PDA

View Full Version : GIBSON SG, wat vind je ervan?



Man
14 april 2004, 12:25
test

Man
14 april 2004, 12:25
Wat vinden we van een Gibson SG standard?

Deze kan ik linkshandig krijgen voor zon 1000 us, als ik deze koop heb ik dan een professioneel instrument in handen of ben ik dan nog steeds semi :) ( qua apparatuur ).

Is dit ook een beetje een lekkere gitaar als je bijvoorbeeld veel van ibanezhalzen en het gevoel van ibanezjes houdt?, en ik het ook een vooruitgang vanaf bijvoorbeeld een Ibanez RG470

of is zon ding alleen maar duur en niet bijzonder op het gebied van kwaliteit en geluid?


Wout

Man
14 april 2004, 12:26
dubbel bericht

gerrekat
14 april 2004, 12:29
vette Rock gitaar.....mooi om te zien ook!

cas121
14 april 2004, 12:41
vind het een supervette gitaar, heb er nu al ruim een jaar een en het is nogsteeds mn favoriet, geluid staat als een huis, echt heel stabiel.

ALs je van ibanezhalzen houd kan het misschien wat tegenvallen want de standard heeft een behoorlijk dikke nek vergeleken met die ibbiez.

Tuurlijk geef je ook een hoop geld uit voor de naam, dat hou je altijd bij zulke gitaren, toch denk ik dat je daar bij fender/ibanez etc net zo hard last van hebt...

Man
14 april 2004, 12:50
Wat zou je me anders aanraden? ik word maar geen wijs uit die esp en jackson onzin, ik kan fenders ( vind ik niks ) ibanezjes en gibsons lijken mij gewoon erg goed door de reputatie maar ik weet er weinig over.

Voidhead
14 april 2004, 13:23
een SG is gewoon een supervette gitaar, als je t geld hebt en je wilt rocken. gewoon kopen dan. Hals is wel wat dikker idd, maar dat went wel.

En zo'n SG heeft vind ik persoonlijk een stuk meer uitstraling dan een RG of iets dergelijks, maar smaken verschillen.

birt
14 april 2004, 13:45
even wat reclame: oude guilds zijn ook heel goed, ik ben heel tevreden over de mijne en je betaald toch wat minder voor de naam denk ik
http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/guild1.JPG

BartL
14 april 2004, 15:11
...jup, maar die ziet er ook niet uit 8-)

birt
14 april 2004, 15:52
...jup, maar die ziet er ook niet uit 8-)

ligt aan de foto 8-)

Shaggy
14 april 2004, 16:05
Hoi,

Een overstap van Ibanez naar SG ... Je offert ook wel wat op denk ik. Als je al dan niet veel gebruik maakt van de floyd zul je die wel missen en misschien ook wel het speelgemak van een ibanez. Een SG is meer rockgitaar dan ibanez en als dat je stijl is zou ik het gewoon doen..

wel een beetje veel 1000 pleuri .. but then again, it's a lefty

suc6 :)

Man
14 april 2004, 16:10
ik heb de floyd uit ergernis vast gezet met een gum en wat cdhoesjesplastic dus die zal ik zeker niet missen ;)

Bigfoot414
14 april 2004, 16:27
SG's zijn geweldig. Ik mag dan wel een Epi hebben, maar hij bevalt me uitstekend. Ik moet wel zeggen dat het cleane geluid niet echt veelzijdig is, maar daar ga je ook geen SG voor kopen denk ik. Soms speel ik er wel wat jazz-achtig spul en Chili Peppers achtige muziek mee. Maar eigenglijk zijn twee vette humbuckers het fijnst om keihard mee te rocken

Harry
14 april 2004, 16:39
...jup, maar die ziet er ook niet uit 8-)

zet die zonnebril gewoon effe af, en kijk nog eens goed!

maylingjv
14 april 2004, 16:57
mmhh,gibson dezer dagen nog kwaliteit dat zou kni meer durven zeggen maar als ie een goed klinkt en je vind het de moeite waard moet je maar voor gaan ;)

THW
14 april 2004, 17:12
zelf heb ik een Gibson SG special en ik kan er beter op spelen dan elk andere gitaar die ik ooit in mn handen heb gehad
maar dat is natuurlijk heel persoonlijk

waar wel iedereen het overeens zal zijn is dat de Gibson SG een kwaliteit gitaar is.


ps. tegenwoordig kan er het beste trouwens op gaan spelen sommige SG's vallen tegen andere zijn harstikke goed

THW
14 april 2004, 21:06
Ik heb zelf een Gibson SG (special dan wel) en ik vind het een heerlijke gitaar
van die brede hals heb ik niet zo veel last want ik lange vingers :razz:
Het is idd een gitaar om alleen mee te rocken:L een normaal clean geluid komt er niet uit maar dat is dan ook weer een speciaal SG geluid

Hoewel je wel de laatste tijd erop moet gaan spelen om het echt goed te vinden:
Ik had op een SG in een winkel gespeelt en dat speelde voor geen meter
had ik een andere gepakt (allebei gibson en special) en die speelde wel lekker