PDA

View Full Version : Hulp gevraagd bij aanschaf eerste gitaar



Bonjour
13 april 2004, 20:45
ik kan werken deze week en kan me dan men gitaar kopen ( wacht er al 5.5 maand op :oops: )
en ik ga dus een gitaar kopen en dacht aan een squier deluxe stratocaster, iemand ervaring daarmee? kan ik daar 1.5 jaar op spelen?
alvast bedankt

ps: moet je om te beginnen een versterker hebben? of kan je beginnen zonder versterker, men neef doet dit, hij speelt al 1 jaar zonder zijn versterker

en bijna vergeten, wat kost een degelijke draad

alvast bedankt iedereen

Sir Peckerkäse
13 april 2004, 21:00
geen probleem, alleen het geluid is minder hard

Bonjour
13 april 2004, 21:06
minder hard? wat bedoel je daarmee? kan deze gitaar dienst doen om ac/dc, iron maiden, guns and roses, alice cooper en eventueel judas priest met spelen?

alvast bedankt

a ik snap het:) zonder versterker minder hard:p kdacht dat squier minder hard klonk daarmee dat ik het niet snapte:)

Sir Peckerkäse
13 april 2004, 21:13
ik bedoel dat als je geen versterker hebt :P

je kan op elk gitaar spelen van die bands die je op noemt

wietse
13 april 2004, 21:15
hoe speelt die neef van je dan over z'n stereo soms?
of geheel onversterkt?... dan kan je net zo goed een akoestische gitaar kopen ,is nog goedkoper ook.
een versterker heb je nodig als je electrische gitaar wil spelen , over je stereo is geen goed idee audio luidsprekers kunnen er slecht tegen namelijk ,zeker als je het volume wat opschroeft.
en wat is je budget?
zou als ik jou was 2ehands kopen heb je veel meer waar voor je geld.
met die gitaar kan je wel wat jaartjes toe zou alleen eerder kiezen voor een yamaha pacifica ofzo die zijn beter dan squiers.
en de soort muziek die jij wilt spelen vraagt om een gitaar met humbuckers.
les paul modellen ,SG e.d.

Swan
13 april 2004, 21:21
geen probleem, alleen het geluid is minder hard


zijn wel wat meer verschillen :roll:

green_day
13 april 2004, 21:32
als je persee een strat wilt moet je ff tweedehands fenders uit mexico bekijken. die zijn stukken beter dan squiers, je vindt ze voor ongeveer 350 euro tweedehands

maarten
13 april 2004, 21:40
koop een versterker...serieus

anders klinkt t nergens naar

BLOK182
13 april 2004, 21:45
Roland Cube 15 is voor rond de 120-125 euro een leuke budget-amp.

Bonjour
13 april 2004, 21:55
tuurlijk ga ik versterker kopen zodra ik genoeg geld heb, maar tegen eind van paasvakantie heb ik genoeg voor de gitaar en kwil niet echt wachten tot ik genoeg heb voor een versterker dan duurt het nog 3 maand ofzo maar in zomervakantie na vakantiejob koop ik roland cube 30 en 2de hands kopen waar doe je dat? en volgend jaar ofzo koop ik wel een nieuwe,betere gitaar, ik wil gewoon een degelijke beginners gitaar :P

ps: wah wah is zeker moeilijk voor beginner, i love jimmi hendrix en kweet dat hij dat vaak gebruikte

ps, iemand die weet wat degelijke kabel kost? en raden jullie die squier 100% af?

wietse
13 april 2004, 22:00
voor 2ehands kijk je op marktplaats e.d , veel gitaarwinkels hebben ook wel wat 2ehands spul staan.
als je iets 2ehands koopt iemand meenemen die al langer gitaar speelt dus weet waar hij op moet letten.
die squier raden we niet 100% af maar er is wel beter te krijgen voor hetzelfde geld.
maar nogmaals wat is je budget?
dan kunnen we wat gerichter advies geven.

Bonjour
13 april 2004, 22:04
300 voor gitaar
250 voor versterker ( roland cube )
100 voor snoer, stemmer, plectrum, staander, gigbag...

:P en als een wah wah pedaal gaat koop ik dat ook wel na vakantie werk maar weet niet of dit goed is voor beginner

Kjiratsiekoedel
13 april 2004, 22:20
wat is je budget??

je hebt nodig:
-gitaar
-versterker

(-snoer)
(-tuner)
(-plectrum)
(-tas)

1. als je alles in één keer kan kopen, krijg je in winkels korting
2. maar 2e hands blijft goedkoper en ook nog eens beter (helemaal als je iemand meeneemt om te testen)

prs
13 april 2004, 22:22
Koop eerst een versterker en dan een wah wah pedaal. Wah wah klinkt zo lullig zonder versterker :-D

prs
13 april 2004, 22:22
Koop eerst een versterker en dan een wah wah pedaal. Wah wah klinkt zo lullig zonder versterker :-D

wietse
13 april 2004, 22:24
kijk eens op marktplaats wat je voor 300 euro al aan setjes kan krijgen van de betere merken , zit vaak een klein versterkertje bij maar is beter dan niks.
en als je later die cube koopt dan verkoop je dat kleine ding weer.
voor rond de 200 euro heb je een 2ehands pacifica die gewoon beter zijn ,dan koop je er een 2ehands versterker bij voor75 om te beginnen .
kabel,plectrum en stemkastje +standaard (ik heb liever muurhangers) hab je ook al samen voor rond een 70 euro als je niet het duurste wil ,
zo kan je ook al wat voordelig samenstellen.
en om eerst thuis te spelen is een gigbag niet nodig.
duurt wel effe voordat je een gigbag nodig hebt en dan kan je beter een 2ehands koffer kopen.

