PDA

View Full Version : wie kan me meer vertellen over de Korg 105od?



Speeddemon
14 april 2004, 19:14
Is t wat? Kan ie clean boost? High gain?

BartL
14 april 2004, 23:56
Joow...
Over dit pedaal zelf kan ik je niets vertellen. Ik heb wel eens (2 keer eigenlijk) een Korg 104ds gehad. Guitarshop Arons BV (Heerlen) had een partij van 120 (dacht ik) van deze pedalen. Hiervan zijn er binnen 3 weken 15 teruggebracht omdat de software erin simpelweg kapotging. De pedalen worden niet meer gemaakt en zijn dus niet te herstellen.

Misschien is het bij dit pedaal niet het geval. De constructie ziet er erg sterk uit, maar schein kan heel erg bedriegen!

http://tak812-hp.hp.infoseek.co.jp/effector/new/017.jpg
http://tak812-hp.hp.infoseek.co.jp/effector/new/016.jpg

Het gaat toch om dit bovenste pedaal he...? :roll: [/u][/b]

BartL
14 april 2004, 23:58
...trouwens. Ik wil dat pedalen altijd iets toevoegen aan het geluid. De 104ds vervormt het geluid totaal (is de bedoeling bij distortion, maar dit werd gewoon troep), waardoor het nergens meer op lijkt. Ga die 105od dus maar eens testen...ik hoop dat DAT wel iets is :stop:

Speeddemon
15 april 2004, 00:06
hey BartL, vertel dan es wat meer over die 104ds. Ik zit de recensies op HC te lezen, en er staat toch vaak dat t n lekkere smooth high gain distortion is met lekker chunky laag.

Maar als ik jou zo hoor, is t een regelrechte tone-rapist. :???:

BartL
15 april 2004, 00:20
In eerste instantie was ik er ook tevreden over (het was mijn eerste pedaaltje...ik vond het helemaal te gek). Toen ging ie kapot. Een maand of 3 later kon ik er weer eentje krijgen voor 35 eurootjes. Toen ik er weer mee ging kloten kwam ik erachter dat ie op hoog volume ONTZETTEND schel en scherp klinkt. Het is echt zo een snijdend geluid. Als je er meer bass in probeert te draaien, wordt het een korrelige wollen deken. Hij begon ook altijd te piepen enzo, dat had ik met de eerste ook al. Maarja, als je een pedaal pas hebt, ben je er meestal (bewust of onbewust) toch wel tevreden over. Ook is het zo dat mensen op HC niet snel zullen zeggen dat ze een miskoop begaan hebben :)

Ik heb laatst een Boss DS-1 hier gehad. Deze heb ik ook getest en deze vond ik (eerlijk waar) tien keer beter dan de korg. Later nog ben ik erachter gekomen dat er uit mijn Marshal buizencombo ook wel een aardige scheur viel te halen :roll:

Effe een leuke review:

Price Paid: US $70
Ease of Use: N/A


Sound Quality: 1


Reliability: N/A
AS TONS OF PPL SAID: IT SUCKS DUDE!
SPECIALLY CUZ WHEN SWITCHING FROM CLEAN TO CRUNCH ON THIS PEDAL, HOWEVER, THERE'S A SLIGHT DELAY BEFORE THE DISTORTION COMES ON! I REALLY DON'T CARE IF IT'S BUILT LIKE A TANK, CUZ I KNOW KORG PPL WROTE REVIEWS HERE (NO JOKIN') IT'S WORTHLESS!

Customer Support: 1
MR. SADAO FUKUSHIMA, U MUST WARRANTY US A GREAT PRODUCT AND TEST IT BEFORE IT'S SELL TO PEOPLE! I REALLY DON'T THINK U CARE ABOUT WE AS
CONSUMERS!!!

Overall Rating: N/A
IT SUCK! PPL WHO AGREE W/ME AND PPL WHO DON'T (SPECIALLY KORG PPL) FEEL FREE TO MAIL ME.

Submitted by Lapharoscopy at 10/02/2002 15:51

Maja, we hebben het nu dus wel over een ander pedaal. Ik denk trouwens dat er aan de hardware & software niet veel anders is. Zal waarschijnlijk even fragiel zijn. MAAR ga die 105od zeker eens testen (als ze hem UBERHAUPT nog ergens hebben) en oordeel zelf. Misschien dat die OD wel klinkt.

Als ik dalijk nog meer inspiratie krijg, zet ik dat er meteen bij :-D

BartL
15 april 2004, 00:21
(Bijna) alles in mijn voorgaande post is trouwens een MENING. Wil ik trouwens wel nog toevoegen dat ik ABSOLUUT NIET veeleiseng ben. Maar dit pedaal slaat de plank helemaal mis!

Nog een stukje review:

Reliability: 1
THIS WILL END THE SHOW FOR THIS PEDAL...


1) It Reboots by itself..all presets will be lost in the process.
2) At times, it will not make any sound for no reason at all.
3) The volume just fades out or you just cant control the darn thing.
4) the volume from this pedal is always LOWER in the BY-Pass mode

Punt 1 en 2 kloppen zonder meer (bij mijn pedalen). 3 heb ik ook wel eens meegemaakt.

Speeddemon
15 april 2004, 00:27
Ik heb nu zelf weer een 301dl Dynamic Delay, uit dezelfde serie. en ik merk ook een klein verschil in de directe toon als ie aanstaat (effect dus ook aan). Hij mist dan net een randje spark/punch van m'n basistone.
Ondanks dat is t wel een fijne veelzijdige delay.

BartL
15 april 2004, 00:35
...en dat ding doet het nog?

Waar / van wie kan je de 105od kopen? Of was het gewoon een intresse-vraag? :)

Speeddemon
15 april 2004, 00:42
ja, die 301 doet t prima.

wat die 105 od betreft, ik kan er misschien eentje krijgen via een Amerikaan, maar die doet nogal moeilijk over internationaal verzenden.

Quink
15 april 2004, 10:32
Je ziet die Korg pedaaltjes vrij regelmatig langs komen op eBay, en regelmatig in (zo goed als) nieuwstaat, compleet met boekjes, originele verpakking etc.. Het lijkt er een beetje op alsof er een redelijk aantal in de winkels is blijven liggen.
De recensie indertijd in MusicMaker was redelijk juichend, met name over de delay.

Vind het zelf ook wel interessante pedaaltjes, met name die 301dl (heeft toch een "ducker"?), maar ja, die betrouwbaarheid :(
Van de andere kant, ze kosten vaak geen drol (de overdrive en dist. in ieder geval).

BartL
15 april 2004, 10:40
Van de andere kant, ze kosten vaak geen drol (de overdrive en dist. in ieder geval).
En daar heb je geen fuck aan als ie na 3 weken kaduuk is :)

Quink
15 april 2004, 10:49
En daar heb je geen fuck aan als ie na 3 weken kaduuk is :)

:D Nou, mooi stalen opbergdoosje voor 30 euro.......

BartL
15 april 2004, 11:14
+1 :razz: