "actie" heeft.
Ik hoop dat dit bij de D13 niet zo is. Is dit probleem bij de D13 verholpen, dan ga ik blind voor deze gitaar.
Maar ik weet dus niet of de D13 net zo goed is als de D12. Je zou denken van wel..........maar ik weet het dus niet zeker...........

woutB
16 april 2004, 00:28
Ik heb er zelf een gekocht een kleine anderhalf jaar geleden in de linkshandige uitvoering. Heb er toen 260 euro voor betaald. Rockpalace in Den Haag heeft ze volgens mij wel op voorraad(waren geloof ik ook nog in de aanbieding een tijdje geleden)
Ik ben links en dan heb je niet zo veel te willen, maar als ik toen wat meer geduld(verstand) had gehad dan...
Vind de mijne niet zo'n mooi geluid hebben

Static-M
18 april 2004, 14:54
Maar een hoge actie is helegaar geen probleem, joh! Als je em koopt dan zeg je gewoon tegen de winkelier haal ff een stuk van t brugkammetje af, dan pakt ie een vijl en doet ie dat. Deden ze bij mij ook. De reden dat de actie zo hoog is (weet niet of ie dat is) is dat je em altijd omlaag kan zetten, omhoog gaat moeilijker.

tbros2000
20 augustus 2005, 18:04
ik heb een keer op een D10s gespeeld in een winkel, en die had helemaal geen hoge actie vond ik