PDA

View Full Version : Gitaarwinkels die importeren



prs
13 april 2004, 21:50
Hallo allemaal,
Zijn er gitaarzaken in Nederland die voor een redelijke prijs (kleine winstmarge) een gitaar voor jou uit bijvoorbeeld Italie halen die jij in een andere gitaarwinkel te koop hebt zien staan?
Weten jullie er eentje?
Groeten.

amon
13 april 2004, 22:31
waarom koop je hem dan niet gewoon uit die andere winkel???

prs
13 april 2004, 22:50
Ja, dat kan ik inderdaad doen, maar de meeste winkels hanteren een vooraf betaling, en bij internationaal geldverkeer ben ik daar niet zo dol op. Natuurlijk is het wel waar dat een gitaarwinkel bovenop de verkoopprijs en de verzendkosten nog en winstmarge of opslagpercentage hanteerd.

Nou wie weet een gitaarwinkel in Nederland die importeren vanuit het buitenland in opdracht van de klant?

BartL
13 april 2004, 23:10
Ik denk niet dat je onder die vooraf-betaling uit kan komen. Dat is voor de winkel een zekerheid dat je de gitaar daadwerkelijk op komt halen.

prs
14 april 2004, 00:18
Klopt, maar als je gebruikt maakt van de UPS COD (cash on delivery) methode, dan zou het wel gaan. Dat is dan tevens de zekerheid voor mij, en tevens de zekerheid voor de winkelier.
Als ik hem in Nederland door een gitaarzaak liet importeren, zou ik geen probleem hebben met vooraf betalen.
Geld terugvorderen uit het buitenland is een zeer lastige opgave. En we praten hier toch over dik 1000 euro.
Een hoop zaken hebben mij al COD aangeboden, maar ik heb het deze winkel nog niet voorgesteld. We zitten pas in het beginstadium van de onderhandelingen.
Groeten en bedankt! Nog andere reacties............?