PDA

View Full Version : Klein stukje Manha De Carnaval (Al Di Meola & Paco de Lu



VHsologitarist
14 april 2004, 01:58
http://members.home.nl/ferrybrouwer/manhadecarnaval.mp3

Ik heb hier een klein stukje Manha de Carnaval opgenomen (De versie die gespeeld word door Al Di Meola & Paco de Lucia).
Ik heb pas het begin opgenomen... qua melodie lijn verschilt nogal een beetje als van de echte... maja.. (altijd een klein beetje eigen inbreng)...
Let niet op de kleine foutjes ;)

Groetjes
ed

rien
14 april 2004, 21:48
Prachtig Man !!!!!!

Ik heb het orgineel en jouw versie klinkt.. ECHT HEEL LEKKER..alleen nu het tweede stuk nog waar PdL helemaal uit zn dak gaat en Al ook.

Heb je dit ergens op tab staan.. Ik heb een 8 sporen recorder en heb ook
overwogen om de melodielijn op te nemen en vervolgens lekker gewldig uit je dak te gaan met een solo dr overheen

Heb je Friday Night in San Francisco wel een geprobeerd ? Ook zo'n heerlijk ding om je vingers over te breken

Ik vindt je uitvoering ieg prachtig
Nu de rest nog

Hoi
Rien

VHsologitarist
15 april 2004, 00:42
dankje... tot nu toe was het makkelijk... en wil m verder uitzoeken.. ik wil m wel voor je op tabs uitschrijven mar weet ni of dat ik m goed heb uitgezocht...
Ik ken bijna al hun werk van Al Di Meola en Paco de Lucia...
Friday Night in San Francisco (zo heette toch dat album van hun?)
da nummer wat ik ook aant uitzoeken ben van hun
ik weet de spelling niet?? Medditerranian Sundance is ook super mooi (eerste nummer van die album)

Greetz
ed

delphiro
15 april 2004, 08:43
Knap gedaan maar het lijkt me onbegonnen werk om dit helemaal te gaan spelen. Paco de Lucia is alleen al onnavolgbaar qua techniek en intonatie dus tenzij je 14 uur per dag flamenco speelt is dit gewoon niet na te doen :-D

Misschien moet je eens naar Paco's 'Guaijra' kijken (ik heb nog ergens de bladmuziek). Die is weliswaar ook onspeelbaar maar toch beter te doen dan dit soort werk.

Mooie akkoordenprogressie overigens, speel je nu alles met je nagels of gebruik je nog een plectrum?

VHsologitarist
15 april 2004, 20:24
Haha.. ja ik denk wel dat hij te spelen is hoor (met 2 man dan). Ik speel de accoorden met vingers (heb ook dit nummer op gehoor uitgezocht want echt thuis in deze accoorden ben ik niet, weet dus ook niet voor de 100 % ofdat ik wel de goede accoorden pak maja...). De solo speel ik met plectrum omdat ik met vingers niet zo snel ben.
greetz
ed

Stitch
15 april 2004, 23:48
Gaaaf joh! Wou dat ik zo kon spelen! Weetje hoeveel vrouwen je hiermee kan score!

lupoloco
16 april 2004, 11:47
Gaaaf joh! Wou dat ik zo kon spelen! Weetje hoeveel vrouwen je hiermee kan score!

lol, begin al maar te oefenen :D (ik ga alleszins al beginnen :razz: )

VHsologitarist
16 april 2004, 19:55
HAHA lol... vrouwen scoren!! :P
Doe ik wel met iets anders :P
Zoals ik al zei het moeilijke moet nog komen en zoals delpiro al aankondigde is wat paco de lucia doet wanneer hij voluit gaat in dit stuk echt moeilijk... maja dat zijn nu de kicks om dat te kunnen spelen en we gaan dr voor....
Dus blijven oefenen!!
greetz
ed

Stratman70
17 april 2004, 08:23
Hartstikke goed man! Dit is dus echt gitaarspelen! Inderdaad wat oneffenheidjes, maar wel heel goed hoor. Ook de opname op zich klinkt erg goed.