amon
13 april 2004, 22:27
wat is je budget??

je hebt nodig:
-gitaar
-versterker

(-snoer)
(-tuner)
(-plectrum)
(-tas)


ik denk dat een snoer erg handig is, dus beter zet je die bij het rijtje gitaar en versterker

ontopic:
kijk op www.marktplaats.nl of www.gitaarmarkt.nl of muziek.2dehands.nl
koop in ieder geval 2dehands, is goedkoper voor betere kwaliteit. je kunt het ook beter via internet advertenties kopen dan in een instrumentenwinkel, want dan komen er weer eens kosten bij (bovenop normale 2dehands prijs) aangezien de winkelbaas er ook nog mee wilt verdienen...

Bonjour
13 april 2004, 22:33
voor alles tesamen zo'n 650

nu slapen , tot morgen all


alvast bedankt voor info

amon
13 april 2004, 23:02
ik heb liever muurhangers

en om eerst thuis te spelen is een gigbag niet nodig.
duurt wel effe voordat je een gigbag nodig hebt en dan kan je beter een 2ehands koffer kopen.


ja, jij, als jij alles op een standaardje zou zetten staat het hele huis volgens mij vol met stands...


gigbag niet nodig? hoe neem/nam jij je gitaar mee naar gitaarles? in plastic zakje?

wietse
14 april 2004, 07:29
ik heb liever muurhangers

en om eerst thuis te spelen is een gigbag niet nodig.
duurt wel effe voordat je een gigbag nodig hebt en dan kan je beter een 2ehands koffer kopen.


ja, jij, als jij alles op een standaardje zou zetten staat het hele huis volgens mij vol met stands...


gigbag niet nodig? hoe neem/nam jij je gitaar mee naar gitaarles? in plastic zakje?
had ik effe niet aan gedacht les ,heb het zelf nooit gehad was dus voor mij geen probleem.
en ondertussen heb ik 5 koffers voor 5 verschillende modellen gitaar en 1 gigbag.
een paar daar van gekocht op een rommelmarkt voor 10 euro per stuk.
zo'n muurklem vind ik zowiezo beter dan een standaard.
heb je tenminste geen kans dat je de gitaar omgooit als je er niet op speelt.

PeteRS
14 april 2004, 12:41
zo'n muurklem vind ik zowiezo beter dan een standaard.
heb je tenminste geen kans dat je de gitaar omgooit als je er niet op speelt.

Let er wel op dat je een muurklem bij voorkeur niet aan een buitenmuur hangt (vocht) of een plek waar zonlicht rechtstreeks naar binnen schijnt (verkleuren etc.) Let er ook op dat de body niet elke keer langs het muur schuurt als je hem ophangt (tenzij je gitaar aan het relicen bent :razz: )

Bonjour
14 april 2004, 17:54
het probleem is dat ik denk ik niet 2de hands mag kopen van ou ders :-?
maar ik krijg wel 20% korting in een muziekhandel dus de btw is er bijna niet meer bij dus dat komt wel gunsting uit

maar die squier is echt niet aan te raden?, want uiterlijk zag hij er godelijk uit :-D

http://images.misupply.com/products/originalzoom/Squier/0321660500Z.jpg

Kjiratsiekoedel
14 april 2004, 19:22
dubbel

Kjiratsiekoedel
14 april 2004, 19:25
Niet 2e hands!!!!! Geen we de niet-zuinige-hollander uithangen ofzo??
Als je iemand kent die al een paar jaar gitaarspeelt, dan kan je best met die persoon een gitaar gaan uitzoeken hoor. Gewoon testen en eventueel een nachtje over slapen. Dan is de kans dat je wordt opgelicht erg klein.

Maargoed, dit lukt ook wel in een winkel om te kopen:
voor 650 kan je:
-een 2e hands mex strat kopen (ziet er hetzelfde uit, maar zijn beter) in een winkel (wel ff zoeken dus), prijs incl. gigbag ongeveer 350 euro
-een versterker (bv. een cube 30). prijs 200 euro
-tuner. max 20 euro
-snoer (doe jezelf een lol en neem minimaal 3 meter). max 30 euro
-plectrum. prijs 0.5 euro

totaal is ongeveer 600 euro. dan heb je nog 50 euro voor als het allemaal net iets duurder uitvalt.

en nogiets: neem les!!

Bonjour
14 april 2004, 19:35
mja, ze kennen mensen die slechte ervaringen hebben met 2de hands kopen, maar dat waren auto's d us misschien is dat iets anders

en ja ik ga september les volgen, spijtig is prive les duur :-( en iemand die kan meekomen heb ik niet echt maar men neef woont heel ver weg en kzie die maar 3 keer per jaar ofzo en kweet niet of die mee wilt aangezien hij ook nog maar een beginner is

Kjiratsiekoedel
14 april 2004, 19:57
2e hands autoverkopers zijn ook wel een slagje ander volk

Bonjour
14 april 2004, 20:48
http://www.piens.be/frames.htm

dit iets goed?

Kjiratsiekoedel
14 april 2004, 20:54
http://www.piens.be/frames.htm

dit iets goed?

iets specifieker graag

Bonjour
14 april 2004, 22:07
jackson jx-10

nu slapen en morgen weer werken

laterz en thx voor hulp