PDA

View Full Version : waar te beginnen?



SaferSephy
14 april 2004, 17:09
okay ik ben dus nieuw in de wereld van gitaarspelen dus please be gentle :p

een paar dagen terug kwam ik op zolder een 45 jaar oud gitaartje tegen van mijn moeder...na em gestemt te hebben (hij was zo vals als maar kon) wilde ik aan de slag. Ik heb een aardig muzikaal gehoor, ik speel veel dingen mee op de piano gewoon om te luisteren en mee te spelen, en dat ging bij hele simpele dingen ook op voor mijn gitaartje (je kent het wel, het "paint it black" melodietje, de bass riff van "Seven Nation Army" etc).

Toen sprak ik dus iemand op internet en die zij dat het eerste gedeelte van Nothing else matters ook zwaar makkelijk was...die speelde ik dus ook na 5 minuten tot aan het e1 2pulloff0 .

Vervolgens ben ik op www.guitaretab.com de tab van Anouk - Michelle tegen gekomen, en die kan ik nu, weleenswaar met hokken en stoten spelen.

ik weet hoe ik de simpele accoordjes moet pakken...Maar nu?

waar moet ik als eerste op gaan oefenen?

1. De basis accoorden snel kunnen pakken en switchen

2. simpele scales om mijn vingervlugheid te kunnen verbeteren

3. simpele riffs/tabs van nummers om het geheel wel een beetje leuk te houden...zeker in het begin gaan de eerste twee dingen zoals jullie weten nogal moeilijk.

is dit een goede opstelling van lesjes voor mezelf...en weet iemand hoe ik dit mooi kan structureren en verwerken in een lesplan?

sorry voor het lastige verhaal, maar ik wilde een goede impressie geven op wat voor een niveau ik zit...absolute beginner dus :p

ohw en zoals je ziet in mijn onderschrift heb ik echt een crappy gitaar...kan ik hier nog voorlopig op blijven oefenen om de absolute basis op te leren of raden jullie toch aan om een goedkoop instap modelletje te kopen?

alvast bedankt :)